K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2009, 12:26   #1
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Langtidssyge og nyt lovforslag

Jeg har lige læst i ekstra bladet at vores nye beskæftigelsesminister Inger Støjberg, vil komme med et nyt lovforslag som skal træde i træft d 1 juli.

Citat:
1. De første fire uger, hvor næsten alle bliver raske, refunderer staten 100 pct. af sygedagpengene.

2. efter fire uger skal arbejdsgiveren eller a-kassen kontakte den syge for athøre, hvordan sygdomsblilledet er.

3. Herefter refunderer staten kun 50 pct. af kommunens udgifter til sygedagpenge.

4. Otte uger efter sygemeldingen skal der tages stilling til akitivering af den syge. Sker der en akitivering, hæver staten sin refusion til 65 pct.

5. Er den syge for syg til aktivering sænker staten refusionen til 35 pct.

6. Har den syge en arbejdsgiver, skal aktiveringen ske hos denne. Hvis arbejdsgiveren afviser, at den syge kan være delvis på arbejdspladsen, hæves refusionen alligevel til 65 pct.

7. Hvis en syg nægter at deltage i en foreslået aktivering, mister den syge sine dagpenge. Hvis der udbetales løn fra en arbejdsgiver, er det den, der mister penge.


Jeg kan godt mærke at jeg S*G er sur nu, hvad biller de sig ind, der S*G ingen der bedre om at blive så syge, at de ikke kan varetage deres job, jeg personlig har passet mit pædagogjob næsten uden sygdom, at jeg så er så uheldig at blive så syg at jeg bliver langtidssyg, har jeg bestemt ikke bedt om, jeg har en følelse af at vi der bliver så syge skal straffes.

Jeg havde lige brug for at komme ud med det.

Mange hilsner
Hanne Smidt
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 12:40   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det skal nok sætte fut i brud af retsikkerhedsloven i de første 4 uger i kommunerne, det er da helt sikkert! ... mon ikke bare det er Hjort der har placeret en fremgangsmetode i hendes ind-bakke?
  Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 13:00   #3
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Det må vi håbe, jeg synes jo det er at træde på os syge hvis det bliver til noget, men nu må vi se.
Jeg skal nu nok skrive læserbreve mm hvis det gør.
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 13:29   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er jo i forbindelse med den det sygedagpenge forsøg der har været og den er såmænd god nok , den er tænkt af Hjort og udført af støj ...

Jeg har bedt web om at flytte denne tråd til politisk forum

Hvis i læser hendes svar til mig i politisk forum kan i se at der også vil være forlængelses muligheder i den lov , det vil sige at er en person syg og faldet for tidsgrænsen men kommunen kan se at der ikke er mulighed for at komme tilbage til alm arbejdsmarked kan man forlænges yderlig 26 uger mens man afklares men skal vi vædde på at det kan kommunen ikke se
  Besvar med citat
Gammel 24-05-2009, 13:36   #5
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Så blev jeg lige lidt kloger
Ja jeg viste ikke lige hvor jeg skulle skrive denne tråd, men godt web kan flytte den, til det rigtig forum

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det er jo i forbindelse med den det sygedagpenge forsøg der har været og den er såmænd god nok , den er tænkt af Hjort og udført af støj ...

Jeg har bedt web om at flytte denne tråd til politisk forum

Hvis i læser hendes svar til mig i politisk forum kan i se at der også vil være forlængelses muligheder i den lov , det vil sige at er en person syg og faldet for tidsgrænsen men kommunen kan se at der ikke er mulighed for at komme tilbage til alm arbejdsmarked kan man forlænges yderlig 26 uger mens man afklares men skal vi vædde på at det kan kommunen ikke se
Godt at der er nogle der kan svare på alle de forvirrende spørsmål sådan en nybegynder i systemet som jeg har
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lovforslag Fodfolket Politik og Samfund 6 14-11-2009 11:24
lovforslag om rådighedsbeløb maruus Politik og Samfund 3 24-05-2009 22:36
Lovforslag forkastet! buster Politik og Samfund 3 03-04-2009 12:33
Nyt lovforslag - Vigtig information Kimse Nyt om loven 6 06-12-2008 21:15
nyt lovforslag pr 1 feb 2008 kitter Nyt om loven 3 01-02-2008 15:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension