K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2009, 09:34   #1
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
langtidssygemeldt

Sikkert et dumt spørgsmål,men er ved at lære systemet..
Jeg er langtidssygemeldt og får løn fra min arbejdsgiver,de får så refusion fra kommunen. Kommunen taler om en evt.revalidering,men først skal jeg arbejdsprøves. Arbejdsprøver de mig mens jeg er sygemeldt ? eller hvad....
god weekend til alle
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 09:39   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
velkommen til

-og iøvrigt: der findes ingen dumme spørgsmål herinde, bare lige så du ved det

Hm, ja, hvis du er "heldig" når du at blive afprøvet inden du falder for sygedagpenge grænsen.

Prøv evt at tjekke de forskellige links der ligger oppe i bjælken på forsiden, der står en masse om hvordan sagen forløber -og så selvfølgelig vend retur når du har flere spørgsmål

ha, en fortsat go dag
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 09:46   #3
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
Tak Buster
Så kommer jeg lige med et til..
Jeg ved at der kommer en opsigelse inde for de nærmeste dage,jeg har så 8 månders opsigelse det gir mig vel lidt tid...
Dvs.at egen kommune afprøver mig,mens min arbejdsgiver betaler for det...
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 11:32   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, sådan er det, og jeg ville takke ja til arbejdsprøvning sådan som kommunerne forvalter lovgivningen for tiden (det bliver værre og værre), fordi alle skal spare og det går ud over de syge borgere.

Som du sikkert er ved at læse om, er der noget der hedder 52 uger reglen, som kommunerne bruger med alverdens tænkelige kneb, for at kaste borgerne af sygedagpengesystemet og over på kontanthjælp, selvom borgeren på den tid skulle være afklaret i forhold til om borgeren skal videre på en revalidering, et fleksjob eller en førtidspension.

Der er også adskillige forlængelsesmuligheder, hvis borgeren ikke når at blive færdigafklaret til tiden; men de bliver omgået af kommunerne med alle mulige 'kunstkneb', så du skal ikke regne med at du efter 8 mdr.s opsigelse med løn, får 52 uger oven i.

Så sig endelig ja til arbejdsprøvning, hvis du ikke er for syg. Det ved jeg jo ikke; men i det tilfælde, skal du have din læge ind og fastslå fakta over for jobcenteret.

Held og lykke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 13:47   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du SKAL have en ressourceprofil. Det er meget vigtigt.

Jeg vil anbefale dig at skrive til kommunen, at du søger revalidering, fleksjob eller pension.

Så kan du presse din sag hurtigere igennem, så du ikke ender på kontanthjælp pga. kommunalt smøl.

Og husk... ingen mundtlige aftaler... alt foregår skriftligt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 16:35   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det lyder faktisk dumt, men det er sandheden.
fik selv fuld løn i et halvt år fra min tidligere arbejde uden kommunen kunne gør noget.
sygedagpenge i 2 måneder og efter det en arbejdsprøvning.
uden den kommer du ikke videre i systemet og så hedder det kontanthjælp den dag din sygedagpenge holder op.
Jeg sagde ja tak med det samme. Men efter 2 måneder i arbejdsprøvning, blev min arbejdesevne bedømt til højst 5 timer om ugen. Alene transport fra og tilbage tager meget hårdt. derefter kan de først tage stilling til revalidering, fleksjob eller pension
så en ressourceprofil er super vigtig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 16:46   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tilslutter mig de øvrige ærede medlemmer herinde:

EN RP ER LOVPLIGTIG -så jo hurtigere jo bedre i kommer i gang m denne
(blot for at dokumentere, min mand ankesagen STORT i nævnet da han IKKE havde en sådan = at ALT hvad kommunen iværksatte blev dømt ULOVLIGT!)

-og som de andre siger, du må selv skubbe på for det er sjældent kommunen selv tager affære. Hm, det bedste forsvar er ofte et angreb

Håber det hele flasker sig for dig og lad os indimellem høre hvordan det går dig

Fremover:
Aktindsigt(særdele udmærket link til dette på forsiden)
ALT PÅ SKRIFT

Vi er jo en del herinde efterhånden som har erfaringer -på både godt og ondt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 18:24   #8
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
Rs profil er der,den skal bare opdateres som den skulle ha været i juli månede.men min jobk.er stoppet såå.
Nå men jeg fik min opsigelse igår og der står at jeg har 5 månder,men det jeg ikke forstår er at den der hedder tilsigtede opsigelse som jeg fik for lidt over 2 uger siden der stod at jeg har 5 månder og 3 månder fordi jeg er sikkerhedsrp. <Jeg blev helt slået ud af det, men det må være en fejl for det er den samme person der har lavet papierne....Ikke nok med det så kom der også papir fra min egen kommune om at de stopper mine sygedagpenge som min arbejdsgiver får,da jeg ikke har retuneret dp.skemaet. Og der har jeg,jeg er meget påpasselig med at få retuneret sådanne breve,og jeg ved helt præsis hvad jeg har skrevet.-øv jeg er bare så ked af det. Jeg skal på kommune på mandag til møde med ny jobk.Er det nok at jeg bare går ind på sygedagpenge kontoret og forklare hvordan det hænger sammen. Ved ikke helt hvad de har gang i,for jeg får jo intet ud at ikke at sende dp.retur.For jeg får min løn hver månede.
Undskyld det er lidt rodet.
Hwm:-/
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 11:41   #9
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
Er der ikke nogle der kan give mig lidt ro i sindet....
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 12:28   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hwm det er ikke helt nemt at give dig ro i sjælen omkring det med sygedagpenge

For hævder kommunen at de ikke har modtaget den så har de ikke modtaget den , det er vi flere herinde der har mærket på egen krop, det bedste du kan gøre er at tage op og snakke med sygdagpenge kontoret og så snakke godt for deres forståelse med de samme argumenter du bruger herinde ...

Og lykkedes det dig at redde den så sørg for guds skyld for pr efterdags at aflevere slige skrivelser på kommunen med kvittering for aflevering så er det lidt svære for dem at påstå at de er forsvundet ...

Hvad ang din opsigelse så er det fagforeningen du skal have fat i , jeg blev også i sin tid fyret fra jobbet under sygdom selv om jeg var sikkerhedsrep og dermed var sikeret længer løn , men på mit arbejde gjorde de det at de skrev til mig at mine kollegaer havde væltet mig som rep da der var brug for en sikkerheds rep og jeg var ude i en længere syge-periode ...

Det holdt bare ikke i virkeligheden da kollegaer fortalte mig at det havde de bestemt ikke , men det var den måde ledelsen hurtigst kunne få mig ud af vagten ... og fjorten dage efter at jeg var blevet væltet blev jeg fyret ..

Hvis ikke du er blevet væltet som sikkerhedsrep så burde det ikke være sådan at du ikke er dækket af din sikkerhed som rep , så prøv at skriv efter en forklaring og tag kontakt til din fagforening ...

Fastholder kommunen at de ikke har modtaget dagpengeskemaet og laver en afgørelse ud fra det så skal du selvfølgelig klage over denne
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges til langtidssygemeldt NellieD Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 06-09-2013 21:08
Holder min sag "fri" mens sagsbehandleren er langtidssygemeldt? BSR Spørgsmål ang fleksjob 21 08-02-2012 11:35
Langtidssygemeldt og ferie Simmer Alt det andet 14 15-11-2010 09:26
Langtidssygemeldt... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 5 01-03-2009 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension