K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2009, 07:18   #1
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid

fandt liger denne annonce :

http://politiken.dk/erhverv/article719885.ece


Ful af fejloplysninger og bios. Hvad tænker I andre ???
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 09:07   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er efter min bedste overbevisning, en omformulering, af allerede eksisterende system.
Førtidspension, kan gøres hvilende, og eller fratages, ved genskabelse af erhvervsevne.

Syge skal idag afklares. Dette burde ske på sygedagpende, og ikke kontanthjælp.
Der er mulighed for både revalidering og fleksjob, + ydelse for funktionsnedsættelse. Jeg vil påstå at mulighederne er der. De benyttes bare ikke, fordi det giver dårlig refusion fra staten.
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 09:18   #3
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Jeg tænker, det er en del af det politisk spin, hvor nogle få mulige eksempler kan bruges som brækjern. Et forspil til en mere hændervridende periode med flere snørklede reformer, hvor partierne allerede er blevet mere enige, og hvor resultatet som sædvanligt bliver mere bekosteligt bureaukrati foruden den sigende uvished, som længe har været under opsejling – ikke godt for ens paranoia. Og hvor ftp’ere i forskellig grad nok skal belave sig på regelmæssige systemkontroller og lyses ind i sjælen af den i forvejen travle hob af såkaldt normale statsansatte kasketter, hjernevridere og kommunale skærmarbejdere. Hvor ekstra indtægter i form af lidt arbejde eller private forsikringer for mistet erhvervsevne vil blive modregnet mere nidkært. Det bliver en varm sommer, men det har luret længe i medierne og indimellem været svært at fortrænge.

Ser man positivt på det – og det bør man - så klarer man den nok også under alle omstændigheder. Og bliver man dømt rask i bøtten eller kroppen ved en skrivebordsafgørelse, mister sin pension eller grundlaget via skrappere modregninger, og eventuelt havner i en tvangsauktion til underskudspriser - så klarer man den nok også til vinter med en sovepose og noget godt overlevelsesgrej.

Bare psykiatrien ikke kommer og vil hjælpe med noget medicin. Det klarer jeg næppe igen.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 09:39   #4
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
Jeg var bare lidt stødt over de lidt oplysninger i artiklen. Hvis han bare havde lavet et afsnit med love og krav og satser, - så var der mere troværdighed ... nå men :

Jeg har mailet denne redaktør om at han skal besøg K10.dk og spørge her, hvad der sker i DK for førtidspensionister og andre i knibe...

Han kan jo bare lave sig en brugerkonto for at kunne få en god og rar debat igang. DET kunne være sjovt og lærerigt for alle parter
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 10:52   #5
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Denne Esben kjær, er han ikke økonomiredaktør på noget erhvervsstof ansat på et borgerligt medie med fastlåste politiske holdninger?

Det er lidt svært for ikke at sige umuligt at gennemskue hvad statisikken dækker over. Om det er en fjerdel, der arbejder konstant året rundt på 20 timer eller mere og derved tjener minimum 15,000 ekstra om måneden eller om noget af indtægten i virkeligheden stammer fra diverse forsikringer, kapitalindkomster etc. Eller om det kun er i særligt gode perioder, at der arbejdes og en del af arbejdet er af en anden og mindre effektivitetsbetonet karakter end det pulveriserende erhvervsliv kræver.

Begynder systemet også at operere med jævnlige vurderinger og gennemlysninger, hvor det er i forvejen er en pebret og grundig proces før erhvervsevnen vurderes varigt mistet – så mistænkeliggøres alle som arbejder eller vil overveje dette, udover den frygtelige proces med subjektive afgørelse som mange har oplevet tidligere, og de vil naturligvis i forskellig grad undlade at udsætte sig for risiko eller muligvis arbejde sort, ligesom at dette med at vogte nidkært omkring modregninger, nok (udover de berørte familier) også vil udløse kritik f.eks. fra de forsikringsselskaber, der sælger invaliditetsydelser til folk, som ikke mener den offentlige pension vil kunne sikre dem et tilfredsstillende liv, hvis uheldet skulle være ude.

NB Ellers har det med mellemrum undret mig, at det er skulle være så samfundsmæssigt fornuftigt at bruge alle disse dygtige og højt uddannede personers tid, socialrådgivere, advokater, læger, revisorer samt skattekronerne og berørte borgeres ressourcer på skatte- og sociallovgivning og ikke mindst samspillet imellem for i mindste detaljer at skelne mellem uoverskuelige paragraffer, satserog ydelser såsom diverse overgangsordninger og udgaver af private pensioner, fradrag, kontanthjælp, efterløn, førtids- og folkepensioner. Men det lever politikerne nok udmærket med i forhold til deres respektive kernevælgere, frem for en og samme borgerløn til alle uanset hvad.

Sidst redigeret af Gadefejer; 28-05-2009 kl. 10:54.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 11:17   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
NB Ellers har det med mellemrum undret mig, at det er skulle være så samfundsmæssigt fornuftigt at bruge alle disse dygtige og højt uddannede personers tid, socialrådgivere, advokater, læger, revisorer samt skattekronerne og berørte borgeres ressourcer på skatte- og sociallovgivning og ikke mindst samspillet imellem for i mindste detaljer at skelne mellem uoverskuelige paragraffer, satserog ydelser såsom diverse overgangsordninger og udgaver af private pensioner, fradrag, kontanthjælp, efterløn, førtids- og folkepensioner. Men det lever politikerne nok udmærket med i forhold til deres respektive kernevælgere, frem for en og samme borgerløn til alle uanset hvad
.

Ja, det koster sgi nok mere at administrere hele det bureaukrati end at "fejltilkende" førtidspensioner.

Vi har jo opdaget for læææænge siden, at der ikke engang er arbejde til de over 20.000 ledige fleksjobbere - SELVOM det har være "fede tider" i mange år.

Det handler udelukkende om, at VKO ønsker skattenedsættelser for enhver pris... intet andet.

Alle advokater, socialrådgivere osv. betaler jo skat - så der ønsker man åbenbart ikke at spare.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 14:23   #7
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Jeg bliver godt nok ret arg når man læser at der er 2000 (!) mennesker der arbejder fuldtid, selvom de modtager førtidspension. De ødelægger det jo for alle andre. Jeg håber de sover godt, hvis deres snyd og bedrag resulterer i forringelser for alle andre. FØJ! Og en fjerdel med 20 timer eller mere? Når man så ser gang på gang at alvorligt invalideret mennesker, med en arbejdsevne der hedder 0 timer, har bøvl med at få tilkendt deres pension. ARGH. Og det er jo omkring 60,000 mennesker >.<

Sidst redigeret af Kohai; 28-05-2009 kl. 14:26.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 14:37   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man skal holde tungen lige i munden, FØR man dømmer.

Vi ved INTET om skånebehov ved de 37 timer.

I den gamle pensionsordning fik man eks. mellemste pension, hvis man havde en rest-arbejdsevne. Og denne evne er måske 20 timer. I dag får man fleksjob i stedet for.

Men enig... snydere ødelægger det for dem, der reelt har et behov.

En nuværende flekser kan have en arbejdstid på 37 timer, fordi der er indlagt mange og lange pauser i løbet af en dag.

Så... jeg er varsom med at dømme for hårdt på baggrund af avisartikler.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 16:40   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Er der nogen der har undersøgt, HVILKE FP'ere det er der arbejder på fuld tid? ... det skal ikke undre mig at det er en hel del af dem fra 80'erne, HVIS det overhovedet passer, og der var tilkendelserne en hel del lettere...

Det er LIDT træls, hele tiden at læse, at dem der skal igennem nåløjet i dag, skal ligge under for at det var nemt at få FP i 80'erne... ind imellem kunne jeg godt ønske mig, at de journalister der laver den slags makværk her undersøger det de skriver om TIL BUNDS inden de ytrer sig!
  Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 12:27   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation FP kan IKKE arbejde fuld tid

Ja, Dansk Arbejdsgiverforening prøver sandelig at mistænkeliggøre borgerne.

Borgere, som efter et langt arbejdsliv er slidt ned, fordi de har knoklet... for meget.

DH har nu undersøgt tallene, og det viser sig - ikke overraskende - at DA ikke aner, hvad f.... de taler om.

DA aner INTET om loven for førtidspensionister, men slynger uberettige beskyldninger ud mod borgerne. Hvad er det for et menneskesyn, der præger vores samfund?

Udnyt medarbejderne til sidste blodsdråbe, og bagefter sparker man til dem, selvom de ligger ned. FØJ!!!!

Over 20.000 ledige fleksjobbere har IKKE kunnet finde arbejde, selvom der var "mangel på arbejdskraft". Det siger jo sig selv, at DA er hamrende ligeglade med folk med nedsat arbejdsevne. DA er KUN interesseret i skattenedsættelser og besparelser. INTET ANDET!!!

Hvis DA var så interesseret i dødssyge menneskers arbejdsevne, så var der jo INGEN ledige fleksere, vel? Det er vist logik for burhøns.

Men læs her, hvor meget fejl DA tager:

Citat:
Tvivlsom DA-kampagne mod førtidspensionister
Nyt fra DH
29.05.2009

I går, torsdag, bragte Politiken artiklen "2.000 førtidspensionister har mere end fuldtidsjob", baseret på en undersøgelse offentliggjort af DA. Artiklen efterlader det indtryk, at førtidspensionister snyder sig til deres pension og blot scorer kassen. For i virkeligheden kan de sagtens arbejde.

DH har set nærmere på tallene og har bl.a. kontaktet Dansk Arbejdsgiverforening for at få oplysning om præmisserne for undersøgelsen.

Det viser sig, at tallene baserer sig på et yderst tvivlsomt grundlag:

Af de 23.500 førtidspensionister, opgjort i den registerbaserede arbejdsstyrke statistik jan. 2007, var 1.460 personer at finde i Danmarks Statistiks Lønstatistiks for den private sektor. Oplysningerne om hhv. løn og arbejdstid stammer alene fra disse 1.460 personer og ingen andre.

Man ganger simpelthen disse informationer op til de 23.500 personer!

Man skelner ikke mellem førtidspensionister efter ny og gammel ordning.

DA oplyser til DH, at af de 1.460 personer, som er fundamentet i beregningerne, er 211 personer på ny ordning, mens resten er på den gamle ordning.

Det er derfor fuldstændig misvisende, at man beskriver en modregningsordning, som alene gælder for den nye ordning. Det giver et forkert billede af, hvor meget man kan tjene ved siden af pensionen.

Gruppen af førtidspensionister på den gamle ordning er den største i DA's beregningsgrundlag. Netop denne gruppe har regeringen tilskyndet til at søge arbejde ved at garantere, at deres pension ikke kan frakendes.

Førtidspension efter gammel ordning består af almindelig forhøjet, mellemste og højeste førtidspension. Personer med mellemste og almindelig forhøjet er vurderet til at have en resterhvervsevne, som de tilskyndes til at anvende.

Med andre ord bygger DA´s beregninger på et misvisende grundlag, der alene tjener til at miskreditere mennesker på førtidspension.
Kilde: Nyhedsbrev fra DH.... Handiklip

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionister tvinges i arbejde beha Politik og Samfund 47 07-10-2010 18:59
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid Webmaster K10 Nyheder 0 28-05-2009 03:51
Førtidspensionister i arbejde? MHH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-12-2008 19:39
Unge førtidspensionister tilbage på arbejde FlemmingLeer Midlertidig Førtidspension 90 05-08-2008 17:31
Førtidspensionister skal også i arbejde Peacock Dit og Dat 6 08-04-2008 11:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension