K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-07-2009, 23:05   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Kan man sige nej til en behandling

Hej

Er der nogen herinde, som ved om man kan sige nej til en behandlingsmulighed? Såsom f.eks. medicin man ikke kan sige, om vil bedre ens situation. Der er meget stor usikkerhed omkring virkningen, den kan ikke helbrede, måske kan man slet ikke tåle behandlingen, måske forværres ens situation.

Mange tak
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 23:35   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvad mener din sagsbehandler?
Jeg ved bare, at hvis man søger førtidspension skal alle behandlings-
muligheder være udtømte, men kan godt se, at det kan trække i langdrag
hvis man evt. skal afprøve en del, hvorvidt der findes regler omkring dette,
håber jeg andre kan oplyse dig om.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 23:39   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Du kan ikke sige nej til en undersøgelse, men du kan aktivt fravælge en bestemt læge.

Så du kan ikke nægte en behandling, uden at du kan miste dine sygedagpenge.!
Men hvem er det som vil have dig i en behandling som kan forværrer din situation.?
Om ikke andet så prøv at starte, så har du prøvet og kan sige det hjalp ikke.??

Er det piller og din egen læge fraråder dig at spise dem, jamen så hent dem og lad være med at spise dem.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 01:22   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... en svær størrelse, for man vil jo gerne have det bedre, når man er syg, men ønsker absolut heller ikke at få det værre af medicin eller at være forsøgsdyr for andre.

En kommune må IKKE ordinere behandling, kun egne læger.

Så det hele kommer an på, hvordan lægen formulerer en evt. brug af medicin og dens virkning på arbejdsevnen.

Hvis lægen skriver, at arbejdsevnen IKKE forbedres ved at tage medicinen, så kan kommunen IKKE røre dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 07:56   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære V Brask.

I jeres tilfælde kan I afslå da jeg fornemmer at det er i forbindelse med en særdeles alvorlig hudlidelse, hvor lægerne nu vil forsøge sig frem.

Beslutningen skal tages udfra, hvad I selv undersøger om produktet og lægens udsagn.

Men gå på apoteket og få en UDVIDET indlægsseddel, hvor der står alt om produktet. Stol på jeres egen mavefornemmelse.

Muligheden kunne jo være at det kunne dæmpe symptomerne, men er sikkert forbundet med nogle ubehagelige bivirkninger. Men vær kritiske.

Kommunen har ikke belæg for at have nogen mening i dette tilfælde. Det kunne lige passe.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 23:08   #6
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hejsa

Tak for jeres svar.

Kommunen har ikke spurgt til arbejdsevnen, kun om alle behandlingsmuligheder er udtømte, svaret er her nej. Dog kan man ikke sige om medicinen kan hjælpe. Det nedlægger imunforsvaret, dermed vil der komme mange andre sygdomme, idet vi bl.a. har små børn. Lægen skriver bl.a. forhåbenligt vil systematisk behandling kunne nedbringe perioderne med svært eksem. Ligeledes skrives:.... Denne sygdom er en kronisk eller kronisk tilbagevende sygdom.... Patienten skal have "ikke hudbelastende arbejde".

Rapporten er meget usikker og vævende. Andre personer atopisk dermatit, som vi har været i kontakt med, som har prøvet behandlingen, har ikke fået det bedre.

socialrådgiveren ringede, og sagde at han bare kunne komme på det ordinære arbejdsmarket. Hvilket jeg synes er helt uhørt, at sige, det har endnu ikke været ved en lægekonsulent.

Vi ønsker blot et eller andet form for flexjob.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 23:14   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
I skal have det på skrift. Sagsbehandlere siger mange "sjove" ting - men ændrer nogle gange mening på skrift.

Forlang at få afgørelsen skriftligt, så I har mulighed for at klage over det.

Ellers sender I et brev til kommunen med et referat af samtalen og forlanger det på skrift med love, paragraffer, henvisninger, begrundelse for hvorfor kommunen mener noget stik modsat af andre læger, og selvfølgelig klagevejledning.

Og ressourceprofilen skal naturligvis opdateres med nyeste oplysninger OG jeres kommentarer, FØR der kan træffes en afgørelse i sagen.

Ellers kan der IKKE træffes en afgørelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 08:33   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære V Brask og alle andre.

Det vigtigste budskab her på k10 er bla. INGEN TELEFONSNAK med kommunen.
At sagsbehandleren ringer til jer, med besked på at han kan komme ud på det ordinære arbejdsmarked, skal omgående stoppes.

Det skal meddeles sagsbehandleren, og lyt til Zuza`s råd.

Dette beviser at kommunen nu er blevet en uvidende MODPART, som der skal ageres overfor, som var det i en retssag. Desværre, men det viser al erfaring her på k10. Der bruges mange kneb for at vinde en "sag"= afgørelse på klientens fremtidige liv.

Så "Nybegyndere" lyt og følg vores råd, aktindsigt, resourceprofil godkendt af dig, alt på skrift og lyt til k10.

Mange varme hilsner
Peter kir. k... i r....!
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 11:15   #9
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Den

sagsbehandler skulle skamme sig

Og rigtigt.....ingen fonsnak....kun skriftligt....

Jeg sagde direkte til en af mine utallige sagsbehandler...at al henvendelse skulle ske pr mail,brev.....og var hun i tvivl om noget kunne hun rette henvendelse til mig gennem sagsbehandleren på 3F.

Heldigvis bakker 3F mig rigtigt godt op og har gjort det gennem lang vej i forløbet.....jeg fik dem desværre ind på banen lidt forsent da jeg var på sygedagpenge.....men siden har de gjort et rigtigt godt stykke arbejde i min sag.

OG i skal ikke finde jer i noget fra kommunens side....men blive ved at holde på jeres ret....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sige nej til fleksjob tumnus Spørgsmål ang fleksjob 13 01-02-2017 22:56
At sige fra... Solen Alt det andet 25 05-08-2010 14:43
om at sige et job op.. Hejdien Jeg har fået job. 0 28-06-2008 19:54
Jeg er ked af at sige det...men Stella Politik og Samfund 5 19-09-2006 21:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension