K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2009, 23:04   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan det virkelig passe (om Peter Lundin)

at han kan sidde og lave musik, og udgive bøger, når en jægersoldat ikke en gang må udgive en bog??

Jeg synes godt nok vi i Danmark satser på nogle underlige værdier, og at folk forskelsbehandles groft...

Bare lige et surt opstød herfra!!!

Ninja er ikke logget ind  
Gammel 17-09-2009, 23:37   #2
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Forskellen er, efter hvad jeg ved (har intet læst eller hørt af Peter's værker), at hvad Peter skriver/forfatter er ikke noget der kan skade f.eks. hærens planlægning omkring operationer.

Det lader det til soldatens bog måske indeholder (og naturligvis vil hæren ikke fortælle præcis hvad der er til skade for deres folk, det er ud over at fortælle det direkte at sætte store neonskilte op med her er vi.

Jægersoldaten må udgive alle de bøger han vil, men sund fornuft må gerne råde og hvis der er ting der muligvis kan være for afslørende omkring hærens måde at operere på, bør han nok ikke nævne dem.

Rodet fortalt ? så skylder jeg skylden på ryggen og mine piller.
steine er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2009, 07:46   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes bare det er vigtigere at vide hvad der sker i verden omkring os, og vi kan få lukket op for oplysninger der kan få kastet mere lys over sandhenden...
Han skriver jo ikke noget der er skadeligt for Danmark, han gør måske mere opmærksom på, at at vi lever i et forrygt samfund hvor sandhenden ofte bliver fortiet, og at Danmark har været en del af krig, uden borgerne blev oplyst - den kan vist nu downloads gratis..

Se, dét er jo interessant information, modsat en psykopats bekendelser. Som organ ville jeg da hellere bringe uddrag af soldatans bog, end at vedlægge en morders psykotiske skrigerier...

Den ene har noget på hjerte og den anden har kun mord på hjernen.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2009, 08:57   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
HEJ jeg vil bare lige sige at jeger modstander af mundkurv ,folk skal have lov at udtryke sig ,og jeg vil ha lov at lade være med at læse den en bog ..Men når det kommer til landets sikkerhed så skal der være mulighed for sensur.. Og med jægersoldatens bog kan det da bekymmer mig at der kan stå noget ,der kan give problemer for dem der har været udstatusenert og deres familier . og som soldat har man jo den del tavshedspligt.. Og jeg syntes ikk avisen skulle trykke noget når en sag køre endnu.

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 18-09-2009 kl. 09:01.
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2009, 09:04   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tjaa... glem nu ikke Peter Brixtofte... han har lige udgivet en bog om hans "bedrifter"... kaldet "Mit Horserød". Her i sammenligner han sig selv med andre "gode ledere" i verden, som "også har sidet i fængsel". Det er da hvad man kan kalde selvbedrag af karakter, eller selvfedme der vil noget... det undrer mig dog ikke at han kan finde på sådan en gang makværk... den mand fortryder intet, og er på det grundlag lige så "farlig" som Lundin, bare politisk.

Han udgav dog ikke bogen imens han var inde og side, men han skrev den derinde, og jeg mener, at hans bog kun er med til at give andre brogede politiske ledere "incitament" til at mene at "det er ok at begå kriminalitet, for jeg er jo LEDER! ... det er alle andre der tager fejl, de kan bare ikke se det!". Han står i øvrigt for endnu en dom, så han kan rimelig hurtigt komme ind og side igen.

Men jo... fængslede har efter min mening for mange friheder, når de kan side og lave den slags, og gå på nettet også... fængsel er frihedsberøvelse så man ikke kan gøre andre skade, og det mener jeg bør gælde både fysisk og psykisk (politisk). Derfor finder jeg det ikke rimeligt, at føngslede sider og surfer rundt på nettet, hvor folk som Peter Brixtofte og andre politiske fanger kan side og fortsætte deres hærgen i samfundet.

Det kan de gøre når de igen kommer ud, hvis de vil det... Peter Brixtofte er f.eks. ikke blevet en skid bedre af at side inde... hvad er forskellen på ham og en bandit der kommer ud og siger "Jeg vil lave vold igen!, jeg vil røve igen! ... jeg fortryder intet af det jeg har gjort, og ville gøre det samme igen hvis jeg fik chancen!"?
 
Gammel 18-09-2009, 09:24   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
hmmmm....

....jeg kan ikke lade være med at tænke på muhammed-tegningerne i denne forbindelse. Vi er vist godt alle klar over ytringsfrihed eller ej, at disse tegninger kan/kunne blive til fare for Danmark. Som i øjeblikket ligger som nr. 2 på listen over lande med størst mulig risiko for et terrorangreb.

Det vil sige at disse tegninger og udgivelsen af, samt voresaccept af samme, sætter Danmark i ligeså stor fare som udgivelsen af denne bog, bogen sætter måske nogle enkelte menneskers liv i fare, hvilket allerede er for meget, mens tegningerne sætter hele landet i fare.

Forsvaret ønsker at stoppe bogen, for Danmarks sikkerheds skyld, udtrykker de.
Men muhammed-tegningerne var det de færreste der ville stoppe, tegningerne fornærmede 1/6 af jordens befolkning, var blafemiske i forhold til deres tro.
Hvor mange mennesker vil denne bog fornærme, ud over de ikke implicerede der vælger at blive fornærmede.

Jeg skriver ikke det her som hverken for eller imod det ene eller det andet, det er blot nogle strøtanker.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2009, 09:38   #7
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....jeg kan ikke lade være med at tænke på muhammed-tegningerne i denne forbindelse. Vi er vist godt alle klar over ytringsfrihed eller ej, at disse tegninger kan/kunne blive til fare for Danmark. Som i øjeblikket ligger som nr. 2 på listen over lande med størst mulig risiko for et terrorangreb.

Det vil sige at disse tegninger og udgivelsen af, samt voresaccept af samme, sætter Danmark i ligeså stor fare som udgivelsen af denne bog, bogen sætter måske nogle enkelte menneskers liv i fare, hvilket allerede er for meget, mens tegningerne sætter hele landet i fare.

Forsvaret ønsker at stoppe bogen, for Danmarks sikkerheds skyld, udtrykker de.
Men muhammed-tegningerne var det de færreste der ville stoppe, tegningerne fornærmede 1/6 af jordens befolkning, var blafemiske i forhold til deres tro.
Hvor mange mennesker vil denne bog fornærme, ud over de ikke implicerede der vælger at blive fornærmede.

Jeg skriver ikke det her som hverken for eller imod det ene eller det andet, det er blot nogle strøtanker.



Ragdoll

Jeg synes, der er himmelvid forskel. Meget af den røre, der blev skabt omkring tegningerne, kom forbi nogle imamer i DK havde interne stridigheder, og greb tegningerne som et kærkomment middel til at få sat magtfordelingen på plads (ligesom Danmarks klima-jubel kom som et kærkomment middel til at fjerne fokus fra Muhammed-krisen ). Da de rejste til Mellemøsten medbragte de jo også et væld af langt værre tegninger, som aldrig havde været trykt i dansk presse, og flere af hvilke var taget ud af kontekst - de havde intet med muslimer eller Muhammed at gøre. Een af dem var fra en årlig grisehyls-festival i Frankrig. Og når de interviewer folk fra Mellemøsten, er det især grisehyls-fest billedet, de peger på, som værende det værste.

Og i Mellemøsten havde de også en interesse i at få blæst tingene helt ud af proportioner. Når man har et styre, der i dén grad krænker menneskerettighederne, har man brug for en ydre fjende, så man kan lave en dem><os, ellers slipper man ikke afsted med det i længden. Og det virkede jo langt hen ad vejen.

Derudover, så synes jeg vitterligt ikke, vi skal give køb på de frihedsrettigheder, vi har tilkæmpet os. Det kan ikke være rigtigt, at man ikke må kritisere eller kommentere uden at frygte for liv og lemmer. Vi skal forhåbentlig ikke tilbage til den gang, hvor man blev brændt for at kritisere kirken. Vi SKAL kunne sige, at en præst / iman / rabbi er tosset, hvis han vitterligt er tosset. Vi SKAL kunne sige, at en trossætning er fjollet, hvis den indebærer ondt over andre mennesker etc.

Jægersoldatbogen...nu er det jo svært at vide, hvad der står i den (jeg har i hvert fald ikke købt Politiken, for jeg synes, at Tøger Seidenfaden har gjort sig til en gemen tyv og potentielt en fare for Rigets sikkerhed, og det vil jeg ikke støtte). Er der ting i, der bringer andres liv i fare, er det selvfølgelig forkasteligt. Hvis det i stedet drejer sig om en kritik af processer eller andet, som de ikke vil ha' frem, fordi det kan medføre færre bevillinger og mere udbredt skepsis, så skal de selvfølgelig ikke ha' lov til at censurere. Men nu må vi se, hvad retten siger.
Morgause er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2009, 09:41   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og jeg der troede at debatten handlede om hvad man må og ikke må når man sider i fængsel... he he!
 
Gammel 18-09-2009, 09:44   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg tænker ikk på fornærmelser men en på liv og lemmer hvis der er skrevet om bestemte dellinger danske som udlanske ..
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2009, 10:21   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Når vi taler om....

....vores hævdvundne rettigheder, såsom ytringsfriheden så kan jeg ikke lade være med at tænke på et lille engelsk digt, der dog handler om kørsel men godt kan overføres på livet generelt:

Here lies the body of poor john grey
he died defending his right of way
"I am right", he said as he bowled along
But he is just as dead as if he'd been wrong.

Som du siger Morgause, det må være op til domstolene at dømme, det er ikke op til mig, det ved jeg for lidt om sagen til, men en ting er sikkert bogen kunne ikke have fået bedre publicity.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
kan det virkelig passe ? girly35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-09-2011 07:23
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe? jensen79 Spørgsmål ang fleksjob 34 15-03-2010 14:30
Kan det virkelig passe? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 01-12-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension