K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2009, 14:02   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
HJÆLP phhmw Hurtigt!

Jeg er blevet kontaktet af journalister, Politiken om der findes nogle som på egen krop har følt at deres sag er kørt - skæv - ulovligt etc pga.:

Sagsformidleren...sagsbehandleren IKKE har haft den fornødne uddannelse?

tømre. præster, skolelærer, elever etc.

Hvis du findes har vi muligheden for at hjælpe til. Giv en PB.

Mange hilsner Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 14:56   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Peter min sag er trukket ud men ikke pga uddannelse nivau men pga uvilje til at følge gældene lovgivning og jobkonsulenter der leger sagsbehandlere problemet er at mange bruger ikke aner hvad deres sagsbehandler er af uddannelse, det er de nemelig ikke meget for at oplyse ..

Men men skriver jo lige her alligevel så vi kan få den her op i toppen er der nogen der har mistanke om at deres sagsbehandler IKKE er uddanede så spørg til deres baggrund ---

Man skal også huske at skelne mellem sagsbehandler (det er som reglen dem med andre uddannelser ) social formidler (dem med alm uddannelse som feks hker og så et kortere kursus oveni ) også de rigtige socialrådgivere

Jeg ved at mange ikke kan lide at spørge deres sagsbehandler om hvad de i virkeligheden er , men det burde være en selvfølge at vi spurgte ind til det ..

Jeg var til møde med reva i sidste uge , og her spurgte jeg min "nye" jobkonsulent hvad hans uddannelse var ...svar .. jobkonsulenter behøver ikke en uddannelse

Så måske vi skulle blive bedre til at finde ud af hvem og hvad det er vi overlade vores liv til ...
  Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 15:10   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Peter

Da jeg selv er offentligt ansat, ved jeg at mange bliver uddannet indenfor kommunale uddannelser, feks. kommunom eller merkonom. Derfor er det ikke altid socialrådgiveruddannelsen, de har.

Der er jo ikke noget, som hedder sagsbehandler-uddannelse.

De bliver uddannet løbende, mens de er ansat. Der er mange kurser til offentlig ansatte. Det er de øverste chefer på feks. jobcentre, der bør have ansvar for, at de faglige kompetencer hos medarbejderne, der i orden. Disse kurser/uddannelser er mest at finde kun internt for alle offentlige ansatte.

Der er dog desværre stort mangel på socialrådgivere, så derfor er mange steder sikkert nødt til at finde noget, som matcher bedst, som passer til stillingen.

Lovene bliver også ofte lavet om, så de bliver sendt på kurser for at være up-to-date. Og hvis de ikke ved, at lovene er lavet om, kan det måske være én af grundene til, at "de bryder loven", som de har skrevet om i avisen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 21:46   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
sandt, der er ikke noget der hedder sagsbehandleruddannelse

Der er noget der hedder socialformidler og socialrådgiver ja, og mener uanset hvilken titel man har i dette system ja, så handler det altsammen om mennesker

Der ingen mennesker der kan vide alt, det er en fysisk umulighed MEN dette undskylder ikke uvidenhed om noget konkret for lovgivningen siger jo også: ...kommunen HAR PLIGT TIL hurtigst muligt at hjælpe en borger der henvender sig, på enhver måde!....(frit oversat).

DVS, kommer borgeren fx med seneste nye på området ja, så er man da torskedum() hvis man som sagsbehandler nægter at kende -samt anerkende facts!

Alle er klar over at i dagens velfærds DK hersker værdien: PENGE!

Jeg tror egentlig ikke der er/ville være den store mangel på kvalificeret arbejdskraft hvis alle fik lov at behandle hinanden med RESPEKT!

For mig at se handler det udelukkende om at kommunen sparer penge ved at ansætte en alm HK´er fx da de jo skal aflønnes på en lavere sats end en uddannet socialrådgiver.

Hm, mit indtryk er så at dette ikke er det eneste sted man sparer i samfundet.
Der er nogen der sir: man får hvad man betaler for!

Blot min erfaring og mening

PS: har sendt dig en pb, Peter
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 23:53   #5
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Hej Phhmw

Har også skrevet en pb.

Men syntes at det kunne være spændende at vide om der er forskel i kommunerne - har nemlig kun fornylig stødt på en der inviterede til at man blev nysgerrig og derfor spurgte. Fordi niveauet virkede lidt for lavt...og ja, vi tog ikke fejl....

Ametyst.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 23:59   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Amelyst.
Tak, for hjælpen. Har skrevet en PB til dig.
Kender ikke til omfanget, men vi må holde øje med Politiken som samarbejder med Dansk Socialrådgiverforening

Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 13-06-2009 kl. 00:01. Årsag: tilføjelser
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 01:09   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er da ingen tvivl om, at der er forskel på om sagsbehandlingen udføres af en uddannet eller ej.
MEN....
Humlem i vores sager, består som oftest i kassetænkning, hvadenten det er dårlig sagsbehandling, misbrug af lægekonsulenter mv.
Ergo er det for mig irreterene, at medierne altid kører udenom problemet istedet for at tage fat om nælen!
Derfor kunne det være mere relevant om politikken ville holde sig til emnet om kassetænkning, istedet for at bekrymre sig om at sagsbehandlere, der idag for det meste kun er en brik i det store spil.
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 08:30   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Popiae.

Du har ret, men som udviklinger de seneste år har udviklet sig mener jeg at vi skal bruge alle lovlige midler til at gøre opmærksom på at noget er galt for raske mennesker som pludselig bliver revet ind i den sociale Verden. Læs bare her på k10 hvor uforberedte nybegyndere er når de henvender sig første gang her på k10.

Een ting skal vi være opmærksomme på. Når en journalist henvender sig, og det sker oftere og oftere, så må/skal det aldrig være os der bestemmer om hvad en journalist skal skrive om. Men når vi får adgang til journalisterne skal vi være dygtige og forberedte og oplyse om al vores viden, for at gøre disse prægtige journalister nysgerrige. Sådan virker systemet.det er det der sker i Tårnby kommune pt hvor kommunen hårdnakket påstår at de følger lovgivningen med een generel sagsbehandlingsfrist.

Journalister er som os. De kræver også lidt tid for at forstå komplicerede sager. Når de forstår bliver de nysgerrige og spørger. Det er måden det foregår på.

Det er det der er sket denne gang.

Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 13-06-2009 kl. 08:39. Årsag: tilføjelser
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 09:39   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
så fuldt ud enig, popia, ingen tvivl om at det er kassetænkning

Men har det ligesom Peter, hvis man på nogen som helst mulig måde kan få gjort journalisterne interesserede og nysgerrige, ja, så gælder det bare om at slå til.

Enhver historie i denne verden kræver en indfaldsvinkel og de har så valgt at tage udgangspunkt i kvalifikationer.
Fint med mig -bare historierne bliver fortalt, det er alfa og omega for mig.

Vi kan råbe og skrige lige så meget vi vil men kan vi ikke fange mediernes interesse ja, så kommer vi ikke så langt.
Hvis vi sagligt og konstruktivt kunne få medierne interesserede, ja, gerne forsiden, så kan man håbe at en masse vil få øjnene op for hvad det er der sker i velfærds DK
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 10:50   #10
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Æv, jeg har aldrig før i tiden tænkt på at spørge om de forskellige sagsbehandleres baggrund, så jeg kan desværre ikke hjælpe. Selv hvis jeg havde tænkt over det, er jeg heller ikke sikker på, at jeg ville have turdet. De første par år var jeg rædselsslagen for, at jeg ville komme til at gøre eller sige noget, der ville forværre min situation.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så hurtigt kan det gå! carolines Din historie 65 13-01-2013 23:30
et hurtigt spg. shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 25-07-2012 12:15
Lge et hurtigt ? Gunell Alt det andet 2 02-02-2010 00:07
TILLYKKE med fødselsdagen phhmw Neurosmølf Dit og Dat 18 14-07-2009 08:21
Tillykke phhmw zuza Dit og Dat 11 14-07-2008 09:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension