K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2009, 10:49   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs up Vi venter os selv ihjel

Det her genkender jeg ...jeg ventede i over to år og fik kun en iskold beklagelse fra kommunen INTET andet ikke vi er kede af at du får så dårlig behandling og det vil vi rette op på nu...og det fordi jeg klagede men det føltes som om de var totalt ligeglade alligevel...flere har ventet i årevis på en afgørelse på noget de har søgt.

Super god artikel...

Citat:
Tillid, tillid og tillid! Eller rettere mangelen på tillid til andre mennesker. Det er ikke længere lovligt at stole på et andet menneske. Kontrolsamfundet har opdraget os til ikke at agere med samfundssind.
Citat:
Det bliver umådeligt svært at rette op på. Tænk på hvordan vi burer os inde i vores private hjem, fordi vi ikke har tillid til, at ingen gør os fortræd. Det skal der i princippet laves om på. Vi skal igen turde sove med ulåst dør. Vi skal igen turde færdes ude og have efterladt vores hjem med ulåst dør. Vi skal have respekten og tilliden til andre mennesker tilbage.


http://www.nordjyske.dk/debat/forsid...c5%2c3&count=1

Er sikker på I andre genkender det...

Eksempel her...ikke lige fleksjob eller pension eller sygedagpenge men det samme iskolde menneskesyn som er her til lands.

http://www.dagbladetonline.dk/apps/p...00/FORSIDE_FAA

Citat:
Bange for systemet
Birgitte Jakobsen er ikke i tvivl om, hvad hun vil have ud af sin klage.
- Det er vigtigt for mig, at Hørsholm Kommune lærer at udvise respekt for familier som har børn med særlige behov. Mange borgere magter det ikke. De er bange for, hvad systemet gør ved dem, men det her er ikke et enkeltstående tilfælde - jeg har talt med flere forældre, der har lignende oplevelser med Hørsholm Kommune, siger Birgitte Jakobsen og fortsætter:
- Der er en kort periode af ens liv, hvor man har behov for hjælp. Men man bliver underkendt, og de fortæller mig, at jeg ikke kender mit eget barn.
I et brev til Birgitte Jakobsen skriver chef for børn- og ungeforvaltningen, Hanne Deichmann, om samtalen med sagsbehandleren den 20. marts, at hun er "enig i, at der er ordvalg, som er uheldige i samtalens forløb som overgreb og førerbunker, da ordene kan forbindes med meget alvorlige og ubehagelige situationer. Udtrykkene er imidlertid metaforer, som (sagsbehandleren, red.) i samtalen søger at give en uddybning af og forklaring på. Jeg skal beklage denne del af samtalen.".

Sidst redigeret af Stella; 09-06-2009 kl. 11:08.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 11:13   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
åh jo, Stella, MEGET genkendeligt

Citat:
"Træf en beslutning og bring en undskyldning, hvis den er forkert!

Det er dog det værste ikke at gøre noget!"
Personligt er det lige præcis dette som jeg efterlyser, hvad koster det at sige undskyld

Kan kun sige at i hele vores lange forløb var der kun en person som fik og havde vores tillid -hvilket hun iøvrigt også takkede for!

Har ved den søde grød svært ved at forstå menneskeheden af i dag for som jeg har sagt før: Respekt er noget man skal gøre fortjent til!
-det er sikkert en gammeldags livsanskuelse men vil stadig mene at har man lært dette, ja, så er verden altså et bedre sted at leve i.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 11:19   #3
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Håber det ikke bliver for meget off topic, men overskriften på din tråd - Stella - "Vi venter os selv ihjel" fik mig til at tænke på den gamle mand med sin syge søn, der begge sprang i havnen for nogen tid siden.... De to har vitterlig ventet sig ihjel...

I en artikel i BT - Derfor hoppede far og søn i døden fra Knippelsbro - "graves" der videre i baggrunden for, at disse to mennesker har forladt denne verden på denne, uvant konsekvente og uforsonlig måde....

Uforsonlig - er ordet, når man ved, hvor langsomt og kringlet systemet arbejder, mens sagerne ligger i bunker hos diverse socialteams, socialudvalg eller andre systemets beslutningstagende grupper, hvor intet personligt ansvar nogensinde kan placeres!. Det gør jo intet med ventetider. Det er jo bare borgere. Det er noget andet når en tasmansk kvinde skal have statsborgerskab i en fart, for at kunne blive gift ind i kongehuset... Eller fransk... ikke sandt? Her er der ingen smalle steder. I ekspressfart falder embedsmændene og sagsbehandlere overivrigt over hinden, for at gøre deres "borgerpligt"... bare ikke over for almindelige borgere, vel?

At den stakkels mand kaldes i artiklen for "paranoid" er den ultimative fornærmelse og undskyldning, der skal dække administrativ sjusk og personlig afstumpethed hos de mennesker, der havde svigtet! Som om det ikke var nok, at denne gamle mand i årevis, i en menneskealder havde aflastet de offentlige kasser ved selv at yde omsorgsarbejdet over for sin syge søn? Man burde have givet ham Riddekorset for indsatsen - i stedet for at kalder de ham "paranoid"!

To måneder har manden ventet på svar.... og så har systemet forregnet sig! Systemet troede, at han, som alle os andre pacificerede robotter, bare venter, venter og venter... Hvor svært kan det være, at forestille sig, at en 82-årig HAR IKKE TID TIL AT VENTE MERE, når han hver aften lægger sig med frygten for, at han måske ikke vågner op igen næste morgen. Og hvad sker der så med hans syge søn, der så skal kastes rundt fra sted til sted, uden sin far til at støtte og hjælpe sig... Tænk bare at skulle lægge sig i sin seng hver aften, med disse tanker... Så kunne de to måneder lige så godt være to år. Disse forbandede skrankepaver fra Frederiksberg og i resten af systemet!!

Sidst redigeret af Tante Ana; 09-06-2009 kl. 11:23.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 11:36   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Buster ja du har ret respekten er forsvundet ...bare at blive hørt og taget alvorligt ...er næsten forsvundet...

det er det der gør folk syge ...ikke at blive hørt når det de siger er rigtigt...

Man ender som KAFKA...manden der var uskyldig men endte som skyldig...

Når en person lider , men ingen tror på dem så ender personen med at tro på at de ikke lider, selv om det er rigtigt at de lider ....f.eks ondt i ryggen eller piskesmæld...eller en anden lidelse...Til sidst ender man med at miste tiltroen til andre mennesker...eller systemet.

det sniger sig ind i marven...uden at man opdager det...man tror man er stærk nok til at klare modstanden...men så opdager man at man sniger sig rundt og er bange...

kommunen kan få en til at tro på at man lyver ...selv om man siger sandheden...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 11:45   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Håber det ikke bliver for meget off topic, men overskriften på din tråd - Stella - "Vi venter os selv ihjel" fik mig til at tænke på den gamle mand med sin syge søn, der begge sprang i havnen for nogen tid siden.... De to har vitterlig ventet sig ihjel...

I en artikel i BT - Derfor hoppede far og søn i døden fra Knippelsbro - "graves" der videre i baggrunden for, at disse to mennesker har forladt denne verden på denne, uvant konsekvente og uforsonlig måde....

Uforsonlig - er ordet, når man ved, hvor langsomt og kringlet systemet arbejder, mens sagerne ligger i bunker hos diverse socialteams, socialudvalg eller andre systemets beslutningstagende grupper, hvor intet personligt ansvar nogensinde kan placeres!. Det gør jo intet med ventetider. Det er jo bare borgere. Det er noget andet når en tasmansk kvinde skal have statsborgerskab i en fart, for at kunne blive gift ind i kongehuset... Eller fransk... ikke sandt? Her er der ingen smalle steder. I ekspressfart falder embedsmændene og sagsbehandlere overivrigt over hinden, for at gøre deres "borgerpligt"... bare ikke over for almindelige borgere, vel?

At den stakkels mand kaldes i artiklen for "paranoid" er den ultimative fornærmelse og undskyldning, der skal dække administrativ sjusk og personlig afstumpethed hos de mennesker, der havde svigtet! Som om det ikke var nok, at denne gamle mand i årevis, i en menneskealder havde aflastet de offentlige kasser ved selv at yde omsorgsarbejdet over for sin syge søn? Man burde have givet ham Riddekorset for indsatsen - i stedet for at kalder de ham "paranoid"!

To måneder har manden ventet på svar.... og så har systemet forregnet sig! Systemet troede, at han, som alle os andre pacificerede robotter, bare venter, venter og venter... Hvor svært kan det være, at forestille sig, at en 82-årig HAR IKKE TID TIL AT VENTE MERE, når han hver aften lægger sig med frygten for, at han måske ikke vågner op igen næste morgen. Og hvad sker der så med hans syge søn, der så skal kastes rundt fra sted til sted, uden sin far til at støtte og hjælpe sig... Tænk bare at skulle lægge sig i sin seng hver aften, med disse tanker... Så kunne de to måneder lige så godt være to år. Disse forbandede skrankepaver fra Frederiksberg og i resten af systemet!!
Tante Ana...jeg tænker det samme om den sag som dig...ingen bliver gjort ansvarlige for denne hjerteskærende sag om en far som passede sin syge søn selv...en rigtig ansvarlig far...så får han lige en diagnose af sagsbehandlerne og kommunen.... Paranoid...det er så let ...han er jo død nu...

Guderne skal vide hvor mange der får den behandling af de forbandede skrankepaver der sidder på kommunerne...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 01:43   #6
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Exclamation

jeg har ikke skrevet min hele historie endnu herinde, men jeg vil sige det sådanne at der er mange ligheder i sagen om far og søn og vores, man har forsøgt at skille os ad, de har svigtet, de nægter at der er sket nogen fejl dog har de kun gået tilbage til det år jeg startede med at kende til loven i 2004, og ikke til 98, osv osv. De eneste problemer vores kommune har er at jo flere fejl de laver des mere energi får jeg til at klage, og at jeg har ansøgt kommunen efter servicelovens § 94 at få udbetalt penge for at have passet min mor i alle de år, dette fik jeg afslag på fra kommunen og nu? jah den ligger såmænd i det sociale nævn. Og så har jeg liiiiiige sendt en mail til borgmesterkontoret, ang. at man ikke har kunne give mig svar og at jeg skulle have fået svar tilbage i Januar måned, hvilket jeg ikke har, denne mail bad jeg om at videre give en kopi af til borgmesteren, den juridiske afd. og så bad jeg om at få en udtagelse fra alle 3 områder, og SÅ startede jeg med at fortælle dem de som de bude kunne finde, så som at dengang i lov om sygedagpenge kunne min mor godt ha fået hjælp selv om de sagde det modsatte og smed sagen over i min pga. at jeg var førtidspensionist så bad de min mor om at underskrive en ansøgning om ny bolig selv om hun 2 mdr. før var kommet hjem fra psykiatrisk skadestue, årsagen var at der ikke var plads på den åbne afd. så valget var mellem at blive på den psykiatriske skadestue eller at tag hjem hun valgte det sidste, at min mor var oppe og fortælle at hun var startet i behandling og ville gerne have hjemmehjælp så det ikke blev uoverskueligt igen, intet skete man bad om indlæggelsesseddel fra psykiatrisk skadestue men den man ikke i kommunen osv. osv. jeg kan blive ved. Desuden har jeg sagt at jeg vil politianmelde dem hvis de bliver ved
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen slår ihjel Sosad Din historie 33 06-02-2015 14:02
Er Faxe Kommune og Vibeke Dyhr ude på at slå Johnny ihjel Webmaster Politik og Samfund 6 07-10-2013 22:17
Sulter man ihjel??? Kontanthjælp,26 år? Fallenten87 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 14-05-2013 20:46
Venstre Vil Slå Fremtidens Førtidspensionister Ihjel glick Fremtiden for fleksjob og førtidspension 14 15-02-2012 14:31
Venter og venter og . . . . . . hobby4me Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 06-04-2011 20:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension