K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2009, 02:31   #1
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
ASK har udtalt udfra ukorrekte opl. ...

Hej! Her lige før weekenden fik jeg den udtalelse fra ASK, som er afgørende for erstatningen - og altså rimelig vigtig, kan man godt sige. Og den var ikke god. Så nu går man her og venter på det endelig skal blive mandag så man kan ringe op. Kender I det?! Jeg mener at ASK fejltolker et papir fra kommunen for de tror at jeg kan arbejde ca 15 % mere end jeg gør i fleksjobbet. Det skyldes den måde sagsbehandleren har anført timetal på bevillingen af fleksjobbet. Hun har anført timetallet inkl. hvilepauserne, selvom jeg ikke får løn for den tid. Og nu er ASK så altså sure over at jeg arbejder mere end min oprindelige fleksbevilling tillader, hvilket jeg jo altså netop IKKE gør. Hm! Super bureaukratisk, synes man nok. Kunne de evt. gribe knoglen og spørge hende, eller er det forbudt at undres hos ASK?! Har nogen af jer herinde prøvet at sende kommentarer til ASK efter de har lavet deres "Udtalelse"? Det ser ud som om man ikke kan klage til ASK, men skal føre sag via domstol, hvis man er uenig....???? vh og god weekend til jer!
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 10:12   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Tino.

Nej, nej og atter NEJ. Du ringer ikke men ALT foregår på skrift.

Hvis ikke du har SKAL du have aktindsigt i ALT fra ALLE implicerede parter. ALLE og ALT.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 12:19   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jep, du SKAL have aktindsigt i alt og kan varmt anbefale at ALT foregår på skrift.

Nu ved jeg jo ikke om du har eller kan bruge det til noget men vil da klart anbefale dig at henvende dig til din lokale arbejdsskadeforening(hvis det er en sådan sag)

Vi har rigtig gode erfaringer m vores lokale arbskfore. så mon ikke der også findes en i dit område: http://www.arbejdsskadeforeningen.dk/nyheder/06.php
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 01:44   #4
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
ask

hey

man behøver ikke bede om agtindsigt, arbejdsskadestyrelsen har en udmærket funktion "se sag" kræver blot man har digital signatur på sin pc, men der er vejledning til at få digital signatur på ask.dk og det er nemt, og kan man ikke finde ud af det er der hurtig og god support til installations hjælp af digital signatur

bagefter kan man komme ind på se sag nemt og hurtigt og online, og se alt hvad der ligger i din sag.

digital signatur giver også adgang til f.eks e-boks, og til at signere digitalt ansøgningsskemaer til kommunen, f.eks dp202, §100,§81,§82 osv
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2009, 11:58   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
shylock, ja, det er da heldigvis mange der benytter sig af, digital signatur MEN vi véd af erfaring at ikke ALLE papirer i sagen altid kommer med!

Derfor råder vi altid til at få ALT på skrift, nogen gange kan det også være lettere at overskue fx hvad der mangler

Der er rigtig mange papirer der "mangler" i min mands sag og mærkeligt nok er det de papirer som er i hans favør!
Dvs. de papirere har sagsbehandleren/kommunen IKKE videresendt!

Besynderligt ikk´!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2009, 22:31   #6
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
ask

hej

det er jo netop det der er det smarte ved digital signatur og elektronisk aktindsigt, jeg opdagede f.eks et brev fra kommunen til ask og medsendte papirer kunne jeg se fordi ask scanner dem ind, kunne se der var mangler og måtte derfor maile til ask om at bede dem indhente de og de oplysninger fra kommunen

jeg synes det er nemt
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 00:20   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja da, vi kan kun være enige

-MEN må altså lige sige at det kan tage kommunen rigtig laaaang tid at indsende manglende papirer -hvis de i det hele taget har modtaget nogen

-så er det, det bliver "sjovt"
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udfra hvilke tal beregner de løntilskud?? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 9 01-04-2009 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension