K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2009, 15:37   #1
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Forvirret kvinde

Jeg er 46 år og bor i Struer kommune og har været sygemeldt ca 8 måneder.

Jobcentret har sendt mig til en psykolog undersøgelse som indeholdt nogle choks´s for mig og jeg kan genkende undersøgelses resultatet.

Psykologundersøgelsen anbefalede at jeg blev sendt videre til distrikts psykiatrien og jeg har været til en visitations samtale.

Distrikts psykiatrien menr ikke at jeg skal videre i systemet og at der ses ingen psykoser og at jeg ingen affektive symptomer har.

Distrikts psykiatrien mener derimod at mine problemer kan udspringe fra "... enten påført eller medfødt hjerneorganisk problemstilling og at der anbefales en neuropsykologisk udredning og klienten afsluttes herfra..."

Jeg har fået tilsendt distriktspsykiatriet´s brev til min læge og den er noget anderledes formuleret end den brev jeg har fået tilsendt

"... efter gennemgang af tidligere udført psykologisk undersøgelsesrapport samt råmateriale konkluderes indeværende vurdering i så stor modstrid med rapportens konklusioner, at der anbefales fornyet personlighedspsykologisk udredning og tillige neuropsykologisk udredning med henblik på afklaring og støttebehov. Vurderes til at have en hjerneorganisk problematik/gennemgribende udviklingsforstyrrelse som bedst håndteres praktisk og evt. med kommunal støtte og førtidspension ...."

Jeg har aldrig været i kontakt med distriktspsykiatrien og jeg har altid vidst at jeg var en "besværlig" person at omgåes og men jeg er temmeligt chokeret over at jeg har disse problemer og at de er mere dybt liggende end som så.

Nu har jobcentret sendt mine papirer til en lægekonsulent og da jeg spurgte om sagsbehandlingstid og navnet på lægekonsulenten blev det ikke oplyst.
Jobcentret mente dog at jeg ville få svar i løbet af denne uge (26-2009) eller senest næste uge (27-2009).

Jeg har selv været inde på nettet for at finde lægekonsulenten for Struer Kommune og han hedder Richard E. Steele og er lægekonsulent for ca 13 kommuner i midt- og vestjylland.

Han har en god CV men den ser ikke ud til at tage hensyn til det enkelte individ når der skal hentes udtalelser fra diverse kommuner.

Jeg trængte bare til at få luft og jeg håber at få nogle respons.

Jeg føler jeg hænger lidt frit i luften lige nu og ved ikke videre.

Hvis kommunen er ved at behandle en førtidspensions sag, skal jeg så ikke informeres inden start ?

Jeg er ræd for at min sag kan komme til at tage fra 8 til 10 år før den er behandlet.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 17:14   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Havedammen.

Velkommen til. Bliv ved med at stille dine spørgsmål her på DIN tråd.
Læs følgende link for at få lidt indblik i det jeg har fundet.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...gisk+udredning

Hvis du på www.google.dk søger på nedstående ord/sætning kommer der lidt materiale frem som måske kan vise dig lidt.
"hjerneorganisk problematik/gennemgribende udviklingsforstyrrelse"

Men at jobcenteret sender dig til psykolog test virker forkert?

Når der dukker flere spørgsmål op vender du bare tilbage.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 17:55   #3
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Prøv at gå ind på ADHD foreningen eller direkte her : www.guu-gua.dk
Det er godt nok mest for de børn der får diagnosen, men som jeg tolker det er din udredning ret tæt på.
Den har en ICD10 kode som hedder F84.8, men lad nu en læge sætte diagnose på, vi andre er ikke kompetente på det område og kan kun gætte i retning af noget der ligner.

Det du nok får mest ud af er en målrettet udredning ved en neuropsykolog, som tester for organiske ( dvs. biologisk forstyrrelse i hjernen , mild hjerneskade osv.)

Hvis Du nu tager udredningen med den bevidsthed at det ikke ændrer Dig! at få det at vide, bliver det måske lidt lettere at sluge, men det åbner måske op for mere støtte til Dig i dit liv.
En støtteperson , måske i hjemmet endda? skulle være rimeligt let at få, og måske kan det være en støtte i sagsbehandlingen Du skal igennem nu. Kontakt kommunens handicapgruppe evt. og spørg om støttemuligheder.

Uanset resultatet er det her en chance for Dig til at få den støtte som Du måske har manglet i lang tid, hold fast i det.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 18:00   #4
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Hej Peter

Jeg har følt mig unaturligt i flere år og har aldrig forstået hvorfor jeg aldrig kunne holde på et job og har været nød til at have sygedage ind imellem.

Jeg tog mig sammen til at fortælle jobcentret det i en samtale og der efter sendte de mig til en psykolog undersøgelse som jeg syntes, efter at jeg selv måtte søge oplysninger om det på nettet, at det kunne være at det kunne hjælpe mig uanset udfaldet.

Jeg havde dog aldrig forventet dette.

Jeg ville gerne vide om jeg var hjerne mæssigt begrænset eller om jeg virkeligt havde problemer, som jeg kunne få sat ord på.

Når jeg kigger mig om i samfundet og mine nære omgivelser så fungere folk fint, men bare ikke jeg.

Sidst redigeret af Havedammen; 25-06-2009 kl. 19:59.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 18:03   #5
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Hej Neurosmølf

Jeg har ikke fået tilbudt neuropsykologisk undersøgelse endnu fordi både jobcentret og lægen mener at det ikke er nødvendigt.

Jeg har henvendt mig til jobcentret og sagt at jeg har ret til at få et liv hvor jeg kan fungere og når jobcentret har startet det her, så må jobcentret også fortsætte så jeg kan komme videre med mit liv.

Sidst redigeret af Havedammen; 25-06-2009 kl. 20:02.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 18:26   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Havedammen.
Jeg tror du skal tage det roligt. Jeg fornemmer at de muligvis har fundet en mistanke om at du har brug for lidt hjælp. Det vil de have undersøgt nærmere. Det er jo professionelt af jobcenteret og din evt sagsbehandler.

Afvent tiden til uge 27. Tag det roligt, jeg tror du er på rette vej. Nej, kommune begynder ikke at give dig pension UDEN at du selv bliver inddraget og hvis tager det ikke 8 10 år. Du spørger bare videre hvis der dukker spørgsmål op.

Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-06-2009 kl. 18:32.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 20:01   #7
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Hej Peter

Skal nok tage den med ro og tak for inputs
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 20:10   #8
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Thumbs up Hej Neurosmølf

Tak for inputs
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 21:09   #9
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Kan godt forstå, du gerne vil til den neuropsykologiske vurdering,
men jeg håber da heller ikke din sagsbehandler ignorerer den vurdring
psykologen har taget og dermed senere distriktspsykiateren, godtnok
koster denne vurdering kommunen, men mom ikke alt ordner sig til
det bedste for dig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kvinde fik tilsendt 37 CPR-numre.. thomas75 Politik og Samfund 1 16-11-2011 12:22
Trykkammer kan redde Nyborg-kvinde Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 0 22-07-2011 11:12
Kvinde var indlagt ulovligt i 20 døgn buster Det er da strengt ! 1 22-04-2010 22:49
Kvinde er blevet snydt for dagpenge i ni år Webmaster K10 Nyheder 0 01-04-2010 08:13
Kvinde alene I verden. Stella Politik og Samfund 70 23-02-2010 13:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension