K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2009, 12:26   #1
missgreeneyes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
missgreeneyes er ny på vejen
Hvad kan jeg gøre

Hej til jer herinde.

Jeg er enlig mor på 45 år jeg har adhd og ptss er født med kun en nyre,har astma mm er på kontant hjælp og omfattet af det der hedder loft.

Det har jeg stort set været de sidste 16-17 år og har været fritaget fra job også pga mine børns handicap

Jeg føler mig totalt slidt og udtømt forstået på den måde at jeg har kæmpet for at få vores hverdag til at fungere
Jeg blev for 3 snart 4 år siden lovet hjælp til merudgifter,bolig skift,bostøtte/time aflaster for lige at få lidt energi samlet bare nogle timer her i hjemmet.
Kan ik få it rygsæk til min søn skolen har ik råd selvom jeg har papirer på at han skal have det.
men har igen igen fået nye behandlere i både børn og voksen handicap og de når aldrig at hjælpe med det de har lovet

Nu vil den nye have at jeg skal i job træning igen efter alle de år,selvom den anden sagde at jeg burde få ftp jeg kan ganske enkelt ik klare et job,har haft mange job træning men hver gang måtte jeg opgive har det selv svært og mine børn kræver rigtigt meget.
Hun vil ik hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg kan få i merudgifter det skal jeg selv regne ud og så kan vi snakke senere men aner ik hvordan jeg gør.
Sorry det forvirrende indlæg som jeg har svært ved at formulere rigtig

Kan jeg virkelig ik få hjælp til andet end min søns taxa til og fra skole (speCial klasse) og vores medicin (medicin udgiften ligger på mellem 10-13.ooo kr pr måned)
min datter går med adrenalin på sig fordi hun er meget allergisk og har været ved at dø 2 gange siden januar. der er både mad og luftbårent

Kan jeg gøre noget for ik at ryge i job træning igen og derfor mister meget af min understøttelse pga sygdom og fravær børn sygdom som man kun må have fri til 1 dAG og resten af syge dagene bliver trukket fra i kontanthjælpen som ulovligt fravær.

Please er der nogen der kan hjælpe mig.
missgreeneyes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 13:15   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
"medicin udgiften ligger på mellem 10-13.ooo kr pr måned", jeg kan ikke rigtig finde ud af om du får dækket denne udgift eller om du selv må penge ud med så meget per måned?

Hvis du selv skal betale, så skal du hurtigst muligt få snakket med jeres læge om at han søger kroniker tilskud.

Det kan man få hvis ens medicin udgifter overstiger ca. 17.000 om året per person.

Hvis man får tilkendt kronikertilskud kommer man til højst at betale ca 3.500 i medicinudgifter om året.

De nøjagtige beløb må i ikke hænge mig op på.

Det er CTR saldoen der afgør det, hvis man f.eks. bruger pamol/paracetamol dagligt, og køber det i håndkøb, kan man prøve at bede sin læge om at få til på recept, så bliver det nemlig tilskudsberretiget, (det normale tilskud).

Bare et par forslag til hvordan du måske kan få hverdagen til at hænge lidt bedre sammen.

Så hvis du ikke allerede får kronikertilskud, så er det med at komme afsted til lægen. Og så kan du jo evt. bruge nogle af de penge der bliver frigivet, til at få lidt hjælp.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 13:28   #3
missgreeneyes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
missgreeneyes er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
"medicin udgiften ligger på mellem 10-13.ooo kr pr måned", jeg kan ikke rigtig finde ud af om du får dækket denne udgift eller om du selv må penge ud med så meget per måned?

Hvis du selv skal betale, så skal du hurtigst muligt få snakket med jeres læge om at han søger kroniker tilskud.

Det kan man få hvis ens medicin udgifter overstiger ca. 17.000 om året per person.

Hvis man får tilkendt kronikertilskud kommer man til højst at betale ca 3.500 i medicinudgifter om året.

De nøjagtige beløb må i ikke hænge mig op på.

Det er CTR saldoen der afgør det, hvis man f.eks. bruger pamol/paracetamol dagligt, og køber det i håndkøb, kan man prøve at bede sin læge om at få til på recept, så bliver det nemlig tilskudsberretiget, (det normale tilskud).

Bare et par forslag til hvordan du måske kan få hverdagen til at hænge lidt bedre sammen.

Så hvis du ikke allerede får kronikertilskud, så er det med at komme afsted til lægen. Og så kan du jo evt. bruge nogle af de penge der bliver frigivet, til at få lidt hjælp.



Hrefna
Hey

Jo de betaler for kørsels ordningen med taxa og vores medicin fuldt ud nu. Og vi har også kroniker på alt
Hilsen miss
missgreeneyes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 13:42   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Her kan du læse om merudgifter.

http://www.ism.dk/TEMAER/SOCIALE-OMR...der/Start.aspx

http://www.ism.dk/Temaer/sociale-omr...der/Start.aspx

Hvis du har læge-speciallægepapier, hvor der står, at det vil forværre
din helbredsmæssige situation, kan du evt. undgå en arbejdsprøvning.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 14:28   #5
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Hej og velkommen til.
Noget der slog mig, da jeg læste dit indlæg var, har du kontakt med P.P.R
vedrørende dine børn?
Har du talt med egen læge om din situation? Vil egen læge støtte dig, hvis du søger pension.
Er i tilknyttet et hospital ( tænker her på datteren.)?
Hvor er skole, daginstituion henne i billed?
Håber ikke det er formange spørgsmål. Men synes det er vigtig du får noget hjælp, for ellers ryger du jo ned med flaget og hvad så?
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 23:52   #6
missgreeneyes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
missgreeneyes er ny på vejen
Hey

Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej

Hej og velkommen til.
Noget der slog mig, da jeg læste dit indlæg var, har du kontakt med P.P.R
vedrørende dine børn?
Har du talt med egen læge om din situation? Vil egen læge støtte dig, hvis du søger pension.
Er i tilknyttet et hospital ( tænker her på datteren.)?
Hvor er skole, daginstituion henne i billed?
Håber ikke det er formange spørgsmål. Men synes det er vigtig du får noget hjælp, for ellers ryger du jo ned med flaget og hvad så?
Hej og velkommen til.
Noget der slog mig, da jeg læste dit indlæg var, har du kontakt med P.P.R
vedrørende dine børn?

Tak for velkomst og svar
Ja jeg har kontakt med både ppr,voksen og børne psykiatere,børnepsykolog mm

Har du talt med egen læge om din situation? Vil egen læge støtte dig, hvis du søger pension.

Min egen læge har kendskab til stort set alt men har aldrig snakket pension med ham.Men ved kommunen spurgte ham engang og der sagde han at jeg max sku have 10-12 timer ugentligt i tilfælde af arb prøvning el arb og uden tunge løft og ik ensformigt arb pga tennisalbue og nyren.
Men tror det er ved at være 5-6 år siden nu

Er i tilknyttet et hospital ( tænker her på datteren.)? Ja min datter er tilknyttet lunge medisinsk pga alvorlig allergi og skejby pga astmaen.

Hvor er skole, daginstituion henne i billed?
min søn er først lige startet i special klasse i august i år efter 3 års sej kamp med skole og ppr før de blev enige om at han ik ku klare en alm folkeskole og de fandt en tror nu mere det drejer sig om kr og ører nogen gange hvad skolen angår.
Håber ikke det er formange spørgsmål. Men synes det er vigtig du får noget hjælp, for ellers ryger du jo ned med flaget og hvad så?[/QUOTE]

Skal man ik lave en form for familie og arb profil el sådan noget når jeg og mine børn er tilknyttet handicap/special afdelingen

Fik at vide for 1.5 år siden at jeg ku få en kontakt pers el bostøtte i forhold til både mig og mine børn og alle de møder og lægebesøg pluds alt det andet for at lette mig lidt i det daglige de siger der ik er nogen endnu og fik et brev fra rådmanden fordi en læge på sygehuset hjalp mig med at skrive en klage over det og rådmanden skrev at så snart de fik nogen ansat ville jeg få en men at der var stor mangel på dem men at jeg var heldig at jeg var blevet bevilliget at få en .
er det normalt at man skal vente så længe på sådan en??
missgreeneyes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 09:16   #7
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Da det nu er 1,5 år siden,du fik atvide du ville få en bostøtte, når de havde nogen og de ikke har nogen endnu.
Så ville jeg kontakte ppr og rådmand og spørger om, hvornår du kan forvente en. Det er alt for lang tid, de burde have fundet en forlængst. ( men det er kassetænkning, tror jeg ). Bliv ved med at kontakte dem.
Vil så tage fat i egen læge, samt de læger der har med dig og gøre, høre deres mening ang. pension ( få aktindsig ). Her vil jeg mene du er berretiget til, at du er berretiget til hjælp angående søge/hjælp til tabt arbejdsfortjeneste
grundet din datters sygedom ( er en pgr. der gør man kan gå hjemme i x antal mdr. år,).
Ved godt du er på kth. men derfor kan man godt få den alligevel.
Det er hvad jeg lige kunne komme på nu, vender tilbage senere, hvis/når jeg finder noget jeg synes du kan bruge. Sender dig mange det ahr du brug for
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2009, 11:53   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej missgreeneyes hold da helt fest du har da en hverdag som hvis ikke du var syg så blev du det ...

Det du trænger allermest til som jeg læser det du skriver så er det en tovholder der er da ingen der kan forlange at du selv skal holde orden rede og orden på alt det kaos ..

Har du ikke noget familie der kan hjælpe dig med at holde orden på alt det her ...

Du skriver at du hele tiden har været fritaget fra jobtræning det er nok pga din egen sygdom , jeg formoder her at du har papir på din sygdom ..

Og så ville jeg gøre følgende ..

Ang § 34 (ekstra hjælp til udgifter ) der ville jeg samle alle mine regninger alt hvad du har af relevant og som en kommune skal accpetere du ved sådanne ting som el, varme, husleje , forsikringer, licens , internet , telefon osv osv ..

Det samler du og du kopiere det så tager du og skriver følgende ..
Citat:
Jeg ønsker at søge om at få hjælp til min økonomi efter §34 i lov om aktiv socialpolitik .

Jeg gør samtidig opmærksom på at jeg har snakket med sagsbehandler (skriv navn) om dette da jeg før er blevet stillet i udsigt at jeg kunne komme i betragtning til denne §.

Men ved samtale med sagsbehandler (navn ) fik jeg besked om at jeg selv skulle regne ud hvor meget jeg ville kunne få , dette kan jeg ikke grundet min sygdom og fordi jeg ikke kan finde ud af de regler og love som gælder , samtidig mener jeg ikke at det er mit arbejde .

Derfor vedlægger jeg hermed alle mine udgifter samt gør opmærksom på at dette er en ANSØGNING om hjælp efter § 34

Hvis der mangler oplysninger for at kunne træffe en afgørelse kan i rette henvendelse til mig ved at skrive på mail (skriv din mail adresse) eller ved at ringe til (skriv telefonnummer )

Så har jeg lige et spørgsmål til dig
Har du fået lavet en ressourceprofil ?

Hvis du ikke har det så burde du nok bede om at få den lavet , grunden til at du nu skal i jobprøvning er fordi kommunen mister refusion hvis ikke du kan du er nød til at tage en jobprøvning hvis de forlanger det men der er også mulighed for at du kan gøre det på dine præmisser ganske simpelt ved at snakke med din læge og lytte til din krop du må sige fra over for kommunen ...

Dernæst kan det måske være en ide at søge en pension ikke fordi det bare er noget man får men ganske simpelt fordi det kræves at der kigges på din sag og på hvordan det hele hænger sammen ...

Du skal søgen en pension efter § 17 PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG

Ang dine børn ...



Citat:
Der burde du nok skrive til kommunen ...

Til (din sagsbehandler ved familie afsnittet )

Jeg blev for adskellige år siden lovet hjælp fra kommunen til en bostøtte pga mine børns massive problemer , dette er trods den lange tid ikke blevet til noget ..

Derfor vil jeg gerne nu søge om at jeg jeg får en bostøtte der kan hjælpe mig til at få min hverdag til at fungere med mine børn (skriv navn og cpr nummer på dine børn )

Jeg skal samtidig gøre opmærksom på at jeg er blevet bevilliget en it rygsæk til min søn, denne er blevet bevilliget for (skriv hvor lang tid siden ) men er stadig ikke modtaget ud fra at skolen ikke har råd ...

Jeg mener ikke at det kan være rigtigt at min søn skal betale prisen for at skolen ikke har råd og jeg beder om råd og vejledning om hvordan jeg skal forholde mig for at få den it rygsæk som der er bevilliget da jeg ikke selv magter det her mere ..

Samtidig skal jeg gøre opmærksom på at jeg gerne vil have aktindisgt i min sag oppe ved jer ...

Og jeg vil gerne have en tid sådan at vi kan få fundet en holdbar løsning

Du burde også søge aktindisgt i din egen sag sådan at du kan se på skrift hvad de har om dig og hvad de ikke har altså prøve at få lidt overblik over det hele evt med hjælp fra en god ven eller et familie medlem ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre... Chin Alt det andet 10 05-12-2011 09:30
hvad kan hun gøre ? lung Alt det andet 8 28-07-2011 00:09
hvad skal jeg gøre logan Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-05-2011 15:48
hvad kan jeg gøre?? maxm Alt det andet 2 11-10-2010 11:41
Hvad kan jeg gøre ? Annelarsen De Unge 28 30-01-2009 00:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension