K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2009, 20:27   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
spørsmål om erstatning når jeg får ledighedsydelse

der der nogel der kan fortælle mig om jeg vil blive trukket i min ledighedsydelse som jeg har været på i 6 år .jeg kan få erstatning for en nerve skade som jeg fik for 18 månder siden men får jeg lov at beholde den.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 21:42   #2
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hej Cleo.

Din erstatning er der ikke nogen der kan røre ved, din erstatning er et plaster på såret til dig, så hverken kommunen, skat eller andre kan røre den.
Men hvis du derimod får tabt arbejdsfortjeneste skal du betale skat af det.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 21:53   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
tak for dit svar det lyder jo dejligt selv om jeg gerne ville ha haft været fri for skaden men når det nu er sket er det rart at vide man ikke skal trækkes jo.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 22:29   #4
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
De kan hoste op med nok så mange penge, det ændre stadig ikke det faktum er at man har mistet noget af sit liv.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 22:53   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ja det er da sandt nok jeg mistede noget af følsen i det halve af under læben men til gengæld masser af føle forstyerlse i det halve af hagen og tandpine agtig i 4 tænder så jeg ved helt sikkert hvornår mine gigt piller ikk virker mer for de tager toppen af pinen.men det svært at vende sig til.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 00:18   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
ja det er da sandt nok jeg mistede noget af følsen i det halve af under læben men til gengæld masser af føle forstyerlse i det halve af hagen og tandpine agtig i 4 tænder så jeg ved helt sikkert hvornår mine gigt piller ikk virker mer for de tager toppen af pinen.men det svært at vende sig til.
Hej Cleo,

Er du blevet undersøgt af en neurolog?
Det kunne lyde som om du har det der hedder trigeminus neuralgi (har det selv) det hjælper gigtmidler ikke på. da det er en nervesmerte, den er svær at påvise, smerterne kommer i bølger (attaker) og kun når de når toppen, ses der en forandring i ansigtskulør. Derfor stilles diagnosen som regel på baggrund af en anamnese (ikke kliniske fund). Smerterne kan udløses af stress, kolde vinde, tandbørstning, tygning, har man et længerevarende anfald (2-3 mdr.) så kan man efterhånden blive så træt, både af smerterne og af mangel på rolig søvn, at døden virker som et meget positivt alternativ. Det er en usædvanlig modbydelig sygdom, der kommer og går i perioder, jeg fik tidligere carbamazepin (epileptikum) for det, som dog har den bagdel at man skal tage det hver dag også når man ikke har anfald, det har dog den grimme bivirkning at det ødelægger ens tænder og det kan efter mange års brug begynde at nedbryde knoglerne (osteoperose). Derfor får jeg nu Gapapentin (også et epileptikum, der også kan bruges ved stærke nervesmerter), som er et ret kraftigt middel, men et som jeg kun behøver at tage når jeg får anfald.
Der kan dog siges en god ting om sygdommen, den kan lette med årerne. Den er ikke dødelig, andet at trigeminus patienter kan meget let blive suicide (få lyst til selvmord), derfor er det også vigtigt at man bliver behandlet, og at sygdommen er under kontrol.

Mvh.

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 00:37   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du skal få erstatningen sat ind på en debitorbeskyttet konto, eller kan skat, andre debitorer og kommunen ( hvis du en dag skulle ende på kontanthjælp) tage dem.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 01:31   #8
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Supersus: Jeg ved dette har været på tale før.
Men da min kæreste var på kommunen og på jobcenter for at få kontanthjælp, der kunne de se at han havde et større beløb stående på sin lønkonto, han gav dem så bevis på at det beløb var noget han havde fået i erstatning og derfor sagde de "Så har vi ikke krav på at tage dem, eller bede dig om at bruge dem før du får kontanthjælp, det er noget du har fået fordi du har fået en skade"

Der er forskel på formue og så erstatning som du har fået i forbindelse med en skade.

Så jeg tror altså lidt det er en gråzone det der.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 10:31   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg ved ikk hvem der kikkede på mig denperiode for tandlægen ville rodbehandle en kindtand og jeg er sikker på han kom for tæt på en nerve med bedøvelsen som gjorde sendsygt ondt det jog i både tunge hals øre og kind og til øjet og havde så igen ondt da bedøvelsen var væk. tandlægen holdt weekend og jeg endte i tandlægevagten lørdag ,jeg var ved at go i gulvet af smerte stillende piller uden det hjalp jeg så jeg pluslig at jeg var hævet meget på højer sidde og ned af halsen og kunnee ikke åbne munden helt så var jo pisket til det. blev sendt til frebriksberg og vidre til rishospitalet jeg fik morfin og jeg synes alle der havde fingerne i munden på mig og masser af billeder blev der taget mandagen trak de tanden ud og jeg kunne udskrives onsdag jeg gik til kontrol i 6 månder derefter de sagde der kunne ske for andringer i op til 2 år efter skaden men der har ikk været nogel forbedring i de sidste 6 til 8 måndre ...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 20:20   #10
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Thumbs up Hejsa

Erstatninger uanset om det er ved skade eller overfald, MÅ og KAN ikke fratrækkes overførsels indkomster *juhuuu*

Det er også det snart eneste som de ikke må medregne, men hvis du gemmer dem så de kommer til at stå som et formue hos skat, så må de forlange at du bruger dem først *ikke juhuu*

Så find en som har forstand på pengesager f.eks. en revisor og spørg om legale veje til at få det meste ud af dem.

Held og lykke med det

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørsmål ang træk af skat piamus2002 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 09-01-2013 15:03
spørsmål ang træk i kontanthjælp piamus2002 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 09-08-2012 07:54
Må erstatning modregnes i ledighedsydelse? Siv Spørgsmål ang fleksjob 21 05-02-2012 11:09
spørsmål om avslag Randers_nø Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-04-2009 21:09
bare et spørsmål anetta Dit og Dat 1 07-04-2007 17:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension