K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2009, 13:55   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Politisk krabask : Uvidenhed og hadsk propaganda

Fyren her...Fra Jyllandsposten
Peter Nedergaard, professor i statskundskab, Københavns Universitet aner intet om flexjobordningen og han tror at alle Føpere og flexere er nogle nasserøve...han udgyder så meget L... at man får lyst til at skrige...

Citat:
Et middel hertil er at få vished om, at førtidspensioner og flexjobordninger også fremover i realiteten skal have indbygget en solnedgangsklausul. Det betyder, at det ikke længere skal kunne lade sig gøre, at unge mennesker eller andre får en overførselsindkomst på livstid, med mindre det er absolut nødvendigt. Efter en kort årrække skulle ordningen automatisk tages op således, at det nøje blev vurderet, om man fortsat er berettiget til indkomstoverførslen. Det gælder både førtidspensionsordningerne og flexjobordningerne. I teorien skulle det også ske i dag, men der er intet, der tyder på, at lovens bogstav på dette område følges op i praksis i de danske kommuner. Det er uheldigt. Der er intet så ødelæggende for den danske velfærdsstats legitimitet, som hvis der opstår mistanke om, at personer får en indkomstoverførsel, som de faktisk ikke længere skulle have.
Læs videre her..

.....

GIV HAM SVAR PÅ TILTALE.....

http://www.altinget.dk/rssitem.aspx?id=42534

http://blogs.jp.dk/politiskkrabask/2...socialpolitik/
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 17:36   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Fyren her...Fra Jyllandsposten
Peter Nedergaard, professor i statskundskab, Københavns Universitet aner intet om flexjobordningen og han tror at alle Føpere og flexere er nogle nasserøve...han udgyder så meget L... at man får lyst til at skrige...



Læs videre her..

.....

GIV HAM SVAR PÅ TILTALE.....

http://www.altinget.dk/rssitem.aspx?id=42534

http://blogs.jp.dk/politiskkrabask/2...socialpolitik/
Det er så hermed gjort
  Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 20:39   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, hermed gjort
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 22:20   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ååååh, atter én af dem der tror, at folk der pludselig bliver raske nok til at fuldtidsarbejde til den dobbelte løn, ikke vil....suuuk.

Hvad er der galt med de mennesker???

Hvis JEG engang skulle være så heldig (læs:HELDIG) at blive rask og få en arbejdsevne, jamen så ville jeg da styrt-løbe op på pensionskontoret og afmelde førtidspensionen med det største smil EVER.

Hvorfor er det lige nogen mennesker tror at førtidspensionister ikke kunne tænke sig at arbejde til det dobbelte i løn, og med dertilhørende frihed?????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2009, 00:53   #5
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Ren uvidenhed! Og skaffe sig selv i fokus.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 12:59   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down Og han fortsætter....

JYLLANDSPOSTEN i fuld udblæsning...var der nogen der ønsker den avis af h til ???? JA MIG ! Magen til kloak avis...nå ja den bliver kaldt morgenfascisten eller Jyllandspesten...så det er ikke kun mig der ikke kan fordrage JYLLANDSPOSTEN...

Læs her om en mistænkelig ukendt socialrådgiver person der hedder John Does...Yes he does... man kan da kun grine sin bagdel i laser...men alligevel ...Nedergaard skulle nærmere hedde NEDERDRÆGTIG !!!


Citat:
Førtidspension som karrierevalg:
Præmien for at være tilpas umulig, uansvarlig og/eller kriminel mv. er en livslang lottogevinst som en fast månedlig udbetaling (Netto dvs. efter skat) på typisk omkring 11.500,- samt ro og fred til at passe forskellige jobs ved siden af. Helt uden at blive indkaldt til samtale, aktivering, jobsøgningskurser osv.


(…)


Jeg har igennem mit arbejde haft og har, førstehånds kendskab til mange førtidspensionister, ligesom mit arbejde har bestået i at afklare/tilkende førtidspension, flexjob, revalidering ect.
Mange af de personer har bestemt ikke direktørpotentiale, men kunne sagtens forsørge sig sel - typisk i ikke boglige, sammenhænge - men qua vores vældfærdssystem og en pervers samfundsskabt offerlogik, er de blevet opgivet og parkeret. De er ekskluderet og erklæret værdiløse for samfundet. Mulige identiteter er offerrollen som; misbrugeren, kriminel bandeaspirant, psykisk syg, ligeledes status qua “gratis penge” + sort arbejde= (smart i visse miljøer, i øvrigt både indvandrer- og danske miljøer).

Socialrådgiverne som ”Bodysnatcher”:
Socialrådgiverfaget tiltrækker desværre en del selvgode, idealistiske/politiske, sindelagssamiritanere, som uddeler førtidspensioner som var det lotterigevinster på grundlag af tvivlsomme diagnoser, misbrug, dårlig arbejdsmoral/samfundssind, dovenskab, kriminalitet, manglende vilje til at lære dansk, religiøse dogmer osv.
http://blogs.jp.dk/politiskkrabask/2...alforvaltning/
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 14:11   #7
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Måske er det så tåbeligt - at det bedste er at gøre ingenting. Ikke lade sig provokerere - lade det glide af..................hvorfor lade sig rive med af det?....

Ametyst
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 14:33   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ametyst Se meddelelser
Måske er det så tåbeligt - at det bedste er at gøre ingenting. Ikke lade sig provokerere - lade det glide af..................hvorfor lade sig rive med af det?....

Ametyst
Det er altid godt, at holde en kold klud på panden når man læser disse debatter... specielt når "Janni Petersen" deltager, for kommer hun først i gang, så er oplæget VAND i forhold til! ... har set hende i action på BT debatten inden hun blev smidt ud...

Men man er bare nødt til at give sådan en debat noget modvægt, og ikke bare lade stå til, for rigtigt mange danskere sider og læser det, og danner sig måske et fejlagtigt indtryk af FP på grundlag af sådan en gang misvisende løgn og latin som det oplæg er.

Det er tydeligt, når man læser oplæget, at det reelle problem ikke er dem der vitterligt HAR behovet, men hvornår man har behovet er der vidst stor uenighed om, og mange indlæg bærer også præg af, at man næsten sætter førtidspension = invandrere og rockere...

Jeg blev seriøst skuffet over at læse, at denne "john Doe" satte psykisk syge ind imellem alle disse andre "lømeller" som det vidst var intentionen det skulle være... der mangler nuancer i disse debatter, for de ender altid med at være så fandens sort/hvide hver eneste gang... og resultatet er at NETOP dem der har behovet, bliver behandlet som umennesker, fordi de vil fange alle "lømellerne" ved at stramme hele systemet...

Der er ikke megen omtanke i disse ideologiske debatørers tankegang... og samvittighed er vidst kun noget der rækker til deres egne problemer.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Undskyld min uvidenhed om skatteaftalen men... glick Politik og Samfund 53 08-07-2012 14:22
Politisk dom mod min familie!!! logikeren Politik og Samfund 15 21-10-2011 22:23
en masse uvidenhed efter et tankevækkende besøg. Fluddi82 Spørgsmål ang fleksjob 5 25-07-2011 18:40
Politisk kommentar mugge Dit og Dat 1 17-10-2008 23:58
Politisk klisterværk Claus Andersen Dit og Dat 0 11-02-2007 13:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension