K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2005, 17:13   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
kors i r**** hvor er jeg træt af konsulenter

Så blev det jo Onsdag og af sted til jobkonsulenten, som jeg jo nu skal til at have møde med hver uge – 14 dag indtil de havde fundet på noget til mig……


Og det var en lærerig dag det må jeg sige…..

Jeg kom op til jobkonsulenten som hedder xxxxxxxxxx
Her fik jeg som det første at vide at jeg skulle køre til den Aldi der lå i mit nærområde lige så snart jeg forlod mødet.

Og at jeg så Mandag skulle starte på jobbet…
Fedt sagde jeg og tænkte jeg, jeg spurgte ham så om fremtidsperspektivet i det, og fik at vide at der sådan set ikke var noget, der var ikke aftalt noget job, han havde ikke fået at vide at de gerne ville have en fleksere.

Næ han havde ene og alene aftalt en praktik plads mig….

Jeg spurgte ham så hvad formålet var med en praktikplads og fik at vide at jeg jo kunne være så heldig at de kunne lide mig og at de derefter fandt ud af at de nok lige skulle finde ud af at få stablet et fleksjob på benene til mig….

Jeg blev sq sur, det må jeg indrømme.
Jeg kan godt se logikken i virksomhedsprøve hvis det er for at klarlægge mine ressourcer, eller for at se om det er et job jeg kan klare hvis det er med henblik på fast ansættelse..

Men for at jeg skal tage ned og se om jeg kan gøre mig så populær at de vil ansætte mig ?
Nu må manden sq snart tage sig sammen…

Jeg spurgte ham hvordan han ville have det med at blive sendt gratis til arbejdsgivere fordi han var arbejdsløs, og at han bare skulle tage ud og knokle opføre sig pænt og smile, så når han havde været tilstrækkelig nok steder, så var der nok en der forbarmede sig over ham…

Vi havde en disskusion om lovgivning ( han ville heller ikke skrive noget ned til mig om jobbet, formålet med det. Hvad det skulle ende ud i eller hvor længe det skulle vare )

Jeg sagde til ham at jeg ved gud ikke havde tænkt mig at arbejde gratis i tre måneder på et job fordi at han så håbede at der var et job til mig i den anden ende, jeg fortalte ham hvad der stod i loven og hvad det var virksomhedspraktik var for noget og hvad de gratis måneder som reglen skulle munde ud i.

Han gav op, sagde til mig at jeg skulle være der en måned .. jeg skulle være der 25 timer havde han lovet arbejdsgiver, og jeg fortalte ham at hver eneste gang jeg var hos ham diskuterede vi det med de timer…
Jeg er 15 til 20 timer, og de 15 til 20 timer kan jeg arbejde næsten 100% men kommer jeg over så begynder det at gå galt og der kommer mange fejl og jeg laver mange kvajeter og efterhånden kommer migræne stille og roligt….

Igen faldt vores samtale på ressource profil som han igen forklarede at den kunne han ikke henholde sig til da han endnu ikke havde modtaget den fra kommunen af….

Desuden ville han ikke mere møde mig alene men ville have en bisidder med, jeg sagde god ide og det samme gælder denne vej…..

Og sådan blev det…
Da jeg jo alligevel var der afleverede jeg en erklæring om at jeg ville have aktindsigt og hallo siger jeg bare…

Her er hvad der står i de papir de selv har på mig….

Modtaget papir da jeg blev henvist til dem…

Handleplan
Ressourceprofil
Egen læge erklæring
Revalideringrapport
Bevillingsbeskrivelse

Andet
Epikrise fra egen læge
Rapport fra neurologisk amb
Rapport fra terapeut
Samt lægekonsulentens skema..

Det opdagede jeg desværre først da jeg kom hjem, og fik derfor ikke påtalt det over for ham..

Derudover opdagede jeg at der var skrevet i min profil at det ikke var lykkedes dem at skaffe mig i job trods mange forsøg…???

De mange forsøg bestod af to jobsamtaler hvor jeg ikke fik jobbet.
En ansættelse i en grill hvor arbejdsgiveren fortalte første uge at han ikke havde råd til en fleksere og at han havde gjort jobkonsulenten opmærksom på det. (job konsulenten skrev så i en parentes at det troede han nu nok han havde)

Kors i skuret… hvis ikke man kan regne med at dem der skal hjælpe en i arbejde i det mindste taler sandt når de taler (på godt dansk så er jobkonsulenten fuld af løgn) ja så ser det sløjt ud….

Nå men nu er jeg jo ikke den der vil miste mit eksistens grundlag hvor ringe det ellers er, så jeg kunne ikke gøre meget andet end at køre i Aldi og snakke med dem, heldigvis er jeg sq så fattig at der ikke er mange andre steder at handle end i Aldi, så her kendte de mig jo godt og blev glade da de opdagede det var mig, for de var bare blevet ringet op af hovdeafdelingen og deres distrektschef og havde fået at vide at der kom en praktikant som skulle være der et stykke tid, og de troede det var en skole praktikant, og de havde ingen ide om hvad en flekser var….

Nå men det fik vi da talt om og de syntes det lød underligt for meningen med det hele er jo at enten er jeg der for at det skal munde ud i et job.. og ingen butikschef har noget at sige om hvem der skal ansættes det klares inde fra hovdekontoret, de er såmænd ikke engang med til jobsamtaler, så det at overveje at ansætte en flekser havde butiks chefen intet med at gøre…

Samtidig vidste hun jo ikke hvad det var at jeg skulle lave og hvordan jeg skulle lave det eller hvornår jeg skulle lave det…

Hun vidste bare at det næste stykke tid ville de få en ekstra arbejdskraft i et stykke tid som hun skulle sætte i gang ……

Jeg starter på mandag kl 9
Og jeg aner ikke hvad det er jeg laver….

Hvis det er en virksomhedspraktik, så er det for at fastslå om jeg er til rådighed for arbejdsmarkede og klarlægge mine ressourcer, og så er det jo meget godt for så må man jo mene at de bagefter har et job, men det har de ikke ifølge dem, ifølge konsulenten er der mulighed for at jeg en eller anden dag kan komme i betragtning til et job et eller andet sted i en Aldi hvis jeg gør det her….

Så nu vil jeg da skrive til min sagsbehandler og høre hvad formålet med det er og hvorfor jeg er havnet der og hvordan det kan være at når jeg spørge min jobkonsulent om hvordan det kan være at jeg er havnet sådan et sted så lyder det jo bare at loven er en ting men den kan ikke bruges og sådan her gør man alle steder og sådan er det bare…..

Jamen jeg kan lide kontrol med mit liv og jeg kan lide at vide hvad jeg laver og hvorfor…

Så jeg vil til hver en tid have på skrift hvad formålet med det jeg laver er …..

Lige nu vil jeg gå på arbejdet på mandag for de ansatte i vores Aldi kan bestemt ikke gøre for at systemet fungere sådan…..

Og så vil jeg betragte mig selv som god gratis arbejdskraft….

Jeg vil virkelig øve mig på at sige fra over for arbejdsopgaver jeg ikke magter og sige stop når jeg føler for at jeg skal stoppe så kan jeg da få den øvelse ud af det …..

Men kors hvor er jeg sur over at blive fyldt med løgn …

Og ingen jobkonsulent skal mere prøve at bilde mig ind at de prøver at presse mig til 25-30 timer ud fra at de ikke ved bedre for de ved jo ikke hvad der står i min ressource profil…

Og en job dagbog har jeg også tænkt mig at føre for efter endt tid hos Aldi skal de aldrig mere tvivle på hvad jeg kan og hvad jeg ikke kan ……
  Besvar med citat
Gammel 14-12-2005, 21:25   #2
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: kors i r**** hvor er jeg træt af konsulenter

Hej Hejdien

De er godt nok utrolige på den kommune. Der er noget der undre mig. Skriver han ind i din sag de steder hvor du har været og hvad formålet med det er, overholder han sin notatpligt??. Hvis jeg var dig ville jeg bede om at han skriver det ned i sagen mens du er der så du kan godkende det.

Hvad med at sende de ting du har om fleksjob til HR-afdelingen i Aldi, find ud af hvem det er der ansætter folk........de ville måske synes det var interessant læsning. Og enten kan de være de ringer til kommunen og siger de ikke vil ha dig fordi det aldrig har været meningen at de ville ansætte dig i fleks, eller også kan det være de synes det er en god ide, og det kan være at du langt om længe får et job.

held og lykke med det
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2005, 23:02   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: kors i r**** hvor er jeg træt af konsulenter

Hej Isch...

Deres afdelingsleder kommer ud og kigger i aldi 2 gange om ¨månden og butikschefen ved allerede nu at får hun noget at sige så vil hun have mig (forudsat at jeg ikke går i koma når jeg starter med at arbejde he he ) ham der nu er afdelingchef.. er den tidligere butikschef og kender mig også (fordelen ved at have en stamforretning )

så jeg har snakket med butikschefen om at vi første gang afdelingschefen kommer, så vil vi tage en snak med ham og høre hvad han tror om hvorfor jeg er der.....

Og nej .. konsulenten skriver intet om når jeg har været der...
Faktisk fandt jeg ud af ved min akt indsigt idag at en anonym undersøgelse jeg har medvirket i...
Og hvor jeg skulle sidde på jobcenteret og udfylde skemaet (under protest) der havde de påført at jeg ikke var kommet og derfor ikke havde udfyldt skemaet :@

Jeg har tænkt mig i morgen at skrive en mail til min sagsbehandler og høre om hvad formålet med at være i Aldi er ...

som jeg har kunne læse mig frem til så skal der være et formål med det og da mine ressourcer er afklaret kan det jo ikke være det... og så vil jeg tage den derfra når jeg har hørt hvad hun siger...

men under alle omstændigheder så vil jeg have noget på skrift er træt af deres ligegyldighed...
der er noget de helt har misforstået...

jeg gad at se de mennesker på det ordinære arbejdsmarkede der ville finde sig i at blive sendt rundt forskellige steder for at håbe på at arbejdsgiveren bliver så glade for en at de vil give en et job....

det næste er vel at vi skal til at lægge et kontantbeløb for at komme ind på arbejdsmarkede ... arj ,... jeg er negativ ved det godt...

men det her er sq skruen uden ende... men de har jo en hvor de vil have en ... for man skal jo leve og man er jo opdragede til at samarbejde ...

trættende er hvad det er
  Besvar med citat
Gammel 15-12-2005, 12:35   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: kors i r**** hvor er jeg træt af konsulenter

Citat:
Hejdien skrev:
Hej Isch...

Deres afdelingsleder kommer ud og kigger i aldi 2 gange om ¨månden og butikschefen ved allerede nu at får hun noget at sige så vil hun have mig (forudsat at jeg ikke går i koma når jeg starter med at arbejde he he ) ham der nu er afdelingchef.. er den tidligere butikschef og kender mig også (fordelen ved at have en stamforretning )

så jeg har snakket med butikschefen om at vi første gang afdelingschefen kommer, så vil vi tage en snak med ham og høre hvad han tror om hvorfor jeg er der.....

Og nej .. konsulenten skriver intet om når jeg har været der...
Faktisk fandt jeg ud af ved min akt indsigt idag at en anonym undersøgelse jeg har medvirket i...
Og hvor jeg skulle sidde på jobcenteret og udfylde skemaet (under protest) der havde de påført at jeg ikke var kommet og derfor ikke havde udfyldt skemaet :@

Jeg har tænkt mig i morgen at skrive en mail til min sagsbehandler og høre om hvad formålet med at være i Aldi er ...

som jeg har kunne læse mig frem til så skal der være et formål med det og da mine ressourcer er afklaret kan det jo ikke være det... og så vil jeg tage den derfra når jeg har hørt hvad hun siger...

men under alle omstændigheder så vil jeg have noget på skrift er træt af deres ligegyldighed...
der er noget de helt har misforstået...

jeg gad at se de mennesker på det ordinære arbejdsmarkede der ville finde sig i at blive sendt rundt forskellige steder for at håbe på at arbejdsgiveren bliver så glade for en at de vil give en et job....

det næste er vel at vi skal til at lægge et kontantbeløb for at komme ind på arbejdsmarkede ... arj ,... jeg er negativ ved det godt...

men det her er sq skruen uden ende... men de har jo en hvor de vil have en ... for man skal jo leve og man er jo opdragede til at samarbejde ...

trættende er hvad det er
Hej Heiden

Jeg forstår dig så godt...

Hvis du har mod på det vil jeg foreslå du viser dem din profil og hvor mange timer og hvad du magter som Isch foreslog...det lyder helt korrupt i mine ører det du skriver...jeg mener ikke de har ret til at sende dig i Aldi hvis der står noget andet i din profil ?
Der skal også være et mål med praktikken Aldi skal vide at du er ansøger til et varigt Fleksjob ?

Jeg er mildt sagt chokeret over den jobkonsulent...Du skal ikke i aktivering ...men et fleksjob.

Det er jo også en nedværdigende situation at være billig juleassistance...
Jeg har hørt om det der med 3 mdr. her og der...

Nej du har brug for et rigtigt fleksjob !!!!

Det er det du er godkendt til og de skal finde det til dig..eller sende dig ud til jobsamtaler hos dem der søger en fleksjobber.

Er det fordi der ingen jobs er , eller hvad laver JSV ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2005, 12:43   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: kors i r**** hvor er jeg træt af konsulenter

Citat:
ZZZzzz skrev:
Det første der falder en ind er, juleasistance, måske det er det de skal bruge dig til.

Gad vide, sidder her og tænker.

Hvad hedder det egentligt når man arbejder gratis, sort arbejde ? eller vennetjenste ? eller hvad ?

Gad vide om man må det ude på det ordinære jobmarked, arbejde gratis for en virksomhed ?

Må en virksomhed have en person til at arbejde for sig, uden at give løn. ?

Mon personen kunne slippe afsted med at fortælle skattevæsnet at de arbejder gratis, helt uden at de får nogen løn for det ?

Jeg kan specielt godt lide det du skriver om at han udtaler om loven, at den ikke virker og at man ikke kan bruge den til noget.

Det er sørme en rigtig jobkonsulent du har fået dig der.

Man kan da kun håbe at de kære politikere inde fra christiansborg kigger med herinde, så de kan se hvordan "deres love" bliver forvaltet eller rettere ikke bliver forvaltet ude i kommunerne af visse personer.

At du er negativ kan man jo godt forstå, for med den indstilling din jobkonsulent har til landets love, og hans indstilling til hvordan han omgåes sandheden, ja så skal det hele såmænd nok ramle sammen en dag.

Jeg og flere jeg kender har oplevet nøjagtig det samme som du her skriver om. Det at de ikke holder sig til sandheden og værst af alt, det at de fortæller rent ud at de hverken kan eller vil overholde/bruge landets love og regler. Man bliver så tryg, når man får det at vide første gang. NOT !!

Jeg synes det er godt at du skriver det her på denne webside, så alle andre også kan se hvordan det kan foregå ude i det virkelige liv.

Min påstand er, at der sidder utrolig mange med den samme oplevelse af "systemmet" derude og vi trænger til at få fortalt nogle af de historier offentligt, så eventuelt politikerene kan få øjene op for hvad der går galt rundt omkring.

Nu håber jeg bare ikke at dette er din første virksomhedspratik ud af mange.
Dette oplever mange nemlig, at de bliver sendt ud gang efter gang efter gang uden at der er et arbejde i enden af praktikken.

Det er utroligt opslidende at man skal kastes rundt i utallige "jobs" som de kalder det, uden at man kan se en ende på det, altimens arbejdsgiverne har noget gratis arbejdskraft.

Der er ingen her i landet der har lyst til at arbejde gratis og uden et formål, og det er jo i mange tilfælde det man bliver sat til som syg person,
var der så bare et formål med det, evt. at klarlægge hvad man kan klare, ja så kunne man sagtens klare det,
men man holder op med at kunne se nogle formål med tingene når man konstant og hele tiden bliver kastet rundt til alle mulige forskellige virsomheder.
Gad vide hvornår det stopper.

Gad vide hvor alle de jobs som Claus Hjort Frederiksen postulere der er, er henne. Han siger at arbejdsgiverne RÅBER efter vores arbejdskraft.
Kan nogle af jer andre genkende det han siger. ?
Har i andre oplevet at der er blevet råbt efter jeres arbejdskraft ?

Noget går ihvertfald galt hvis det passer det han siger, for ellers ville der nok ikke være så mange arbejdsløse flekser.

Til dig som har oprettet denne tråd, jeg håber at vi får noget mere at høre om hvordan at det kommer til at forløbe med din virksomhedspraktik, om du kan indynde dig så meget at det kan udmunde i et fast job.


Hej...

RÅBT efter min arbejdskraft....
nej... Jeg får ikke svar på mine ansøgninger i 2 ud af 3 tilfælde.

Der er 13.000 ledige fleksjobbere...:@
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2005, 12:52   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: kors i r**** hvor er jeg træt af konsulenter

Citat:
Stella skrev:
Citat:
Hejdien skrev:
Hej Isch...

Deres afdelingsleder kommer ud og kigger i aldi 2 gange om ¨månden og butikschefen ved allerede nu at får hun noget at sige så vil hun have mig (forudsat at jeg ikke går i koma når jeg starter med at arbejde he he ) ham der nu er afdelingchef.. er den tidligere butikschef og kender mig også (fordelen ved at have en stamforretning )

så jeg har snakket med butikschefen om at vi første gang afdelingschefen kommer, så vil vi tage en snak med ham og høre hvad han tror om hvorfor jeg er der.....

Og nej .. konsulenten skriver intet om når jeg har været der...
Faktisk fandt jeg ud af ved min akt indsigt idag at en anonym undersøgelse jeg har medvirket i...
Og hvor jeg skulle sidde på jobcenteret og udfylde skemaet (under protest) der havde de påført at jeg ikke var kommet og derfor ikke havde udfyldt skemaet :@

Jeg har tænkt mig i morgen at skrive en mail til min sagsbehandler og høre om hvad formålet med at være i Aldi er ...

som jeg har kunne læse mig frem til så skal der være et formål med det og da mine ressourcer er afklaret kan det jo ikke være det... og så vil jeg tage den derfra når jeg har hørt hvad hun siger...

men under alle omstændigheder så vil jeg have noget på skrift er træt af deres ligegyldighed...
der er noget de helt har misforstået...

jeg gad at se de mennesker på det ordinære arbejdsmarkede der ville finde sig i at blive sendt rundt forskellige steder for at håbe på at arbejdsgiveren bliver så glade for en at de vil give en et job....

det næste er vel at vi skal til at lægge et kontantbeløb for at komme ind på arbejdsmarkede ... arj ,... jeg er negativ ved det godt...

men det her er sq skruen uden ende... men de har jo en hvor de vil have en ... for man skal jo leve og man er jo opdragede til at samarbejde ...

trættende er hvad det er
Hej Heiden

Jeg forstår dig så godt...

Hvis du har mod på det vil jeg foreslå du viser dem din profil og hvor mange timer og hvad du magter som Isch foreslog...det lyder helt korrupt i mine ører det du skriver...jeg mener ikke de har ret til at sende dig i Aldi hvis der står noget andet i din profil ?
Der skal også være et mål med praktikken Aldi skal vide at du er ansøger til et varigt Fleksjob ?

Jeg er mildt sagt chokeret over den jobkonsulent...Du skal ikke i aktivering ...men et fleksjob.

Det er jo også en nedværdigende situation at være billig juleassistance...
Jeg har hørt om det der med 3 mdr. her og der...

Nej du har brug for et rigtigt fleksjob !!!!

Det er det du er godkendt til og de skal finde det til dig..eller sende dig ud til jobsamtaler hos dem der søger en fleksjobber.

Er det fordi der ingen jobs er , eller hvad laver JSV ?

Det hedder virksomhedspraktik med henblik på ansættelse i fleksjob.
Det må ikke være andet !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2005, 12:26   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: kors i r**** hvor er jeg træt af konsulenter

Hej Stella

Hvad JSV laver skal jeg lade være usagt

Jeg høre ind under job øst som er i dækker KØGE VALLØ RAMSØ OG SKOVBO kommuner..

og job øst skal IKKE forveksles med Job Øst Danmark som pt også er her i køge området, for dem kender jeg ikke og kan ikke sige hvad de laver

JSV det er erhvervsafdelingen i Kbh ikk ???
jeg håber for københavnernes skyld at de klare den lidt bedre...

men jeg kan berolige dig med, at jeg aldrig bliver en af de der 3 månder her og der, jeg ved at mange andre har prøvet det, men de vil godt nok komme til at møde en del modstand fra min side..

Jeg kan ikke med min bedste og mest flinke hat på se formålet med at jeg skal arbejde et sted uden at jeg ved hvorfor, jeg tror IKKE på at jeg bliver ansat i Aldi hvis jeg er filnk nok...
for til syvende og sidst er det jo ikke kollegaer eller butikschef der bestemmer det....

men hovde- kontoret og jeg tror efterhånden at der er en tendens til at de job fleksere skal placeres i er deltidsjob der skal laves om til fleksjob, også derfor at konsulenter hen over hovdet på fleksere aftaler 25 timer, selv om de ved at flekseren er visiteret til 3-4 timer, når man så holder på sin ret får man den opfattelse (siges mellem linjer) at man er både arbejdssky og doven..

men der er for fanden en grund til at man er visiteret til et fleksjob, og for min del ville jeg gerne arbejde 25 timer hvis jeg kunne få det til at hænge sammen, og hvem ved, med en arbejdsplads og kolleger der kender mig og som jeg kender, så kunne man måske en dag komme op på det time antal, når man fik ro og alt faldt på plads...

men når jeg ved med mig selv at jeg pt ikke engang kan klare 4 timer hjemme uden at ligge mig og hvile inden min datter kommer hjem, når jeg ved og kender min sygdom så burde det klart være mig der blev lyttet til og ikke hvad der gjorde det nemmest for konsulenten..

Jeg syntes at konsulenten stikker blår i øjene både på mig og arbejdsgiver, han giver mig dårlig samvttighed og gør at jeg ikke finder mig godt til rette, ved at love en arbejdsgiver noget jeg ikke tror jeg kan honnorere... det er sq grotesk.. og nok ikke lige det der var meningen med fleksjob....
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2006, 12:57   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Det var så det job...

Så blev jeg færdig i Aldi.

Det skal lige siges at jeg er ked af at jeg blev færdig i Aldi for der ville jeg virkelig gerne have været.

I sidste uge kom distrektschefen for at snakke med mig (han kom kun fordi butikschefen ringede efter ham, for han havde ikke forstået på min konsulent at det var andet end en praktik)

Nå men han fortalte mig at han gerne ville ansætte en flekser og det havde han sagt til min konsulent MEN han havde også fortalt min konsulent at kravet til fleksere var at man kunne indgå i et normalt vagt skema..

Det vil sige for mit vedkommene min to gange ti timer om ugen, og der er ingen tvivl om at havde jeg kunne det (altså være der i to gange ti timer) så havde jeg slået til med det samme...

Jeg skrev til min jobkonsulent at Aldi ganske rigtig godt ville tage flekser, men ikke som ekstra arbejdskraft men med i nomeringen som den så ud nu, og da Aldi jo kun har to mand på arbejdet af gangen er det måske nok lidt problematisk med en flekser...

Feks har den aldi jeg var i selv en ansat der har haft to diskupolaps og derfor løfter hendes kollegaer alt det tunge for hende. Kan du se et yndigt skue den dag hvor vi begge skulle have vagt samme dag, hvem skulle så løfte ??

Og da min sygdom gør sådan at jeg efter 3- 4 timer bliver træt får ondt og mister min koncentration, og dermed ikke kan sidde feks i kasse mere, så er det lidt utopi at sende mig ud i et job man ved kun kan blive til noget hvis man kan garentere de ti timer i træk

Jeg overvejde det jo (som skrevet i et tidligere indlæg) men heldigvis fik butikschefen den ide at inden jeg prøvede ti timer, så prøvede vi lige 2½ time uafbrudt i kassen... og hold da op ... det kan man altså ikke.... men kunderne havde det sjovt da min koncentration røg,,, og ja man får lavet mange brølere når man har det sådan som jeg har det og i bakspejlet kan mange af dem godt virke sjove og til at grine af... men i situationen .. der er der bestemt ikke noget at grine af...

Nå men nu skal jeg lige til min sagsbehandler i dag (opfølgning og opdatering af min ressource profil) og så starter jeg på noget der hedder jobjagten i morgen...

Det har jeg prøvet før, men var der kun i 14 dage så blev jeg sendt ud og vaske både,

Nå men frisk mod... man bliver jo kun klogere med tiden, og hvem ved til sidst kan det være at jeg bliver helt god til at sige nej...

Så håber da at der en dag dukker et job op.....

men Aldi ja dem kommer jeg sq godt nok til at savne (belastende med det skiften praktik steder, der er jo altid steder og mennesker man bliver glad for og som man så skal væk fra igen) nå men ved at aldi er lige så kede af at jeg stopper som jeg er ..

men de kan IKKE få lov til at ansætte en flekser i en ekstra stilling det skal være en af deres nominerede stillinger... men ved da at både butikschef og de andre ansatte kommer til at savne mig.

Vi snakkede netop om det nede i Aldi ..
De ville elske at have en flekser i 3-4 timer om dagen i formiddagstimerne, i de timer nådede vi jo alt det de ellers skal stresse efter for at nå resten af dagen .

Og det er vel også sådan et fleksjob skal være, en ekstra hånd/kollega til lige at tage toppen af byrden, og ikke som nu hvor vi bare er almendelige deltidsansatte med skånebehov..

Når vi nomineres som deltidsansate vil de raske medarbejder jo netop få nogle flere byrder fordi de skal tage hensyn til os, og det kan unægtelig gøre at de bliver trætte af os og irreteret på os, og det er der vel ikke noget at sige til....

Nå men jeg er jo heldig min Aldi er jo den lokale så jeg ser jo eks kollegaer tit..
i mogen skal jeg ned og hente udtalser fra butikschefen, hun ville skrive noget om hvordan jeg var socialt og som kollega for som hun sagde... så behøvde konsulenten ikke mere sende mig ud i noget intetsigende for at "lære" mig at være på arbejdsmarkede eller at kunne gebærde mig socialt ... det kunne jeg så udmærket i forvejen...


Nå men jeg stiller mig bare op i køen af ledige fleksere, vi er jo så mange :|:|:|:|
  Besvar med citat
Gammel 09-01-2006, 15:51   #9
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: kors i r**** hvor er jeg træt af konsulenter

Kære Heidi
Sikke dog noget rod. Jeg er jo også en ledig flekser, og jeg vil blive indkaldt til samtale for at finde ud af hvilket job jeg skal tilbydes!. Jeg VED at jeg ikke kan presses ud over 3-4 timer dagligt, for så knækker filmen som du også beskriver det. Du har ret i at man må se alt det morsomme i den situation du beskriver ved kassen. Jeg har prøvet det selv, og ved at det kræver nogle gode og overbærende kolleger. Jeg har gjort det eneste fornuftige i dette spil nemlig at involvere min fagforening så de kan hjælpe mig gennem samtalen og holde den på sporet. Jeg er en født optimist og jeg ved ikke hvad jeg kan før jeg har prøvet det! Jeg håber at min indstilling vil kunne holde i en prøveperiode og at den vil blive mødt med velvilje og forståelse fra en arbejdsgiver og kollegialt. Knus og godt gået af dig.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2006, 21:22   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: kors i r**** hvor er jeg træt af konsulenter

Hej Heiden

Det er den mærkeligste historie jeg længe har hørt
Det var ærgerligt du ikke kunne få det job i 3 timer hver dag:@
Det er jeg ked af for dig
Ja...det er sgu ikke så let det hele...

Håber du får noget ud af at være på kurset ...B)
på genskriv

EDIT//Jeg har fjernet Quet af Hejdiens indlæg, da tråden blev enormt lang og tager meget plads
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde i frivilligt regí (Røde Kors) lonsmann Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 19-09-2012 01:23
jeg er så træt.... frugammeljas Alt det andet 19 01-03-2011 19:19
Træt Ida Alt det andet 22 23-08-2010 15:22
Er så træt og ked af det. lone t Dit og Dat 5 26-11-2009 12:51
forgylder private konsulenter buster Dit og Dat 2 02-06-2009 11:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension