K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2009, 15:42   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
hvordan griber jeg det an?

Jeg har været sygemeldt on and off og på revalidering jeg ikke kunne gennemføre siden 2006. Nu er jeg så igen sygemeldt pga HMS imorgen skal jeg så til samtale på kommunen.

Jeg har tænkt mig at søge en ftp men hvordan gør jeg det?

møder jeg bare ind og siger jeg gerne vil søge en ftp eller hvad gør jeg nemmest?

jeg fik i 2006 lavet en mr scanning og fik lægelig resource profil på at jeg har varige nedsat abejdsevne.

skal de have alle papirene fra lægen igen eller hvad gør jeg ?

Mine led bliver bare værre og værre for hvert år, men hvordan søren kommer jeg videre, jeg kan ikke magte et alm job som det hele ser ud nu.

Mange skriver om en §17 men hvad er det??

Sidst redigeret af tije; 13-07-2009 kl. 15:48.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 16:34   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu hvor du står og skal til møde, vil jeg foreslå dig at sige du overvejer førtidspension, og så håbe på sagsbehandleren vil søge på det bredde grundlag §18.....

Bliver der søgt efter §18, så indhenter de alle de relevante lægepapir og andre mangler/muligheder, som kan belyse din arbejdsevne.

Søger du §17, bliver der ikke hentet noget som helst. Sagen bliver vurderet på de papirer der allerede ligger i sagen, så hvis du fornemmer at der ikke ligger papirer nok der belyser sin arbejdsevne, så anbefaler jeg §18.....

Nu du alligevel skal til møde, så bed om aktindsigt med det samme!! Så får du hele din sag sendt hjem, så du i fred og ro kan sidde og læse hvad der står om dig - det kan være en rigtig god ting.....

Det alt afgørende for en sag om førtidspension, er ressourceprofilen!!
Hvis du ikke har nogen, skal den laves. Har du én, så skal den opdateres med alle de informationer kommunen får via din læge/læger mf.....der beskriver din arbejdsevne, ressourcer og barrierer.

Håber du bliver en hel del klogere efter mødet i morgen, ellers fortsæt spørgsmålene under denne tråd, så vi kan hjælpe så godt vi kan.....

Velkommen til K10
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 07:37   #3
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
tak for dit svar :)

jeg har en masse papirer fra 2006 men ved ikke om det er nok og om de er for gamle?

bla en udtalelse fra Gorm Glenn Rasmussen på reumatologisk i Aalborg: hvor der står varig lidelse, og at han dengang anbefalede revalidering som jeg så ikke kunne gennemføre pga smerter.

generel helbredsattest fra egen læge hvor der bla står: behandlingsmuligheder ikke til stede, og ingen helbredelse er mulig

resourcceprofil hvori der står jeg ikke kan vende tilbage til arbejdmarkedet på de ordinære vilkår.

men er disse ting mon for gamle?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 09:16   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.766
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Tije.

Du skal gøre som HeleneKr råder dig til.

Tag op til mødet med oprejst pande. Høflig og korrekt. Forlæg dine problemer og nævn ikke i første omgang §17.

Men ellers søgt aktindsigt i ALT hvad der findes fra læger, speciallæger, hospitaler, røngtenbeskrivelser samt kommunen.

Din resourceprofil er at stykke dokument som er VIGTIG og som du skal have updatet hele tiden og altid godkendt af dig.

Efterfølgende dukker der mange spørgsmål op. Så fortsæt her på DIN tråd, så hjælper vi dig igennem med alle spørgsmålene.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 09:33   #5
lillian
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
lillian er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
jeg har en masse papirer fra 2006 men ved ikke om det er nok og om de er for gamle?

bla en udtalelse fra Gorm Glenn Rasmussen på reumatologisk i Aalborg: hvor der står varig lidelse, og at han dengang anbefalede revalidering som jeg så ikke kunne gennemføre pga smerter.

generel helbredsattest fra egen læge hvor der bla står: behandlingsmuligheder ikke til stede, og ingen helbredelse er mulig

resourcceprofil hvori der står jeg ikke kan vende tilbage til arbejdmarkedet på de ordinære vilkår.

men er disse ting mon for gamle?

Dine papir er helt sikkert for gamle, din ressourceprofil skal opdateres og der skal indhentes nye papir fra div læger, derudover skal du med din sagsbehandler finde ud af hvad der skal ske nu , inden man kommer så langt som førtidspension skal der først tages stilling til evt fleksjob ..

Jeg ville ikke som det er nu sige at det var førtidspension til din sagsbehandler.

Du vil næsten med garanti få afslag og derefter ville du være henvist til kontanthjælp dine papir skal føres up too date , husk at få aktindsigt som Helenekr skriver.

Når du kommer op på kommunen skal du holde fast på at de ikke kan stoppe din revaliderings ydelse uden at der er lavet en opdatering på din ressourceprofil heller ikke selv om de vil prøve på dette...

Og du skal også være opmærksom på at du skal bruge denne lov det er retssikkerheds loven.

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121097
lillian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 13:14   #6
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
opdatering

Ja så fik jeg mødet på kommunen overstået og det var faktisk rigtig positivt syntes jeg.

Jeg skal ind og have lavet en ressourceprofil og det gør de åbenbart ikke på kommunen mere, men ude i kompetence centret. jeg skal derud 6 gange på 14 dage vistnok a 3 timer pr gang med start 5 august.

Samtidig tilbød de mig at jeg samme sted kunne få gratis fysioterapi 3 gange om ugen, jeg glemte helt at spørge hvor længe det kører, jeg blev så overrasket over tilbuddet, da det jo er et super godt tilbud

så alt i alt en positiv oplevelse i første runde
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 15:27   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå men godt du er glad, det er jo det vigtigste!!

Husk for Gudsskyld at ressourceprofilen KUN må laves af en sagsbehandler....hvis altså den skal være gyldig!! Så spørg indtil HVEM det er der skal lave den!

Og stil gerne spørgsmål til alt, hele tiden, og igen. Og hvis noget lyder 'underligt' så bed om at få det på skrift....

Og hvis du bare nævner ordet 'førtidspension' så får du endnu flere tilbud på stort set ALT lige fra fysioterapi til taxaordning - så nyd det!!!

Har du i forbindelse med mødet fået udarbejdet en handleplan??

Hvad skal fysioterapien bruges til - er det i forbindelse med din udrendning og evt førtidspension?

Eller nåede du slet ikke at spørge, hehe....

Sidst redigeret af Ninja; 14-07-2009 kl. 15:30.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 16:54   #8
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
det med ressourceprofilen skal laves af sagsbehandler se det anede jeg ikke noget om, det vil jeg prøve og undersøge når jeg kommer derud.

Handleplanen går jeg ud fra er det vi aftalte med at jeg skal starte på kompetencecenteret? hun sender det på mail... engang (hun plejer ikke være så hurtig)

hmm taxa ordning fik jeg ikke... måske jeg skulle have klaget lidt over min gamle bil

fysioterapien går jeg ud fra de skal forsøge om de kan afhjælpe mine smerter... kan der mon være bagtanker med det? hmm det altså ikke nemt at gennemskue systemet.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 17:04   #9
lillian
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
lillian er ny på vejen
tije prøv at læse her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet der er det udmærket beskrevet hvordan en ressourceplan skal laves , og læg især mærke til


Ressourceprofilen SKAL laves af din sagsbehandler. Det er fastslået i en principiel afgørelse af ankestyrelsen.


Her er en principiel afgørelse om det , det kan være du skal tage den med på centeret og sikker dig at de ved det, nogen kommer det ligefrem bagpå andre hævder at det er dem der skal lave det men at det i sidste ende er sagsbehandler der træffer den endelige afgørelse og så er det fint nok ,men det er det ikke

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx
lillian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 22:37   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
det med ressourceprofilen skal laves af sagsbehandler se det anede jeg ikke noget om, det vil jeg prøve og undersøge når jeg kommer derud.

Handleplanen går jeg ud fra er det vi aftalte med at jeg skal starte på kompetencecenteret? hun sender det på mail... engang (hun plejer ikke være så hurtig)

hmm taxa ordning fik jeg ikke... måske jeg skulle have klaget lidt over min gamle bil

fysioterapien går jeg ud fra de skal forsøge om de kan afhjælpe mine smerter... kan der mon være bagtanker med det? hmm det altså ikke nemt at gennemskue systemet.
Tjaaaa, bagtanker og bagtanker, hvis fysioterapien hjælper, jamen så ved de i hvertfald at det ikke er førtidspension du skal søge!!
Og kommer du til tiden, og kommer du hver gang, så har de i hvertfald fundet et par brugbare ressourcer

Men hvem ved, måske får du det meget bedre, og det er jo altid at foretrække!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan griber jeg det an?? ( erstatning ) SanneHansen Dit og Dat 6 29-06-2012 08:16
Fleksjob- hvordan griber jeg det an? Den nye Spørgsmål ang fleksjob 2 13-02-2012 23:08
Hvordan ?? Bassemanden Alt det andet 1 29-06-2010 10:47
Hjælp, hvordan griber jeg det an? Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 27 09-11-2008 18:11
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension