K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2009, 09:58   #1
Litha
Føler sig hjemme på K10
 
Lithas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Lokation: Faxekommune
Indlæg: 36
Styrke: 16
Litha er ny på vejen
Hvad er en Neuropsykologisk undersøgelse??

Hej.

Jeg er indkaldt til neuropsykologisk undersøgelse 6/7.

Det skal foregå oppe på kommunen og tager 3 timer.

Det tænker jeg er meget lang tid, og kunne derfor gerne tænke mig at høre fra nogen, der har prøvet det. Hvad foregår der til sådan en test der kan tage så lang tid. Jeg bliver træt bare ved tanken....

mvh. Litha
Litha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 11:11   #2
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Hejsa:-)

Den har jeg også fået... Det er hvor du først snakker om din opvægst og så til dit liv i dag... Så får du nogle opgaver , fx puslespil, huske nogle tal, tegne en tegning efter osv.... Det var i hvert fald sådan ved mig;-)

Men måske anderledes, for jeg fik en med henblik på, om jeg havde ADHD (som jeg har)

Men det var en positiv oplevelse, synes jeg ;-)
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 12:12   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja, det er en undersøgelse der bla.a. tester koncentrationsevne, IQ samt en vurdering af dit liv igennem tiden for at finde evt. tegn på forskellige neurologiske "sygdomme" som ADHD, Asperger, Tourette osv...

Intet at frygte der... det kan kun gøre ens situation i systemet bedre, da det som regel er cementerende diagnoser der kommer ud af det, hvis man har nogle af disse dysfunktioner osv.

Man bliver ikke dummere af at få en diagnose, man bliver til gengæld klogere på sig selv...
  Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 12:16   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs følgene link. http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...unders%F8gelse

Hisen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 20:44   #5
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Litha Se meddelelser
Hej.

Jeg er indkaldt til neuropsykologisk undersøgelse 6/7.

Det skal foregå oppe på kommunen og tager 3 timer.

Det tænker jeg er meget lang tid, og kunne derfor gerne tænke mig at høre fra nogen, der har prøvet det. Hvad foregår der til sådan en test der kan tage så lang tid. Jeg bliver træt bare ved tanken....

mvh. Litha
Det takker du pænt nej til hvis du ikke mener du fejler noget psykisk. Det er fordi mange kommunen giver førtidspension af psykiske årsager. Få din egen læge med på råd.
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 22:10   #6
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Arrow

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lars Dubo Se meddelelser
Det takker du pænt nej til hvis du ikke mener du fejler noget psykisk. Det er fordi mange kommunen giver førtidspension af psykiske årsager. Få din egen læge med på råd.
Hej

Du må aldrig takke nej til en undersøgelse for at finde ud af hvilke resourser du har.

Kommunen vil vide hvorfor du ikke ønsker undersøgelse.

Jeg går og venter på at få en neuropsykologisk undersøgelse som både jobcentret og lægen ikke mener jeg har brug for, men jeg nægter at arbejde før jeg ved hvor mine "huller" i hjernen er.

Og en neuropsykologisk undersøgelse er netop til at vide hvor du kan have styrker.

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 22:47   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lars Dubo Se meddelelser
Det takker du pænt nej til hvis du ikke mener du fejler noget psykisk. Det er fordi mange kommunen giver førtidspension af psykiske årsager. Få din egen læge med på råd.
Det ville jeg bestemt ikke gøre jeg har også været til sådan en undersøgelse og jeg er ikke psykisk syg og det var heller ikke det jeg skulle udredes for , de skulle ene og alene finde ud af om og i fald hvor meget min hukommelse og koncentration var nedsat ...

Jeg har stress og har været påvirket af skimmelsvamp i mange år samtidig har jeg kronisk migræne alle ting der kan påvirke hukommelse ...

Samtidig ville kommunen gerne have taget en demens test , intet demens men klart nedsat koncentration og hukommelse værre under pres og tidspres og larm .. nedsat med over 50 % og det var så det sidste de manglede var det ikke sådan ja så ville jeg været blevet revalideret og ikke været visiteret til fleksjob ...

Og undersøgelsen er simpel og ikke noget farligt i den og nægt aldrig at samarbejd med kommunen .. det kan få uoverskuelige konsekvenser ..

Mener man at det er helt hen i vejret så gør man selvfølgelig indsigelser evt anker .. men en neuropsykologisk test ville jeg bestemt ikke sige nej til ...
  Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 17:01   #8
Litha
Føler sig hjemme på K10
 
Lithas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2008
Lokation: Faxekommune
Indlæg: 36
Styrke: 16
Litha er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg vil bestemt ikke nægte....Undersøgelsen er med henblik på arbejdsprøvning og evt. pensionsansøgning.
Jeg kom tilskade i en trafikulykke 22/12-05 og har læge papirer fra både neurologer, neurokirurg, reumatolog o.s.v. men sagsbehandleren vil gerne have helt friske papirer til en pensionsansøgning....Det er fint med mig.
Jeg blev bare nervøs over en undersøgelse kan tage så lang tid....Jeg vil gerne have flere konkrete svar på hvad selve undersøgelsen går ud på. timer er meget for mig, jeg bliver virkelig hurtig udtrættet.

God dag til alle
Litha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 18:00   #9
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Læs følgende link. http://www.k10.dk/showthread.php?t=7895

Hilsen Peter
Citat:
Oprindeligt indsendt af Litha Se meddelelser
Jeg vil gerne have flere konkrete svar på hvad selve undersøgelsen går ud på. timer er meget for mig, jeg bliver virkelig hurtig udtrættet.
Hej Litha

Hvis du følger Peters link, er jeg sikker på, at du finder svar på de fleste (alle?) af dine spørgsmål.

Sidst redigeret af Tante Ana; 01-07-2009 kl. 18:02.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2009, 18:54   #10
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har også været til en neurpsykologisk vurdering, da jeg har
problemer med de konigtive funktioner og hukommelsen, men det var
for at han skulle vurdere om jeg kunne arbejdsprøves, og få hans vurdering
af, hvilke arbejdsopgaver jeg ville kunne klare, det var meget lidt vi
talte om min situation, ellers var det en masse opgaver, og spørgsmål
jeg skulle besvare, jeg så nogle abstrakte tegninger, som jeg skulle gengive
på et papir, jeg skulle kigge på nogle genstande i et stykke tid, og derefter
udpege dem på et andet papir, jeg skulle gengive historier han fortalte udfra
billeder, nogle opgaver tog han tid på, derefter skulle jeg lægge puslespil
også på tid, det var en vanskelig test synes jeg, og de almene spørgsmål
var svære, jeg troede det var let, men nej, jeg følte mig utrolig dum,
men bortset fra det, så var det ikke ubehageligt, så det er slet ikke noget
du skal bekymre dig om.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Neuropsykologisk-undersøgelse???? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 09-10-2011 17:30
Neuropsykologisk Undersøgelse Mulle63 Alt det andet 13 19-09-2011 10:36
Hvad er en Neuropsykologisk vurdering?? Susanne2412 Alt det andet 43 19-04-2011 20:14
Lægekonsulent og neuropsykologisk undersøgelse. forviret Spørgsmål ang fleksjob 3 11-10-2009 13:12
Neuropsykologisk undersøgelse Havedammen Alt det andet 7 29-09-2009 15:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension