K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2009, 23:41   #1
Miz
Føler sig hjemme på K10
 
Mizs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 32
Styrke: 16
Miz er ny på vejen
Sygedagpengestop, spgm.

I Sygedagpengelovens § 27 står dette:
Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

osv.

Jeg har diagnose fra egen læge og har nu ventet i 8 mdr på at komme på Frb Hospital for udredning for fibromyalgi og kroniske smerter.

Kommunen vil ikke forlænge mine sygedagpenge.
Jeg har lige været i praktik, men de vil ikke arbejdsprøve mig før, jeg er udredt på Frb., som er en ventetid på minimum 1-3 måneder endnu.

Lige nu partshører de mig og har dermed ikke lavet en endelig afgørelse. Det er 3. partshøring og indtil nu fastholder de. Argumentet er Frb.'s udredning.

Er det lovligt for dem at stoppe mine sygedagpenge efter varighedsbegrænsningen, når jeg ikke er afklaret arbejdsevnemæssigt? Jeg har ikke diagnose fra speciallæge endnu.

Miz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 23:52   #2
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Nej! Og de må slet ikke stoppe dine sygedagpenge når du står på venteliste på et sygehus for at få en udredning evt operation eller andet.

Det har Hjort selv stået og sagt på TV, ved ikke lige om jeg kan finde det.
Men han siger noget i retningen af "Hvis en syg står på venteliste for at komme på sygehuset eller andet for at kunne udredes om evt kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet, må de ikke stoppe sygedagpengene"
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 23:54   #3
Bzz
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Norddjurs
Indlæg: 16
Styrke: 16
Bzz er ny på vejen
Jeg er kommet i noget hen ad samme klemme som dig..

Jeg har talt med min advokat og andre fagfolk på området som siger, at så længe der ikke ligger en plan for din fremtid, hvad enten det er revalidering fleks osv., kan de ikke stoppe dine sygedagpenge.. Også selvom du er faldet for varighedsbegrænsningen.

Hvis jeg var dig, ville jeg bede om at få på skrift, hvorfor de stopper dine sygedagpenge, hvilke paragraffer de bruger osv.. Min tidligere sagsbehandler fortalte mig, at alle love og paragraffer kan tolkes.. Derfor kan din sagsbehandler have tolket en af dine nævnte paragraffer på sin egen måde.. Og så er det vigtigt, at du klager over afgørelsen..
Bzz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 08:06   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Miz.

Læs følgende: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Som findes på forsiden. Lad os hører nærmere hvad der sker. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-05-2009, 19:40   #5
Miz
Føler sig hjemme på K10
 
Mizs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 32
Styrke: 16
Miz er ny på vejen
Tak skal I have. Hvor er det irriterende, at man skal kæmpe sådan en kamp og bruge energi, man ikke har.

Det var det på forsiden, der gjorde, at jeg undrede mig lidt over, at de vil stoppe mine sygedagpenge.

Har efter 1 mdr.s ventetid endelig fået den aktindsigt, jeg bad om den 30. april, så det er jeg ved at læse igennem.

De bruger § 27, stk 1 og skriver, at det er fordi, jeg ikke er helbredsmæssigt afklaret og de vurderer, at min arbejdsevne ikke kan forventes afklaret inden for 26 uger.

De vil ikke sende mig i arbejdsprøvning før efter min udredning på Frb.
Miz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
Sygedagpengestop Rosaline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 19-07-2012 07:44
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension