K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2009, 12:04   #1
onboard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
onboard er ny på vejen
Umenneskeligt at skulle arbejde.

Kan da selv klynke over sin kommune, hvor min videre skæbne ej er afklaret efter 9 år fra en alvorlig arbejdsskade, men om man ser sagen lidt fra deres skrivebord tja så måske man forstår at en ftp ej mere hænger løst på træerne, eftersom rigtigt mange bevidst har forsøgt udnytte systemet.

Gennem mine tidligere aktiveringer, har jeg som 50 årig været på jobkursus med unge mennesker mellem 18-28 år, denne gruppe havde såmænd aldrig prøvet været ude i et job, nej de var vandt til en fast forsørgelse gennem kontant hjælp mv. hovedparten af denne gruppe mødte normalt en til to timer efter fastsat mødestart om morgenen, jo for komme op om morgenen når man selvfølgelig havde sat hele natten og spillet pc-spil ja det var da særdeles urimeligt kommunen skulle tvinge dem til det !

Her i dette udmærkede k10 forum kan man ligeledes se mennesker som jeg selv også er under fleksjob reglerne, hm nogle som er visiteret til 15-20 timer ugentligt, også her må der være lidt galt, nogle kan absolut ej holde til de få arb.timer de er visiteret til, men om de kunne få bevilliget udd. ja så kunne de såmænd sagtens klare fuldtid ugentligt og i flere år, tja så der godtnok noget galt efter min mening...

Så selv om dette sikkert giver nogle sure opstød, ja så holder jeg på det helt ok kommunerne forsøger blive ved med at aktivere de arbejdssky elementer som i bund og grund bare ødelægger et system mange har alvorligt brug for.
onboard er ikke logget ind  
Gammel 24-05-2009, 13:21   #2
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Gå efter systemet

Jeg kan godt forstå du er meget bitter efter så mange år i systemet, men gå efter systemet og ikke efter de mennesker som er fanget i systemet.

Sidst redigeret af Slettet bruger; 24-05-2009 kl. 13:35. Årsag: Stavefejl.
Slettet bruger er ikke logget ind  
Gammel 24-05-2009, 13:24   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af onboard Se meddelelser
Kan da selv klynke over sin kommune, hvor min videre skæbne ej er afklaret efter 9 år fra en alvorlig arbejdsskade, men om man ser sagen lidt fra deres skrivebord tja så måske man forstår at en ftp ej mere hænger løst på træerne, eftersom rigtigt mange bevidst har forsøgt udnytte systemet.
PJAT så skal vi vel også til at kropsvisitere alle mennesker i brugsen for nogen stjæler jo , man kan ikke mistænkliggøre flertallet ud fra mindretallet

Citat:
Gennem mine tidligere aktiveringer, har jeg som 50 årig været på jobkursus med unge mennesker mellem 18-28 år, denne gruppe havde såmænd aldrig prøvet været ude i et job, nej de var vandt til en fast forsørgelse gennem kontant hjælp mv. hovedparten af denne gruppe mødte normalt en til to timer efter fastsat mødestart om morgenen, jo for komme op om morgenen når man selvfølgelig havde sat hele natten og spillet pc-spil ja det var da særdeles urimeligt kommunen skulle tvinge dem til det !
Og det ved du hvordan ? de fortalte dig at de havde siddet hjemme hele natten og spillet og du havde helt tjek på at der ikke var andet galt med dem ?

Selvfølglig vil der altid være svindlere i mellem men igen kan man ikke dømme flertallet ud fra mindretallet ..

Citat:
Her i dette udmærkede k10 forum kan man ligeledes se mennesker som jeg selv også er under fleksjob reglerne, hm nogle som er visiteret til 15-20 timer ugentligt, også her må der være lidt galt, nogle kan absolut ej holde til de få arb.timer de er visiteret til, men om de kunne få bevilliget udd. ja så kunne de såmænd sagtens klare fuldtid ugentligt og i flere år, tja så der godtnok noget galt efter min mening...

Her taber du mig fuldstændigt , jeg ved ikke lige hvad det er du mener for i min verden så kan du ikke se hvad der er hvad gennem et indlæg ..

Jeg ved ikke hvad du er visiteret til eller hvordan du klare det...

Men selv om jeg vidste det ville jeg ikke kunne sidde her og udtale mig om hvad du kan og ikke kan , for det er individuelt fra person til person

Jeg er en af dem der har været visiter til 15-20 timer og tro mig alt er prøvet for at se om ikke jeg kunne klare en udadanelse det var det jeg helst ville på det tidspunkt ..

Jeg ved ikke hvad det er der gør at du mener at kunne se hvordan folks visitering kan have noget med noget at gøre ... en på 20 timer kan arbejde feks effektiv i det der svare til 12 timer , men jeg ved ikke om jeg misforstår dig kunne du tænke dig at uddybe hvad det er du mener ...

Citat:
Så selv om dette sikkert giver nogle sure opstød, ja så holder jeg på det helt ok kommunerne forsøger blive ved med at aktivere de arbejdssky elementer som i bund og grund bare ødelægger et system mange har alvorligt brug for.
Er det kontanthjælp du snakker om flekser bliver ikke aktiveret , og dem her på siden der er på kontanthjælp er så syge at de heller ikke bliver aktiveret , så måske det er et forkert forum du skriver i ... ??
 
Gammel 24-05-2009, 13:32   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
"Så selv om dette sikkert giver nogle sure opstød, ja så holder jeg på det helt ok kommunerne forsøger blive ved med at aktivere de arbejdssky elementer som i bund og grund bare ødelægger et system mange har alvorligt brug for."

Kan da kun sige: JA, det kan du roligt regne med

Hm, jeg kan heller ikke lige se hvor i trædemøllen du er men jeg håber da for din egen skyld at du véd hvad du gør!

Kan kun sige -af egen erfaring- der er INGEN der takker dig for at du ødelægger dig selv!

Tillader mig at sige, til alle dine andre postulater: Du taler som du har forstand til!
-med den største respekt for dine meninger.

Ha fortsat en go dag og husk: vær imod andre som de skal være imod dig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind  
Gammel 24-05-2009, 13:53   #5
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af onboard Se meddelelser
Her i dette udmærkede k10 forum kan man ligeledes se mennesker som jeg selv også er under fleksjob reglerne, hm nogle som er visiteret til 15-20 timer ugentligt, også her må der være lidt galt, nogle kan absolut ej holde til de få arb.timer de er visiteret til, men om de kunne få bevilliget udd. ja så kunne de såmænd sagtens klare fuldtid ugentligt og i flere år, tja så der godtnok noget galt efter min mening...

Så selv om dette sikkert giver nogle sure opstød, ja så holder jeg på det helt ok kommunerne forsøger blive ved med at aktivere de arbejdssky elementer som i bund og grund bare ødelægger et system mange har alvorligt brug for.

Jeg kommer lidt til at tænke, om du lige har haft en meget dårlig oplevelse, siden du kommer med det sure opstød, at du skære alle over en kam som arbejdssky elementer, nu må du skrive hvis jeg har misforstået noget.

Jeg personlig har arbejdet altid, og hvis ikke en alvorlig sygedom havde sygemeldt mig for 7 måneder siden, tro mig ville jeg skynde mig på job i morgen, men det kan jeg altså bare ikke sådan gøre.

Men jeg vil da helt klart ønske dig en god søndag
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind  
Gammel 24-05-2009, 14:00   #6
onboard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
onboard er ny på vejen
Smile

jo som forudsagt giver det en del sure opstød, men det nu min menig og den står jeg ved, lad os da i fællesskab opmuntre alle til at gå efter fleksjob og ftp. det da simpelthen alfa og omega, fremfor at opmuntre "nogle "til at forlade kontanthjælp....

og det såmænd ej alene de få unge mennesker jeg ønsker at nedgøre, om man ellers kan huske få år tilbage, dengang der lød ramaskrig over efterløns ordningen skulle ændres, ja der kom der gang i rolatorene i aldersgruppen 55-59 år, og når så ftp var i hus ja så kunne livet gå videre på normale ben igen..

jeg siger bare hvor h bevares, derfor slås handicappede idag, grundet et ødelagt system, grundet den type af mennesker ...

ha en fortsat god dag, husk alminox hjælper på de sure opstød, selv sidder jeg lige med en dejlig jordbær kage / kaf...s....
onboard er ikke logget ind  
Gammel 24-05-2009, 14:26   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af onboard Se meddelelser
jo som forudsagt giver det en del sure opstød, men det nu min menig og den står jeg ved, lad os da i fællesskab opmuntre alle til at gå efter fleksjob og ftp. det da simpelthen alfa og omega, fremfor at opmuntre "nogle "til at forlade kontanthjælp....

*LOOOOL* jamen herre du milde gud ...

Jeg formoder at du har nogle rigtige dårlige dage og det skal gå ud over nogle stakler .. forstår jeg dig ret så er det sådan at du har brug for fleks eller pension og det her helt ok fordi du er dig og bestemt ikke prøver at snyde nogen ?

Hvor fik du ideen om at det var kontanthjælpsmodtager der havde brug for fleks og ftp ?

Masser af de mennesker som har brug for det er jo mennesker der efter mange år på arbejdsmarkedet er blevet slidt ned, men lad os da endelig opfodre dem til at arbejde til de segner ...

Nej lad os opfodre dem der er syge til at gå efter pension og fleks , lad os hjælpe dem med at få det der retteligt til kommer dem ... som jeg læser det så mener du jo at du har ret til det , hvad skulle så gøre at den næste ikke har ...?

Citat:
og det såmænd ej alene de få unge mennesker jeg ønsker at nedgøre, om man ellers kan huske få år tilbage, dengang der lød ramaskrig over efterløns ordningen skulle ændres, ja der kom der gang i rolatorene i aldersgruppen 55-59 år, og når så ftp var i hus ja så kunne livet gå videre på normale ben igen..
Jamen ønsker du at nedgøre folk ? så er du bestemt kommet til den forkerte side , her går vi efter at støtte og hjælpe . som du selv skriver du ønsker at nedgøre en grim ting ikk ?

Jeg stillede dig nogle spørgsmål i mit første indlæg dem undlod du behændigt at svare på ...

Har du noget at tilføje ?

Jeg har skrevet til web om at få sendt din tråd til den politiske del da dit indlæg intet har med hjælp eller ønsket om at hjælpe at gøre...


Citat:
jeg siger bare hvor h bevares, derfor slås handicappede idag, grundet et ødelagt system, grundet den type af mennesker ...
Eller også slås de handicappet for deres rettigheder fordi vi har et samfund hvor folk ikke er lige og hvor penge er i centrum og ikke mennesket ...

Citat:
ha en fortsat god dag, husk alminox hjælper på de sure opstød, selv sidder jeg lige med en dejlig jordbær kage / kaf...s....
Mavesure opstød hmmm ja der kan man så diskuttere hvem det er der har det (pas på med kaffe når du har mavesureopstød ikke godt sammen )

Du har ret til din mening om mig og andre ,jeg vil så mene at nogle mennesker er smålige ... de mener de er rigtig syge de andre er ikke , nogle mener at de har retten på deres side og de skal have hjælpen de andre skal ikke , nogen mener at alle andre fusker de gør ikke ...

Jeg skal ikke sige at du høre under en bestemt kategori men jeg vil klart anbefale dig at dine udfald kommer i et debat forum hvor det har relevans her er det jo ikke , da vi er en side for syge mennesker i klemme i systemet ...

Og når folk herinde skriver at de er syge så har vi ingen grund til at drage deres ord i tvivl , det er ikke et forum om efterløn eller kontanthjælp har du en mening om det så er det i den politiske del eller det er et andet forum med den målgruppe ...

Og fortsat god dag til dig , nyd kaffen men pas på galden ....
 
Gammel 24-05-2009, 14:41   #8
onboard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
onboard er ny på vejen
såmænd....

Hejdien,.....det da synd om du føler dig trådt på, mig bekendt går jeg ej efter betemte personer, jeg jeg ytrer mig gennem egne oplevelser....med hensyn til du beder webmaster flytte min tråd, ja så lykke til med dig, så kan jeg jo så mene hvad jeg vil om dig som åbenbart nu skal bestemme over andre herinde som smagsdommer, det da noget må jeg sige.....
min tråd blev langt under dit og dat : om du læser der så står der flg: Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med...............
onboard er ikke logget ind  
Gammel 24-05-2009, 14:42   #9
Suk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 26
Styrke: 15
Suk er ny på vejen
umenneskeligt at skulle arbejde

Onboard.

Du klynker over at din sag ikke er færdigbehandlet efter 9 år og alligevel forstår du kommunen. Jamen tillykke med det.
Har du kun oplevet positive ting i din sagsbehandling, fordi så vil jeg da gerne høre om det. Fortæl - fortæl
Suk er ikke logget ind  
Gammel 24-05-2009, 14:55   #10
onboard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
onboard er ny på vejen
hejdien ved nærmere eftertanke, vil jeg i stedet bede webmaster slette hele min profil, gider ej forum hvor din type af mennesker skal agere web/ansvarlig, men det jo så din hensigt, så syntes jeg du skulle starte med din egen blok ! og lægge alt ind under linket " Sagsformidler hjørnet " adios....
onboard er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjerneskadet skulle tvinges i arbejde buster Politik og Samfund 0 15-10-2011 16:41
Det skulle man måske prøve... PiaL Politik og Samfund 1 25-11-2010 23:13
Jeg troede man skulle skrive under? N.N Alt det andet 9 01-10-2009 19:29
Skulle man nappe en P 17? mumle_mund Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 10-07-2009 12:13
Umenneskeligt. Uanstændigt. Ubærligt. Stella Politik og Samfund 9 25-02-2009 06:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension