K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2009, 22:54   #1
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
hjælp mig

hejsa jeg er ny herinde

jeg er kommet her ind i k10 fordi en god ven af mig sagde jeg skulle søge hjælp herinde nogel som vil hjælpe mig
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 22:59   #2
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej futtepus

velkommen til, her er mange som gerne vil hjælpe eller ligge øre til

Så sig endelig til, hvad vi kan være behjælpelige med.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 23:02   #3
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
hejsa

mange tak for velkomsten
mit problem er at jeg har fået afslag på førtidspension
jeg syntes ikke at det er rimeligt jeg har både været i flexjob og arbejdsprøning og været i behandling osv
jeg ved ikke hva jeg skal gøre nu
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 23:22   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Futtepus.
Prøv at give lidt flere oplysninger.
Er du sygemeldt? Hvor lang tid?
Er du på kontanthjælp?
Er du i fagforening?
Har du søgt pension efter §17?
Hvad siger din læge?

Hvis ikke du kan få pension hvad er planen så med dig? Hvad siger din sagsbehandler?
Har du også fået afslag på flexjob?
Har du søgt aktindsigt hos kommunen så du ved hvad oplysninger kommunen har på dig?
Beskriv så meget du kan så kan vi bedre spørge ind til problemet.

Bliv ved med at stille spørgsmål her på DIN tråd.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-07-2009, 16:04   #5
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
hejsa

ja jeg er sygemldt indtil den 5 juli derefter skal jeg på kontant hjælp efter deres vurdering
ja jeg er i fagforening 3f og de har lavet en klage seddel til kommunen angående min ledighedsydelse stopper og vi er osse ved at klage over min stop med ledighedsydelse
jeg har søgt førtidpension og pensionsnævnet har søgt om min pension efter paragraf 18
min læge sir intet at han mener jeg er for ung til pensionen
min sags behandler skriver til mig at min ledigheds ydelse stopper da jeg ikke er berittetiget til førtidspension i henhold til loven §74b stk3
jeg har agtindsigt i alle mine parpir på kommunen
jeg har været i flexjob og arbejds prøvning hvilket kun tyder på at jeg kan arbejde i 2 timer derfor søgte jeg min pension med kommunens opfordring på det
men jeg har fået afsleg i det hele men anker den nu jeg syntes ikke at de kan være hel korrekt at behandle mig på den måde
jeg er helt såret jeg magter ikke at arbejde
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2009, 16:50   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skriver de efter hvilke § de mener at de kan stoppe din ledighedsydelse ?
  Besvar med citat
Gammel 02-07-2009, 22:17   #7
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
ja de gør så nemlig den paragraf 74b stk. 3
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 02:01   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen har du da sagt nej til at tage fleksjob ? i den lov står der jo bare

Citat:
§ 74 b.
Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,
1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,
2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,
3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud om aktivering eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde, og
4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob.
Stk. 2.
Stk. 1, nr. 2, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 3 og 4.
Stk. 3.
Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve modtagerens rådighed. Dette kan ske ved arbejdsprøvning, arbejdspraktik m.v.
Hvis kommunen vurderer, at den pågældende ikke er til rådighed for fleksjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse.
Ledighedsydelse kan fortsat udbetales, hvis kommunen har påbegyndt behandling af en sag om pension.
Ledighedsydelse kan udbetales, så længe sagen behandles.
Ledighedsydelse skal tilbagebetales, hvis der senere udbetales pension for samme periode.
Stk. 4.
Afslår modtageren et rimeligt tilbud om fleksjob, kan der ikke udbetales ledighedsydelse til modtageren i 5 uger. Hvis modtageren 2. gang inden for en periode på 12 måneder afslår et rimeligt tilbud om fleksjob, mister modtageren retten til ledighedsydelse. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse. Stk. 5.
En person, der efter stk. 1, nr. 4, og stk. 3 og 4, har mistet retten til ledighedsydelse, kan igen få ledighedsydelse, når den pågældende på ny opfylder kravet i § 74 a, stk. 3. Stk. 6.
Personer, der er fyldt 60 år, kan højst modtage ledighedsydelse i sammenlagt 6 måneder.
At du ikke fik din pension gør jo ikke at du nægter at arbejde, du skal selvfølgelig gøre helt klar for dem at ja du mener at du har problemer i forhold til arbejdsmarkedet men helt klart kommer de med et fleksjob der lever op til dine konstaterede skånehensyn hvad de så end måtte være så er du da mere end villig til at tage et job,....

Det kunne jo være edder smart hvis og så frem kommunerne kunne køre en pensions sag på en for så at give afslag og sener så stoppe ledighedsydelse ...

Kun hvis du nægter at tage et fleksjob eller tiltag der kan bringe dig tættere på et fleksjob kan de stoppe ledighedsydelse du blev jo ikke rask ved at få afslag på fleksjob ..

Jeg håber at din kommune er obs på det ellers skal du nok lige gøre dem opmærksom på det
  Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 08:29   #9
Futtepus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: mariagerfjord
Alder: 53
Indlæg: 20
Styrke: 15
Futtepus er ny på vejen
det eneste jeg har gjort er at jeg har sagt at jeg ikke kan vare tage mig et job da jeg har mega ondt i hele min krop men jeg kan tage to timer er der sagt andet er der ikke i det
Futtepus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 11:21   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej futtepus og velkommen til

Hm, det er lidt af en klemme du der er kommet i.

Har lidt svært ved at hjælpe dig da jeg mangler lidt flere oplysninger men kan fortælle så meget at det meget ligner den situation min mand også stod i og at kommunen/sagsbehandleren også forsøgte at sige: "han står ikke til rådighed for et fleksjob..." -og så ellers smække kassen i -ulovligt, vel at mærke!

For det første -hvis du ikke allerede véd det- så sig ALDRIG nej MEN det er soleklart at lovgivningen giver mulighed for at HJÆLPE dig på alle mulige måder og det skal du måske holde fast i.

Dvs. har du brug for transport?
Evt. ledsager?
Hjælpemidler?
osv osv

Disse ting KAN/SKAL de hjælpe dig med.

Du siger du har været i både arbejdsprøvning samt flexjob, hmm, så formoder jeg at din RP er opdateret fuldt ud?

Jeg formoder også at du har dokumentation for din tilstand? -også evt forværring?

Hvem har konkluderet hvor meget du kan klare. Er det arbejdsprøvnings stedet ?

Generelt kan siges at kommunen ikke bare kan smække kassen i for ved hver afgørelse/beslutning SKAL der være en plan for -hva så
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension