K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2009, 12:40   #1
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
Hjælp til regler om erhvevsevne tab fra italien

Jeg er i den situiation, at vi kørte galt i italien, og står på til en visitation til et flexjob på 15 timer. Og så har jeg jo et erhvervsevne tab. Der er bare det at vi kørte galt i italien, og fik også i sin til erstatning fra modpartens forsikring i italien, for men.
Men er der nogle der kan hjælpe med links eller andet, der kan gøre det lidt mere klart for mig, hvordan reglerne er når det er sket i italien, og det jo i danmark er modpartens forsikring der skal dække tabt erhvervsevne.

Håber nogle kan hjælpe.

Maria
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 14:31   #2
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
slet ingen der kan hjælp bare lidt????
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 14:47   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Som jeg kan læse mig frem til skal du rejse et erstatningskrav til modpartens forsikring.
Ganske som man ville gøre det hvis modparten var fra Danmark.

Har du selv en forsikring, skal du også fremsætte et erstatningskrav her.!
For hver forsikring du har der dækker dig skal du have erstatning.

Men jeg vil stærkt anbefale dig at få en advokat på sagen, forsikringsselskabet skal betale størstedelen af regningen normalt er det 2/3 dele.
Og du skal finde en som kun arbejder med erstatningssager, da denne vil have meget mere viden om hvordan disse skal køres.
Han/hun behøver ikke at være fra din egen by, min er fra Esbjerg og jeg sidder i Aalborg.


Citat:
Nu får bilister objektivt ansvar i hele EU.
Den danske regel om, at ejere af motorkøretøjer har objektivt ansvar ( erstatning UDEN skyld) ved personskader, kommer nu til at gælde i hele EU.

EU- Kommissionen har affattet et direktiv om objektivt ansvar ved motor-køretøjsforsikringer, hvoraf det fremgår, at cyklister og fodgængere, der kommer til skade i trafikuheld, hvor motorkøretøjer er involveret, skal dækkes af motorkøretøjets ansvarsforsikring.
- også selvom uheldet eventuelt er selvforskyldt.
http://www.danox.dk/?ID=153

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011

Sidst redigeret af jsn; 20-07-2009 kl. 14:49. Årsag: tilføjelser
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 14:58   #4
forviret
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Viborg
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 15
forviret er ny på vejen
tak for svar, det jeg også tænkte på, var om det er de samme regler, som i DK. altså årsløn x erhvervsevnetab% x 10? ellers om de har helt andre regle.
forviret er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP, muligheder/regler på kontanthjælp? Solvej Alt det andet 6 24-01-2013 13:26
Hjælp ang regler ved sygedagpengestop ladytass Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2012 10:16
Hjælp til lovgivning, regler mm Mariepigen Alt det andet 2 03-04-2010 17:00
Hjælp til supplerende dagpenge regler lillesine Dit og Dat 2 06-05-2009 21:52
Højesterets dom om erstatning for tab af erhvevsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 09-12-2008 05:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension