K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2009, 11:55   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Føler sig knust af systemet

I nu en historie fra det virkelige liv - Langtidssyg føler sig knust af systemet

Modsiger hinanden, føler sig virkelig svigtet af systemet, fordi de to afgørelser fra kommunen modsiger hinanden.

Sagsbehandleren på Jobcenter Svendborg stopper hendes revalideringsydelse, fordi det vurderes, at revalidering ikke »som beskrevet i jobplanen og ressourceprofilen på grund af helbredsmæssige årsager« kan bringe hende tilbage på arbejdsmarkedet.

Socialafdelingen afviser omvendt hendes ansøgning om førtidspension, fordi den kommunale lægekonsulent - som hun i øvrigt hverken har set eller snakket med - vurderer, at »der ikke umiddelbart er overensstemmelse mellem de helbredsmæssige oplysninger og det beskrevne funktionsniveau«, og derfor anbefaler han en ny arbejdsprøvning for at afklare skånehensyn i forhold til løft, bæreevne og stillesiddende arbejde.

Læs mere
http://www.faa.dk/article/142002:For...st-af-systemet
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 12:19   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Beaurokrati, når det er "bedst".... og blottet for menneskelig omtanke.

Nogen gange forstår jeg ikke, at man ikke bare fyrer alle i jobcentrene, og erstatter dem med roboter i stedet for... de kører det system som var det et stykke "software" der ikke tager højde for alle muligheder, og selvmodsigelser.... og så i øvrigt er proppet med "bugs"
  Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 14:58   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Barack Obama har netop på tv sagt i sin tale om demkokrati i Ghana:

"Undertrykkelse af befolkningen har mange ansigter."

Den bemærkning er vist meget passende her.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 16:30   #4
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Lidt i stil med min sag . En og samme dag fil jeg frataget min revaliderings- ydelse fordi de ikke mener at jeg vil kunne komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked, og fik afslag på flexjob , fordi de mener jeg ville kunne komme på det ordinære marked med skånehensyn
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 17:02   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TinaB Se meddelelser
Lidt i stil med min sag . En og samme dag fil jeg frataget min revaliderings- ydelse fordi de ikke mener at jeg vil kunne komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked, og fik afslag på flexjob , fordi de mener jeg ville kunne komme på det ordinære marked med skånehensyn
Interessant for ordene "ordinære marked med skånehensyn" svarer jo til et fleksjob, som indeholder skånehensyn, og den skal altid som udgangspunkt kunne tilbydes på 37 timer ugentligt. Det vil sige, man godt kan arbejde i fleksjob 37 timer ugentligt, med skånehensyn..... Det mærkeligt, at de ikke har tænkt på det! Det burde de vide!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 17:44   #6
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Interessant for ordene "ordinære marked med skånehensyn" svarer jo til et fleksjob, som indeholder skånehensyn, og den skal altid som udgangspunkt kunne tilbydes på 37 timer ugentligt. Det vil sige, man godt kan arbejde i fleksjob 37 timer ugentligt, med skånehensyn..... Det mærkeligt, at de ikke har tænkt på det! Det burde de vide!
Hm.... du siger noget , det havde jeg ikke en gang selv tænkt på
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Føler mig holdt hen......... AG48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-11-2012 11:51
Føler mig svigtet Bettemy Alt det andet 33 23-02-2011 13:46
Føler mig fortabt tildemusen Alt det andet 5 06-05-2010 16:13
Føler mig som en lus mellem 2 negle Babyalarmen - Udmeldt Alt det andet 3 27-08-2009 11:34
Føler sig snydt i revaliderings sag Holmeren Alt det andet 20 24-03-2009 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension