K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2009, 11:17   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
aktindsigt - regler?

Jeg er altså lige lidt i tvivl og tænkte at måske kan i hjælpe med at forklare hvordan det hænger sammen.

Hvis nu jeg søger aktindsigt, får jeg så alle de gamle + alle de nye som vil komme i løbet af den næste måned, eller vil jeg kun få de papirer der ligger bagud fra den dato jeg har søgt aktindsigt?

altså skal jeg søge nu, eller er det bedst at vente til alle de papirer der vil dukke op den næste månedstid hvor jeg skal på kompetencecentret er kommet til kommunen?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 11:25   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan søge aktindsigt NU og få alt hvad de har op til dags dato.
Om et måned kan du søge igen, og få det de sidste papire med. Mange søger løbende aktindsigt for større overblik.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 11:25   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hvis du bruger den som ligger her på siden kan du skrive
Citat:
I henhold til Forvaltningsloven anmoder jeg om løbende aktindsigt i min personlige sag
Så kan der ikke herske tvivl om at du vil have dem som ligger før ansøgningen og dem som vil komme.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Mvh.
Jimmy
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 11:30   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
takker..

tak for hjælpen allesammen, så vil jeg aflevere en på mandag og få en kvittering på det, har læst at andre har kæmpet i lang tid med min kommune for at få den, så må hellere få den afsted

MVH Tina
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 19:42   #5
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
stop stop

hejsa

det er altså ikke godt nok, du skal skrive en anmodning som denne længere nede, for du har også ret til en komplet journal liste over hvad der ligger i din sag som du ikke må se:


Til xxxxxxx

jeg anmoder om aktindsigt i min sag for cpr nr xxxxxx-xxxx,

Min henvendelse om aktindsigt gælder alle aktstykker, herunder bl.a. eventuelle notater, mødereferater og aktens journal-liste , samt skriftelig oplysning om, hvorvidt alle
aktstykker i sagen vl blive stillet til min rådighed. Journal liste samt tilhørende info er for perioden xxxxxx til xxxxxx.

Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. §6 i lov om offentlig forvaltning.

Jeg beder kommunen oplyse i hvilke forvaltningsafsnit sagen har været behandlet til dato samt hvilke sagsnumre den har i disse forvaltningsafsnit. Jeg henleder opmærksomheden på forvaltnings-myndighedens vejledningspligt, jf. § 7 i forvaltningsloven.

Såfremt der efter kommunens opfattelse er lovhjemmel til at unddrage aktstykker i denne sag for perioden xxxx til xxxxx, fra aktindsigt, beder jeg om følgende:

1: En angivelse påført journal-listen ved de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt.

2: Ekstrakter af de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt, jf. bl.a. § 10 og §§ 12-15 i Forvaltningsloven.

3: En redegørelse og herunder begrundelse for, hvorvidt jeg med lovhjemmel efter kommunens opfattelse ikke er berettiget til at modtage eventuelle aktstykker, jf. bl.a. § 22 i
forvaltningslove

Da denne henvendelse skal behandles efter forvaltningslovens §23 og §24 ser jeg derfor frem til jeres snarlige svar

med venlig hilsen
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 21:42   #6
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Jeg fik til min feriedatter aktindsigt tilsendt med det samme. Også det eneste korrekte de har lavet indtil nu.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 22:31   #7
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hejsa.

De har 10 dage til at få det ordnet og sendt til dig. Jeg havde mine papirer indenfor en uge. Så noget godt kan der altså godt komme inde fra kommunen Men det hører vidst til de sjældnere tilfælde

Håber du får papirerne hurtigt.

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 23:23   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- bare husk det er 10 arbejdsdage. Så der kan godt gå 14 dages tid.

Jeg har også altid fået mine aktindsigter hurtigt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 09:22   #9
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej shylock.
Min kommune siger, at der er visse interne notater, jeg ikke har krav på at se. Er det rigtigt? Bl. sociallægens kommenterer.
Jeg er, ligesom tiji, ved at søge agtinsigt, da der ikke rigtigt sker noget i min sag, og mange tidsfrister er overskredet.
Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 09:49   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er lige på vej ud af døren men havde det her liggende som jeg syntes at du skal prøve at sende til din sagsbehandler (hvis ikke der er nogen der har noget mere konkret ) men efter hvad der står her så er der vist ikke meget tvivl om at din kommune også bør give dig aktindsigt i lægekonsueltens papir

Ombudsmanden henviste til et grundlæggende princip i dansk forvaltningsret hvorefter en part i en sag har ret til at se alle sagens oplysninger og dokumenter. Princippet udmøntes dels i reglerne om partsaktindsigt i forvaltningsloven, reglerne om egenacces i offentlighedsloven og nu også i persondatalovens regler om indsigt i personoplysninger. Undtagelse fra dette grundlæggende princip kræver særdeles tungtvejende grunde. Også lægekonsulentudtalelser som er forblevet interne, bør der efter omstændighederne gives indsigt i.


Kilde http://www.update.dk/cfje/lovbasen.nsf/ID/LB03666643
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktindsigt rose Alt det andet 9 22-09-2012 08:55
Aktindsigt... Te-pigen Alt det andet 3 31-08-2012 14:55
aktindsigt Makao Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 14-08-2012 22:45
Nye regler Aktindsigt maybeline2you Den nyttige viden vi alle har 3 26-09-2010 16:39
Aktindsigt sika Alt det andet 17 13-02-2010 08:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension