K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2009, 17:01   #1
Jeannette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2009
Lokation: Holbæk
Alder: 53
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jeannette er ny på vejen
Skrig- Snørrer de mig ???????

Der var sdp stop 31/5-09 Har været henvist til kontanthjælp - men er gift.
Fik udleveret opdateret resourceprofil sammen med meddelelsen om sdp stop.
Status fra psykiater var at det ikke bliver bedre. Arbejdsprøvning sagde at der var ingen arbejdsevne. Sagsbeh. sagde at der skulle søges pension efter §
18, da det var bedre end § 17, men tog lidt længere tid, da der skulle indhentes flere oplysninger.Fik en ny speciallæge erklæring fra anden psykiater d. 8/6-09.
Har så rykket for hvad der sker... Fik ny sagsbehandler, og søreme en ny til - hvilket er nummer 8 og 9. Sagen var under færdigbehandling (vidt begreb)
og er så sendt til lægekonsulenten.....Spørger igen til sagsforløbet og får nu at vide at den skal behandles af lægekonsulenten og dernæst færdigbehandles af jobcentret som der træffer beslutning om § 17 eller §18
Så hvis jobcentret ikke vil rejse pensionssag efter §18, kan jeg selv rejse sagen efter § 17...............
Føler mig våd op og ned ad ryggen. Det har været 3 måneder uden penge og det bliver åbenbart ved.........Hvor længe kan de trække sagen før de beslutter sig for om de vil rejse sagen ??
Jeannette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 18:46   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aaaah, mon ikke det er ved at være sidste stop?!

Lægekonsulenten plejer at have det sidste ord mht hvad der videre skal ske. Men jeg kan ikke forstå at de har stoppet dine sygedagpenge når du er under udredning mht førtidspension, det er jeg ikke helt sikker på er lovligt - men det ved de andre herinde nok meget mere om!!! Så jeg tør ikke rigtigt udtale mig om det.

Mht §18 så er det jo en bedre paragraf, men det er også den der tager længst tid. Ved du om det er helt slut med arbejdsprøvning (har de sagt noget)?

Og hvordan ser det ud med din ressourceprofil, er den færdig?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 19:15   #3
Jeannette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2009
Lokation: Holbæk
Alder: 53
Indlæg: 9
Styrke: 0
Jeannette er ny på vejen
Jeg er færdig med arbejdsprøvning har været i 2 som måtte stoppes før tid. Det eneste som ikke var på plads var speciallægeerklæring nr. 2 som egentlig var nr. 3. Der var ingen tvivl, jeg er for syg til at arbejde.
Det har taget 2½ månede at lægge speciallægeerklæringen ind i sagen og flytte den til lægekonsulenten, som iøvrigt konkluderrede i april "det vil være tvivlsomt om patienten kan gennemføre en arbejdsprøvning)- så jeg håber snart der sker noget. De var smarte var de, skrev i sdp ophør at jeg kunne søge pension, men sagde at det var bedst med §18. Har i dag fået brev om at jeg ikke har indflydelse på hvilken § der søges efter.....Når der sker noget.
Meget fin resourceprofil 9 sider, jo den er grundig
Jeannette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 19:19   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Klagede du ikke over afgørelsen på stop af sygedagpenge?
Lyder lidt mærkeligt, at hvis de foreslog at der skulle søges førtidspension, så kunne de jo indstille dig til det, inden de stoppede sygedagpengene. Det var jo det, de skulle vurdere ifølge § 28 i sygedagpengeloven...

Men lyder dog til, at der allerede er sat en masse igang efter sygedagpengestop... Håber de så indser, at der skal gøres noget ved det...

Du kan bruge søgefunktionen herinde og lede efter svar ang. § 18 pension osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 19:55   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ked af at sige det, Jeanette; men det har de vist allerede gjort

Er du blevet partshørt ved stop af dine sygedagpenge?

Fik du en ankevejledning, for hvis du går op i venstre hjørne på forsiden af siden, så står der et link, der hedder *Sygedagpengestop* ... læs det igennem, for du skulle have oppebåret sygedagpenge til din sag var afgjort
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skrig...stop af sygedagpenge! fibro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-05-2011 15:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension