K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2009, 10:55   #1
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Lightbulb hvem ved noget ang. kapital/tillægs pension til det fyldte 65 år.

hej alle her på k10 !!!

jeg er lige blevet tilkendt FP

og kom til at tænke på, om man kan oprette en tillægs pension eller kapital pension,som kan udbetales fra det fyldte 65 år

ville det gå ud over ens FP,så den bliver beskåret,eller har det ingen betydning,eller er det afkastet fra en oprettet pension,som spiller en rolle her

jeg kender ingen som kan give mig det svar,håber der er nogle her på denne,altid super gode side,som har været mig en hjælp,de sidste år

jeg ville ikke sætte en hel masse igan,ang. en pension til mine gamle dage,hvis det giver et uheldigt udfald,i sidste ende

hejsa anette
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 11:01   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
øh.... kender kun supp/sap, som man sammen med kommunen indbetaler til.

Og jeg ved faktisk ikke, hvilken betydning den har, når man bliver 65 år.

Men kan du ikke prøve at tjekke på www.aeldresagen.dk eller evt. spørge dem. De har en kanon god hjemmeside med svar på en masse spørgsmål.

(Og vi vil meget gerne vide svaret her senere.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 11:03   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Anetta.

Din sagsbehandler skulle iflg lovgivningen have informeret dig om følgende:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1380&highlight=supp

En ganske fordelagtig pensionsform for dig. Udover dette kan du tegne andre pensionsformer som du har lyst og økonomi til.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 11:58   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja den suplerende pension kan det anbefales at tilmelde sig...
Men om det i virkeligheden kan betale sig at oprette kapitalpensioner som førtidspensionist er nok mere tvivlsomt... det afhænger jo af ens trækprocent og en hel masse individuelle ting som du skal have en expert til at regne ud...

Nu skriver du om det betyder noget for din førtidspension når du bliver 65.. ved 65 er du jo enten folkepensionist eller bliver det inden for et par år... så er jo nok mere af betydning om det har indvirkning på folkepensionen...

Her kan en løbende udbetaling bevirke et fradrag i pensionstillægget og et evt kontant disponibelt beløb kan have indvirkning på ældrecheck...

Så man kan ikke give et nøjagtigt og skudsikkert svar på dine spørgsmål uden at kende den nøjagtige situation og regne på den...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 14:20   #5
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
pensionsopsparing

Jeg indbetaler til kapitalpension, af min førtidspension. Beløbet bliver fratrukket min personlige indkomst, således at jeg faktisk får højere beløb i førtidspension end hvis jeg ikke havde oprettet kapitalpension.

Dette gælder jo kun hvis man har personlig indkomst ud over førtidspensionen, i mit tilfælde er det en tab af erhvervsevne, som bliver fratrukket i førtidspensionen.

håber du kan bruge det
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 15:29   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Maybe,

Havde du denne kapital pension inden du blev tilkendt ftp. ? Jeg får også tab af erhvervsevne, men venter på tilkendelse af ftp. Spørgsmålet er om jeg allerede nu skal oprette en kapital pension og sætte noget af den månedlige TAE overpå. ? Alternativt oplever man måske, at de nedsætter ftp pensionen i selve beregningen ?.

Er det kun kapital pension, som først udbetales fra man er 65 år, at man må indbetale på ? Gælder det ikke andre konti som man kunne bruge af tidligere (sikkert ikke )

Iøvrigt Maybe, checker forsikringen løbende op på dig efter du er tilkendt ftp, eller har de ligesom "afsluttet" dig ?

Anetta, stort tillykke med pensionen, håber du kan få invisteret din penge korrekt også

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 16:26   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Uanset hvad skal alle tænke sig godt om. Stol IKKE rent på alt hvad din bankSÆLGER råder dig til.
Ved udbetaling af arbejdsskadeerstatning kan der kapitaliseres for hovedparten....skattefri.....mindre løbende udbetaling....så skal renterne eller evt proveneu være skattepligtigt og har indflydelse på pension og tillæg. Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 19:46   #8
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Hej anetta

Jeg undersøgte det både på kommunen og hos staten i 2007. Der er intet til hindring for at oprette en kapitalpension som førtidspensionist. Dengang blev jeg frarådet en ratepension men det var fra bankens side, det havde noget med nogle fradragsregler at gøre. Det beløb som jeg fast indbetaler hver måned er fradragsberettiget i min skat, og er en indberetning som banken gør til staten.
Dog kan du ikke få den særlige ulykkesforsikring som følger med nogle kapitalpensioner.
Så du kan roligt gøre som jeg oprette en kapitalpension.

Og tillykke med førtidspensionen og den ro som den giver dig her i livet.

Mvh inger
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kontanthjælp og kapital erstatning louisesparadis Alt det andet 2 26-09-2013 10:45
Hvem siger pension kun er en udgift for staten :-) Thomas1981 Politik og Samfund 3 02-02-2012 12:13
Nethandel og købelov, hvem ved noget?? Ninja Politik og Samfund 13 23-01-2012 22:39
Søgning på Ml. ftp til Højeste ftp før det fyldte 60 år? @PerChr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-07-2011 23:19
Hvem ved noget ??? kitter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-02-2008 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension