K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2009, 21:11   #1
Larscity
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2009
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 34
Styrke: 15
Larscity er ny på vejen
Fra sygedagpenge til Evt. understøttelse

Hej
Hvordan er reglerne ang. overgang fra sygedagpenge til understøttelse.
Kommunen har stoppet mine sygedagpenge pga varighed, de anbefaler at jeg går over på understøttelse, da det er en anden kasse der betaler.

Og de mener ikke jeg kan få førtidspension. Jeg holder ferie lige nu til d. 23 juli, jeg har klaget, både over stop af sygedagpengene, og afslag på pension. Men det ved i alt om, at det kan tager mange måneder, før der sker noget der, og jeg skal jo leve. Kan ikke få kontanthjælp, konen har stor indtægt.


En anden ting, jeg synes jeg har læst at man skal være 13 uger på anden ydelse end sygedagpenge, så kan man komme tilbage til ny periode. Er det rigtigt.
Larscity er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2009, 22:26   #2
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
ja det er rigtigt. jeg ved dog ikke hvor mange uger der skal gå lovgivningsmæssigt, men hvis du kan overbevise farforeningen om at du er rask nok til at stå til rådighed, så kan du få af dem i en periode, og så starte op på et nyt 52 ugers forløb

Jeg har ikke den store erfaring i hvor det står på skrift, men jeg har selv været nødt til at bruge den vej, så derfor ved jeg det kan lade sig gøre
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 01:41   #3
vivims
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2009
Lokation: odense
Indlæg: 31
Styrke: 15
vivims er ny på vejen
hej

fra egen erfaring kan jeg fortælle at jeg var ude af sygedagpengesystemet i 5½ måned, derfor var jeg berettiget til ny periode på 52 uger pga kursus, men det var vist også lige på grænsen. har desværre heller ikke kunne finde det på skrift.

Sidst redigeret af vivims; 16-07-2009 kl. 01:42. Årsag: slåfejl
vivims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 01:57   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er vist en meget dårlig ide at gå på a-kasse, for så "raskmelder" du jo dig selv og siger dermed, at du ikke behøver førtidspension.

Så du må "beslutte" dig for, om du er syg eller rask.

Ellers skal du overbevise a-kassen om, at du har en million skånehensyn, men alligevel kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet... men det bliver vist umuligt, hvis dine skånehensyn er så omfangsrige, at du SELV synes, du skal have pension.

Har du kommunens påstand på skrift? Står det i din ressourceprofil?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 08:29   #5
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det er vist en meget dårlig ide at gå på a-kasse, for så "raskmelder" du jo dig selv og siger dermed, at du ikke behøver førtidspension.

Så du må "beslutte" dig for, om du er syg eller rask.

Ellers skal du overbevise a-kassen om, at du har en million skånehensyn, men alligevel kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet... men det bliver vist umuligt, hvis dine skånehensyn er så omfangsrige, at du SELV synes, du skal have pension.

Har du kommunens påstand på skrift? Står det i din ressourceprofil?

Jeg tror ikke de må spørge ind til den raskmelding?? når man kommer tilbage. Eneste de sagde til mig var "og du har så lige været raskmeldt"... ja svarede jeg men det gik ikke så godt som jeg selv håbede.... og så var der ikke mere snak om det. intet spurgte de ind til.

Måske jeg lige skal fortælle at gruden til jeg raskmeldte mig var fordi jeg missede et brev om en samtale til sygedagpenge, så derfor smed de mig ud af systemet. Jeg kunne ikke få penge nogen steder fra, så var nødt til at raskmelde mig, for at komme ind i systemet igen
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 12:10   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det handler ikke om, hvad du siger til nogen.

Når du modtager a-kasse, står du jo pr. definition til rådighed.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 10:24   #7
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

Når du modtager a-kasse, står du jo pr. definition til rådighed.

det er ikke helt rigtigt... for en person kan som der bliver sagt godt stå til rådighed, men have en million skånehensyn hvilket i realiteten gør det meget svært at søge arbejde. A-kassen kan ikke tvinge, og vil heller ikke tvinge dig til at søge arbejde du ikke kan tåle/klare!

Det er meget smart af kommunen at sende mig i "jobprøvning" hos en a-kasse, man lærer en masse små tricks
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 21:19   #8
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Nu bliver jeg nysgerrig skal alle de der skånehensyn så ikke være skrevet ned et sted for at gælde? og skal der ikke være diagnose osv. før der kan tages hensyn til dem? Tænkte bare det lyder mærkeligt at melde sig rask og nævne en masse skånehensyn ud af den blå luft .... eller har jeg misforstået ideen i det???
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 09:49   #9
Larscity
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2009
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 34
Styrke: 15
Larscity er ny på vejen
Hej
Nej det er ikke fordi man blive rask af melde sig ledig.

Kommunen´s ide er, at det ikke er den der betaler, når folk er ledig, og fordi de ikke vil overholde loven.
De kører selvfølgelig folk rundt, i håb om nogen falder af.
Så spare de jo også penge, selvom folk er syge, men ikke har kræfter til at kæmpe mod dem.
Så hvis de ikke skal overholde loven, skal vi så.
Larscity er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2009, 22:38   #10
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Lasercity
Engang blev jeg smidt ud af sygedagpengesystemet, jeg fik lægen
til at raskmelde mig, fagforeningen kendte min situation, og jeg kom
tilbage i dagpengesystemet, det var meget svært at få lægen til at rask
melde mig, jeg kom i et afklaringsforløb, hvor jeg modtog dagpenge,
det var meget hårdt at deltage, undervejs i førløbet fik jeg en anden
diagnose, og var nu velkommen tilbage i sygedagpengesystemet, men
jeg valgte at fortsætte, og endte som ønsket med en fleksjobbevilling,
så hvis jobcentret har et sådant forløb, kunne det måske være noget for
dig, men hvis du nærmest ingen arbejdsevne har, ja, så vil det nok blive
svært at være i dagpengesystemet.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05
sygedagpenge til understøttelse franzi Dit og Dat 4 05-02-2009 13:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension