K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2009, 11:24   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er dette en RIGTIG konservativ?

Ja her er et forsigtigt spørgsmål, til de "purpur lilla" vælgere vi har her på K10

Er DETTE en RIGTIG konservativ? og representerer han den ÆGTE konservative ånd? ... hvis ja, hvad er der så blevet af dem over de sidste 10 år?... sider de og grimmer og gemmer sig, med hænderne for øjnene bag tegnebogen og ligusterhækken eller hvordan?

http://www.berlingske.dk/article/200...ark/709150083/
 
Gammel 16-09-2009, 17:06   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jo Razmo....

....det er sådan en rigtig konservativ tænker. Det er netop den konservative ånd, som Palle Simonsen udtrykker. Det er den konservative ånd og tankegang jeg stemte for i sin tid.

Jeg tror også at de konservative politikere stadig bærer rundt på den ånd. De har agten, men de har ikke magten.

Fordi partiet er blevet så forholdsvist lille, er jeg sikker på at de gang på gang går på kompromis med deres egen overbevisning. I Firserne var de konservative større end venstre. Statsministeren var konservativ, udenrigsministeren, Uffe Elllemann Jensen, var venstre mand, og måske den bedste udenrigsminister Danmark nogensinde har haft. Det er som om alle partier til højre for midten er blevet extremister, og fastgroet i nogle for længst afdøde feudale tankegange.

Jeg stemmer næste gang på et rødt parti, men jeg ønsker de konservative alt det bedste, og jeg ønsker dem fremgang, så de ikke er tvunget til at gå på kompromis hele tiden, og jeg ville ønske at de ville overveje en koalition med S, som jeg tror at de dybest set har mere til fælles med end med venstre.

Tanken er ikke umulig, vi har før haft en regiring med både S og C.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 16-09-2009, 17:50   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....det er sådan en rigtig konservativ tænker. Det er netop den konservative ånd, som Palle Simonsen udtrykker. Det er den konservative ånd og tankegang jeg stemte for i sin tid.

Jeg tror også at de konservative politikere stadig bærer rundt på den ånd. De har agten, men de har ikke magten.

Fordi partiet er blevet så forholdsvist lille, er jeg sikker på at de gang på gang går på kompromis med deres egen overbevisning. I Firserne var de konservative større end venstre. Statsministeren var konservativ, udenrigsministeren, Uffe Elllemann Jensen, var venstre mand, og måske den bedste udenrigsminister Danmark nogensinde har haft. Det er som om alle partier til højre for midten er blevet extremister, og fastgroet i nogle for længst afdøde feudale tankegange.

Jeg stemmer næste gang på et rødt parti, men jeg ønsker de konservative alt det bedste, og jeg ønsker dem fremgang, så de ikke er tvunget til at gå på kompromis hele tiden, og jeg ville ønske at de ville overveje en koalition med S, som jeg tror at de dybest set har mere til fælles med end med venstre.

Tanken er ikke umulig, vi har før haft en regiring med både S og C.



Ragdoll
Tjaa... det vil altså sige, at en ÆGTE konservativ, kan sammenlignes med den "gode konge, der passer på alle i kongeriget, også de fattige"...

...synd de konservative politikere jeg ser i dag inde i folketinget mere minder mig om ham her:



Grimma Wormtongue fra Ringenes Herre...

Det gælder i øvrigt også Dansk Folkeparti...

og i så tilfælde må dette jo være Lars Løkke Rasmussen:




I øvrigt: Hvis Uffe Ellemand er så dygtig, hvorfor dælen giver han så ikke sin datter en regulær RØVFULD!

Sidst redigeret af Razmo; 16-09-2009 kl. 17:57.
 
Gammel 16-09-2009, 18:35   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja det kunne være....

....hun trænger til det. Men man kan vel ikke drage ham til ansvar for datterens tåbeligheder. Det er hun vist lige lidt for gammel til.

Fandt lige det her citat:

"Jeg er ikke Venstrevælger (eller Konservativ for den sags skyld), men har den største respekt for Uffe som en vidende, skarp og sober samfundsdebattør, et klogt og morsomt menneske og en rigtig europæer :-)"

Og det er altså ikke mig der har skrevet det.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 16-09-2009, 19:08   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....hun trænger til det. Men man kan vel ikke drage ham til ansvar for datterens tåbeligheder. Det er hun vist lige lidt for gammel til.

Fandt lige det her citat:

"Jeg er ikke Venstrevælger (eller Konservativ for den sags skyld), men har den største respekt for Uffe som en vidende, skarp og sober samfundsdebattør, et klogt og morsomt menneske og en rigtig europæer :-)"

Og det er altså ikke mig der har skrevet det.



Ragdoll
Indrømmet... så har jeg altid godt kunnet lide Uffe's væsen... han virker ikke som en mand der har hjertet det forkerte sted, og netop derfor undrer det mig, at hans egen datter, som har sådan en post som hun har, er så ligeglad.... men det handler vel om at både hun og Støjberg er "i snor"...

Jeg har dog også på fornemmelsen, at hun tit spørger farmand til råds... det fik jeg indtrykket af lige efter hun fik posten ifølge hendes egne og pressens udsagn... så hvis den kære UFFE er så kær, hvorfor har han så ikke fortalt damen at hun skal passe sit job!?

Nå... det kan du jo ikke svare på... bare mig der har gang i den politiske filosofosisering... eller hvad det nu hedder
 
Gammel 18-09-2009, 20:51   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kære venner...

I begynder at bevæge jer langt uden for det som er meningen der skal være på K10...

Det kan i selvfølgelig ikke vide men pladsen på K10 er ved at blive knap...vore database er i forvejen mere end stor...og den gror jo hver dag...

Så jeg bliver nød til at skære ned på hvad og hvilke emner der skal kunne skrives om her på K10....

Indtil videre...så bliver vi nød til at holde os til ting der ligger inden for K10¨s område....hvilket er fleksjob og førtidspension...og hvad der har med de områder at gøre...

Jeg er ved at se om jeg kan finde på noget så jeg kan få noget "større" webhotel...hvor kan virkelig kan give debatten fri....men indtil jeg har fundet ud af noget...så må jeg lige bede jer om at holde jer indenfor emnerne af K10´s virkefelt...

Jeg ville jo helst bare give det hele frit....men men det kan ikke lade sig gøre i øjeblikket...

Denne tråd lukker af samme grund....
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
heh selv en konservativ... andersmadsen Politik og Samfund 8 26-11-2011 12:49
Rigtig sagsbehandling ? puki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 29-10-2011 10:48
Er det rigtig?! Caly666 Alt det andet 11 26-10-2011 07:04
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08
En rigtig god pensionssag... oldeknold Din historie 6 04-06-2008 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension