K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2009, 15:17   #1
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
Rygopereret

hej
Jeg ved ikke helt hvor mit indlæg høre hjemme, så nu prøver jeg her....
jeg har gennem flere år haft ondt i ryggen. Og sidste år i maj fandt de et ledskred med nerveafklemning. Fik lavet en deseop. i nederste del af lænden. startede genoptræning efter 3 månder og startede op på mit job som pædagogmedhj. En dag på job sygemeldt igen 1 månede startede op 1 december på 8 timer om ugen. 12 timer i januar. febura 16 timer og marts 18 timer. 1 april 20 timer er kun ansat på 24 timer. de 20 timer som jeg er på nu er alt for meget og jeg tager fast smertestillene og ligger ca.2-3 timer når jeg kommer hjem. den daglige rengøring og madlavning står min mand og min mor for. Nu har jeg så tilfældigt fået afvide at min sag i jobcentret er lukket da jeg jo er rask for jeg arbejder jo 20 timer. Det skal lige siges at jeg har tabtarbejdsfortjenste på min søntimer om ugen på 6 da han er handicappet.
jeg har så talt med kommunen og sagen bliver ikke taget op før jeg bliver sygemeldt igen. det er da utroligt at man skal straffes fordi at man kravler på arbejde og hjem igen,fordi man ønsker at holde kontakten til kollegaer og børn.
Spørgsmålet er så nu at jeg står til at blive opsagt fordi jeg ikke kan passe mit job fuldt ud. og kommunen vil ikke hjælpe mig før jeg er sygemeldt igen.
Hospitalet siger at det ikke bliver bedre og at jeg må lære at leve med det. vil jeg evt.kunne få et flexjob eller en pension???

hwm
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 18:01   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Hwm.
Hjertelig velkommen. Du er ikke glemt men er på vej i seng. Der skal nok komme svar. Bliv her på din tråd. Mange hilsner Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 22:48   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis jeg var dig så ville jeg sygemelde mig fuldtid nu , og så få en sag i gang oppe ved kommunen, det er vildt for dårligt at det skal være på den måde for kommunen spænder ben ikke kun for sig selv men også for den syge , det mest hensigtsmæssige ville jo være at de søgte at få dig afklaret der hvor du er nu men logik er desværre ikke den stærke side i de danske kommuner...

Hvis du syge melder dig nu så vil du også være sygemeldt når du bliver fyret du skal sørge for at få alt kommunikation med kommunen dokumenteret altså bisidder og optage samtaler , og kun skriftlig kommunikation ikke noget med at ringe ....

Hvis du bliver fyret og ikke er sygemeldt så vil du risikere at du ikke kan få penge fra a kassen da du jo faktisk ikke er rask og derfor ikke vil kunne stå til rådighed for arbejdsmarkedet ...

Så gå op og snak med din læge om hvordan du har det og hvad han/hun mener om det hele husk at gøre alting som beskrevet her på siden hvis du syge melder dig når det drejer sig om systemet så kommer du længst ved at gå med livrem og seler og tro mig du er ikke den eneste der har lavet den med at kravle på arbejdet men ingen kommer og takker os bagefter , så pas på dig selv
  Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 08:21   #4
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
Angry sygemeldt igen..........

Ja så måtte jeg sygemelde mig igen igår. Skulle lige lave aftensmad og madpakker til famlien,med det resultat at jeg ikke kunne sidde el gå bagefter
Skal til lægen imorgen håber at de kan lægge en blokade og sende en henvisning til akut scanning......det føles som om skruerne i lænden er på vej ud hver gang jeg bevæger mig el. gå øv øv
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 10:03   #5
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hejsa hwm.
Min mor er 2 gange rygopereret, den ene en deseop., den anden en kæmpe diskosop.
Hun var igennem nogle arbejdsprøvninger, og havde lige som dig mange smerter og spiste mange smertestillende, (hvilket hun ikke gjorde efter operationen, men smerterne kom igen, da de pressede hende, og det endte i en diskosprolaps)
Hun kæmpede i mange år med kommunen, hun var sygemeldt i næsten 5 år (utroligt).
En dag fik hun nok, bankede i bordet, forlangte selv at søge pension efter §17.
Så SKAL de samle alle oplysninger sammen og starte pensionssagen.
Sagsbehandleren sagde, at hun ville sige, at det skulle blive et nej til pensionen, men pensionsudvalget havde en anden mening, og hun fik den ret hurtigt.
Hun fik førtidspension som 58 årig. Det er vel ca. 1½ år siden.

Jeg selv står i kommende kamp om førtidspension, men på det psykiske plan.
Håber at alt løser sig for dig.

Held og Lykke
anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 12:53   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af anniss Se meddelelser
En dag fik hun nok, bankede i bordet, forlangte selv at søge pension efter §17.
Så SKAL de samle alle oplysninger sammen og starte pensionssagen.
HVIS man vælger at søge efter §17, så SKAL man huske, at gøre opmærksom på at det er På det foreliggende grundlag, da den ellers bliver kørt som efter §18.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 09:18   #7
hwm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Indlæg: 30
Styrke: 15
hwm er ny på vejen
opdatering......

ja så har jeg været til samtale med min jobkonsulent.. Helt nye toner fra ham,
han kunne godt se at min situation ikke er holdbar og han mener at en reva vil være en ide. Sjovt at han kan komme frem til det nu, men nu har han jo også læst mine papier fra hamlet og min egen læge.
Han siger så at jeg skal få min arbejdesgiver til at beskrive mit job og hvad der er jeg ikke kan.. for så at kunne undgå en arbejdsprøvning, men så tænker jeg er det nu smart, for som det er nu ved jeg faktisk ikke hvilke job jeg kan bestride.Er det måske ikke beder at komme ud så de kan se hvad jeg ikke kan?????????

Har også været en tur til egen læge, du får bare nogle nye piller..jeg ønskede at få en secont opinen men det kunne der ikke blive tale om, jeg havede haft et stort ledskred med nerveafklemning så de ville ikke rører ved mig...men det kan da godt være, men læger kan jo også tage fejl øv.

god sommer til alle
hwm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 10:53   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg formoder at du er fuldtidssygemeldt nu og hvis jeg var dig så ville jeg nok også tage det reva sådan at man og ikke mindst du kan se hvad du kan og ikke kan og hvem ved det kan jo ende ud med en pension , da du jo allerede nu har prøvet lidt af hvert på dit job ...og man kan jo se at det ikke er noget du magter ...

Hvad snakkede han om mener når han siger din arbejdsgiver skal skrive hvad du kan og ikke kan for at undgå en arbejds prøvning hvad er det så han vil hen imod ?

det er praktisk talt umuligt at få hverken fleks eller pension uden en arbejds prøvning og sådan som du lyder så kan jeg forestille mig at du også godt vil have lidt afklaring umiddelbart med alt det du har prøvet og været igennem så ville mit bud da være en pension , for med det job du har og de hensyn de har taget ja så er det svært at forestille sig hvad du kan , men det er reva nok bedre til at hjælpe dig med end en alm arbejdsplads din chef har jo ikke tid til at gå og holde øje med hvornår og hvordan du kan tingene ...

Så klart jeg ville også sige at jeg ville på reva eller en arbejds prøvning og så ville jeg høre jobkonsulenten hvad det var man arbejde hen i mod har du aktindsigt ellers sørg for at få det og sørg for din ressourceprofil er opdateret
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang papire når man skal flyve som rygopereret? Camille Alt det andet 5 22-02-2012 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension