K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2009, 11:48   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Jeg vil lave mig en aktiveringsfabrik

Nu hvor regeringen er ved at give grønt lys for en aktiv beskæftigelsesindsats for de syge og arbejdsløse, med et lovindgreb. Påtænker jeg om man ikke skal lave en aktiveringsfabrik for at få fat i de mange millioner som staten i nu igang vil pumpe ud i beskæftigelsesindustrien med deres udlicitering, for en håbløs beskæftigelsesindsats for de syge og arbejdsløse, og til jeg i næste måneden kan købe mine første MB. Ligeledes kan det tænke at skulle hyrer en bilig polske arbejdskraft til 50 kr i timen til at aktiver de tvangsaktiveret,
Hvor bla. ledig og syge er offer for regningens politik om tvangsaktivering, hvor der kun er 3,7 % der kommer i ordinær arbejdet efter en tvangsaktivering. Læs rapport her
http://www.casa-analyse.dk/3358/2960
Hvis man kan tjene rigtigt mange penge på et sygt system er det vel også okay, ikk`sandt???? Samt man har sikrede sig en beskæftigelse langt ud i fremtiden

Jeg vil lave mig en aktiveringsfabrik, er der nogle der vil være med????
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 12:12   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja da... smadder god ide Så kan vi bruge alle vores maaange SP penge på køb af bygninger værktøj materialer og den slags.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 12:24   #3
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Nej nej, det betaler skam staten
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 22:30   #4
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Tvangsaktivering .:Find din indre fugl

Der er rigtigt mange penge i det …
Privat jobkursus = tvangsaktivering = aktiveringsfabrik: Find din indre fugl
Stabling af søm og en typebestemmelse af sig selv som fugl er blandt emnerne på pensumlisten på et skatteyderbetalt jobkursus. Og jobkurserne er i høj kurs her i disse tider, hvor ledigheden bare vokser og vokser.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/...9.htm?rss=true

Se ligeledes klip på TVA bla. med Bettina Post
http://www.dr.dk/odp/player.html?htt...ediaODP.aframe

Tænker igen igen på om jeg skulle lave min aktiveringsfabrik, det er som komme til en guldmine, det er bare det ta`i nu engang pis på folk, men pengene er jo godt at ha` ;o) med engang tvangsaktivering, det system har spillet fallit, vil jeg i nu engang påstå, og et helvede for dem der tvangsaktivere, tak for det claus hjort der er rigtigt mange penge i det … Tak

Sidst redigeret af bla-bla; 09-06-2009 kl. 22:59.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 22:37   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, man tænker jo sit.

For mange år siden gravede den ene huller, mens den anden fyldte dem igen.
Princippet er det samme.

Nationalbankdirektøren ØNSKER mange arbejdsløse. Det er godt for økonomien.

Så jo... mange skal nok vænne sig til at være beskæftiget med "dum i arbejde", som man også sagde for mange år siden.

Det er, som om VKO kun kan gentage fortidens elendigheder, sorte skole, pisk og gulerod osv.

Ikke meget nytænkning.

Hvorfor i alverden kan man ikke sørge for meningsfuld beskæftigelse til ledige hænder?

Det kan jo ikke koste ret meget ekstra - 5-10.000 (minus skat), og så bliver der ovenikøbet produceret noget værdifuldt.

Men det er nok for "svært".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 09:44   #6
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Om ikke andet kan man aktiveres der hjemme
LO: Aktivering skal have kvalitet læs mere
http://nyheder.3f.dk/article/2009061...1006/SIDUNGDOM

og tråd http://www.k10.dk/showthread.php?p=6...ed=1#post63176
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må en fleksjobber lave bestyrelsesarbejde? Helle Sch Alt det andet 15 11-03-2011 22:17
Hvor lang tid har sagsbehandleren til at lave en RS hopper Alt det andet 27 01-12-2010 16:05
Må man lave skjult optagelse af et møde ? Stonie Dit og Dat 5 23-11-2010 15:42
Kan man lave et (lukket?) lokalt under-forum? isteen Hjælp til Forum Brug 2 28-08-2010 16:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension