K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2009, 00:22   #1
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Videre i sagen...

Hej alle... Jeg vil lige høre om I kan hjælpe/guide mig..

Jeg blev tilmeldt Markmann ( anden aktør) til en 13 ugers kursus af min sagsbehandler, samtidig har jeg fået forlænget min sygdagpenge 2x13 uger, til og med 1. november. Markmann skulle så samtidig lave min RP. Efter 2 dage på kursus blev jeg tvangs indlagt på den psykiatriske enhed. Er der i 7 dage, kommer hjem og starter så til individuel samtaler hos Markmann ..så vi kan blive færdig med RP.
Skal lige kort fortælle at jeg har været ude for en trafikulykke hvori jeg blev ramt af en betonklods fra luften. Jeg har fået PTSD, angst, hukommelses tab, koncentrations besvær, dødsangst, kronisk hovedpine samt muskel og led smerter, bryst smerter m.m. Det hele gøre at jeg er blevet deprimeret, og får depressions piler..
Til dagligt kan jeg ingenting. Jeg har konstant smerter, og hovedpine.. Jeg sover dårligt om natten, så det ender altid med at jeg bruger meget af dagen til at sove/hvile i... Jeg kan hverken vaske op, vaske tøj, eller rydde oop derhjemme.. Jeg kan ingenting
Jeg går til psykolog, fysio, knyttet til en psykiatrisk enhed, skal til neurolg, rematoulog, hjerte læge og hukommelses klinik på Riget her i august.

Min sagsbehandler i Markmann er rigtig sød, og vi er lige blevet færdig med min RP, har endnu ikke læst den endnu, eller skrevet under.
Jeg skulle så starte til en intern arbejdsprøvninger i denne uge, hvilket min sagsbehandler fik lov til , for at kunne se om jeg overhovedet kunne klare det, inden jeg skulle igennem den helt store ekstern arbejdsprøvning i en fremmed virksomhed. Meget sødt af min sagsbehandler synes jeg, at hun gider at spørge sin chef om jeg kan få lov til at arbejde hos hende først.
Det blev så til 6 timer pr uge... 3 gange om ugen... 2 timer pr dag. fra kl. 12- 14. da jeg først er mig selv på det tidspunkt af dagen.

Jeg startede dårligt, havde en rigtig dårlig weekend, med meget migræne, en tur på skadestuen, da jeg besvimmer, og min puls falder meget drastisk ned til 38. Så jeg melder mig syg om mandagen, tager så på arbejde om onsdagen, tømmer opvaskmaskine, rydder op på bordene... smider skarld( Jeg har aldrig lavet disse ting før....jeg er uddannet bank rådgiver f......-
Anywhy, jeg er der i 2 timer, rigtig søde mennesker der ude, min sagsbehandler kommer også ned til mig og siger at jeg skal tag det stille og roligt ,,,og gå hjem hvis jeg får det dårligt... sig til hvis jeg får hovedpine..hvile mig..bla..bla... Hun er rigtig sød...
Har det så rigtig slem, når jeg kommer hjem... hviler mig på sofaen, og derefter går i seng, spiser mine sove og smerte piller,, sover kl 19..den aften og vågner først kl 10 dagen efter...
Hold da ferie.... jeg kan jo ingen ting nu... Fra en krop som kunne alt..kan jeg ingenting nu... og så siger min læge..at jeg ikke skal være depri????
Hvad er det gode ved sagen..???
Jeg var så på arbejde idag også... kun i 40 min..kunne ikke klare det og kom hjem... Bare at gå ud idag havde jeg angst... troede at min bil eksplodere idag... eller metroen vil falde helt sikkert på... Når en betonklods kun kan ramme MIG, så hvorfor ikke metroen... ?????

Nå, men mit spørgsmål er så... jeg har besluttet mig for at det skal være en FP..det gjorde jeg allerede da jeg kom hjem fra den psykiatrisk enhed... Nok er nok...kan ikke klare det mere... Jeg vil have ro i mit liv...
Jeg har min læge på min side, og jeg har tænkt mig at ringe til hende og min sagsbehandler og sige at jeg ikke kan ikke klare den interne arbejdsprøvninger, selvom det var sødt af hende at oprette sådan en specialt til mig...
Men havd gøre jeg så?????? Hvordan kommer jeg så videre i min sag nu.. har været i det nu i 2 år... hvor læneg skal jeg kunne klare det endnu... Jeg har ikke bevidst fået en betonklods fra luften..Jeg har ikke selv bedt om disse smerter... jeg ønsker også at få et normalt liv... Jeg er så træt af mit liv...
Min kommunne´s sagsbehandler har også indkaldt mig til en samtale i august.Jeg har aldrig mødt hende, så det er første gang. Jeg har talt med hende en gang, hvor i jeg sagde at jeg ønsker at søge FP. Kan ikke se andre udveje..hvor hun nærmest rejste sig fra stolen, og råbte..NEJJJJJJJJJ, det er du jo alt for ung til at få... du skal da bare ud og arbejde lidt, så bliver det bedre
Jeg ved ikke... min ulykke spurgte ikke mig hvor gammel jeg var, da det skete..og ligeledes spørger min smerter mig hellere ikke..

Er der nogen der kan guide mig...? hvad jeg nu skal gøre????
Tror I at jeg kan få FP....????når jeg ikke er så gammel???
Mit liv er helt rodede, har ikke ro, og har så mange smerter...

Mvh


Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 00:49   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kære Sonia.

som jeg har læst din historie, og dit liv pt.. så burde du kunne få en pension, uanset din alder.
men som du jo ved herinde fra, er det som foregår på kommunen ikke særlig logisk. eller menneskeligt.
jeg håber nogen af de søde og kloge piger og drenge herinde kommer med gode fakta til dig, jeg har ingen guldkorn, kun ønsket om at du bliver hørt.. sender mange gode tanker
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 01:03   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonia Se meddelelser
Jeg har min læge på min side, og jeg har tænkt mig at ringe til hende og min sagsbehandler og sige at jeg ikke kan ikke klare den interne arbejdsprøvninger, selvom det var sødt af hende at oprette sådan en specialt til mig...
Prøv at starte med at ringe til lægen, snak med hende om en sygemelding, og snak med hende om at du får det værre af denne afprøvning.
Hvis din læge, og også gerne en speciallæge, skriver, at afprøvning vil forværre dine lidelser, så må de IKKE afprøve dig.

For mig lyder det som om, at din sagsbehandler hos Markmann er klar over hvor det bærer henad (fp), siden at hun behandler dig så nænsomt.

Jeg mener, at det kan være en god ide, lige at vente med at kontakte sagsbeh. til du har set din rp.

Hvis du simpelthen ikke orker/magter at møde i afprøvningen, så sygemeld dig og snak med din rare sagsbehandler hos Markmann om det, og hav din læge med på sidelinien, og se hvad der kommer ud af det.

Jeg kan udmærket sætte mig ind i, at du har fået nok, og vil have noget andet i gang, men jeg tror, at det nogle gange er bedst lige at slå koldt vand i blodet og afvente tingenes gang.
Nogle gange går tingene helt af sig selv, og så ville det da være meningsløst at bruge tid og kræfter på, at diskutere med en sagsbehandler som tror at sygdom har noget med alder at gøre.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 09:17   #4
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Tak for jeres råd og vejledning.
Jeg ringer til min læge på mandag og min sagsbehandler i markmann..så må vi se hvad der sker..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mere.. sover med smerter, og vågner ..ja med flere smerter..og endnu en langgggggggggg dag.
Livet er hårdt-

Tak for det.


Knus

sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 09:52   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dejligt du melder tilbage herinde engang imellem og fortæller hvordan det går!

Det ville da også være dejligt om du kunne få den førtidspension, så du kunne få fred og ro til alle dine issues, for jeg forestiller mig at alt det du skal igennem og går igennem nu, er noget af et livsprojekt der kræver fred og stabilitet. Også psykisk.

Sagsbehandlerne bør holde op med at betragte førtidspensioner som guldgruppen, for man bliver bestemt ikke rig af den, men man får den ro man har brug for.
Selvfølgelig ville man da hellere arbejde og tjene det dobbelte eller mere, og helt slippe for kommunen!! Eller få et fedt fleksjob med indhold og gode penge og et socialt bånd til andre mennesker.....

Man bliver nærmest behandlet som 'lykkeridder' hvis man bare nævner ordet, førtidspension....


Håber det går godt hos din læge, og at lægen har forståelse for dine tanker omkring FTP.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 11:47   #6
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hej Sonia

Lige kort herfra jeg fik 1 2004 konstateret PSTD, så mange af dine gener kan jeg nikke genkendende til.

I henhold til dine brystsmerter, så kan de meget vel være mavesyre som står op i din spiserør. Det sker for en del med PSTD og giver stærke smerter i brystkassen, det kan føles som om man er ved at få hjertestop mm. men det er dog ikke.
Så til det vil mit råd være prøv at få undersøgt om det er din mavesyre produktion som er for høj og kaldet mavesyre-reflux.
Bed din læge om at få Nexium eller Losec de nedsætter produktionen med det samme og du vil i løbet få dage mærke forskellen hvis det er der problemet ligger.
http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/ti...r%C3%B8ret.asp

Jeg kan anbefale Per Bernth som værende den der skal lave din neuropsykologisk undersøgelse.

Men frem for alt du skal lære at sige fra, jeg havde selv store problemer med det. Hvilket også gjorde at det ikke blev bedre før jeg fik lært det.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 14:15   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
En meget trist historie.

har selv været arbejsprøvning hos Markmann og fik en fin behandling og var glad for sted jeg blev henvist. Men kunne ikke arbejde mere 2,5 om dagen i starten og senere kun en time 1 time. Markmann har så skrevet de ikke kan finde nogen mulighed for tilknytning til arbejdsmarkedet. Det har kommunen heldigvis taget til efterretning.
det var nogle rigtige hårde 8 uger og komme igennem. Men derfor vil kommunen ikke bare give FP, det har Markmann desværre ingen indfyldelse på. De bedømmer kun ens arbejdesevne. Min er så lig nul faktisk, men kommunen skal være helt sikker på ens tilstand er varig.har heldigvis fået nye oplysninger om min sygdom, som kommunen skal vurdere, plus jeg har nu 3 læger som anbefaler FP.

venter selv med at søge indtil kommuen har set de nye oplysninger.


det er jo her problemet opstår, hvem kan vide om ens tilstand er varig?.
der er her ens kæmp skal begynde, det skal man jo selv kunne dokumenter sammen med ens læger. Men det er jo ikke altid man kan finde dokumention på det.
Man bruge jo kunne give FP for en periode på nogle år og så tage ens sag op igen. Hvis ens tilstand ikke er blevet bedre kan man give den til 65 år.
dette skulle ske i de sager uden direkte dokumentation.

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-07-2009 kl. 14:20.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2009, 22:03   #8
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Tak til jer alle dejlige søde mennesker..
Tænk at vi "kender" ikke hinanden..men stadig har vi et specialt bånd imellem.
Tak for jeres gode råd...
Jeg har haft en rigtig hård dag, med meget hovedpine, og smerter i nakken. Så det er kun et spørgsmål om tid, og på mandag ringer jeg til min sagsbehandler i Markmann, og min egen læge... så må vi tag den derfra..

Jeg synes at det er trist, at man virkelig skal "dokumentere" at man virkelig er syg.. I min situation har jeg min ulykke på skrift fra avisen og en video klip fra TV 2, hvori de har fortalt om min ulykke... Men det er åbenbart ikke nok.. Jeg har jo selv kastede betonklods i hovedet på mig, og nu prøver jeg på at spille syg..
Man skulle tro at man får mill... fra førtidspension, siden at det er så svært at få FP... Jeg vil hellere end gerne være på arbejde og tjene 450.000 om året, og have det luksus...

Anywhy... jeg har sovet hele dagen,,så nu vil jeg bruge lidt tid med mine børn.. hyg jer...

Knus

sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 06:34   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg vil da lige gøre dig opmærksom på at din rp som er lavet af en privat aktør ikke er gyldig....

Den skal laves af din sagsbehandler og det er der lavet en gældende principel afgørelse på af den sociale ankestyrelse...

Citat:
Ressourceprofilen skal udarbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces.


Hvis ressourceprofilen ikke er udarbejdet af sagsbehandleren, lider den af sådanne mangler, at den ikke kan bruges som grundlag for en gyldig afgørelse om førtidspension.


Ankestyrelsen lagde vægt på, at udarbejdelse af ressourceprofilen er en myndighedsopgave, som ikke kan uddelegeres.
Kilde: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-036-04.aspx

Det kunne være at du måske skulle gøre dem opmærksom på denne afgørelse fra ankestyrelsen af...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 08:35   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
både min sagsbehandler og Markmann har lavet en ressourceprofil. Så jeg har to, men den fra sagsbehandleren er oplysningerne lavet ud fra Markmann.
hvis Markmann ikke må lave en ressourceprofil og beskrive min arbejdesevne, hvem skulle så.
Alle kommunerne har jo private til opgaven efterhånden. Hvis jeg skulle ud i en ny blev det jo igen markmann som skulle stå for opgaven. Det kan jeg ikke ændre på.

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-07-2009 kl. 08:58.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BAN hjemsender sagen. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 20-12-2011 15:12
når sagen ender ved ban sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 59 14-04-2011 11:50
Når sagen ender ved BAN Håber Alt det andet 9 01-04-2011 15:40
Trækker sagen xlars38 Alt det andet 2 04-03-2010 17:50
Videre i sagen??? Hjælp...... Sonia Dit og Dat 4 13-05-2009 19:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension