K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2009, 23:53   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fusk i bilansøgning.

Hej alle.

Jeg har søgt vægtafgiftfritagelse på min bil.
Jeg har fået lavet en ganganalyse, hvor der bliver fusket med afstand.
Påstået afstand er 400meter.

Det bliver efterflg. lavet om til 200meter, men min indkørsel er jo lang, hvorfor afstand bedømmes til 300meter.

Efterflg. får jeg 2 berigtigelser, med forskellige forklaringer, hvortil jeg gik, og hvorfor jeg ikke lige kunne gå mere den dag. Og hvad jeg skulle have udtalt i forhold til gå distance.

Jeg har selv målt med triptæller, og har gået ca.60meter, hvorefter jeg måtte vende om, da jeg blev dårlig, og næsten ikke kunne gå.(med 2 stokke).

Lægekonsulenten har kun set ergoterapeutbeskrivelsen, hvorfor denne fortsat fremstår, med gåafstand på 400 meter.

Sidste berigtigelse, er fortsat IKKE korrekt, Hvad gør jeg?

Sagen ligger hos Nævnet, og de kan vel kun forholde sig til hvad kommunen påstår, trods jeg protestere?
Har en funktionsbeskrivelse fra reva-center, 8 ugers forløb, hvor gåafstand vurdes til mellem 50-100meter.(fra samme periode. aug-sep. 2008).

Har forsøgt at klage til Ergoterapeut foreningen, men de kan ikke behandle sådanne klager!

Se ref. fra socialudvalget 5.5.2009.citat:
"Tilkendelsen af handicapbiler sker efter servicelovens § 114, det er ikke muligt at ændre på tilkendelsespraksis. Sagsbehandlingstiden på en bilansøgning er 7 mdr, hvilket er det, der også er offentliggjort på hjemmesiden.
Sagsbehandlingstiden på bilansøgninger ønskes forlænget til 12 måneder.
Manglende tilkendelse af handicapbiler må ikke begrundes i manglende budget."

vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 08:37   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nu har jeg fået en nyt brev:
Her fremgår det at det fremgår af mine bemærkninger, at jeg højest kan gå 100meter.
Men at de har beregnet det til 120meter.
Forskellen er nu så lille, at det IKKE er nødvendigt med ny berettigelse, da der er tale om skønsfastsættelse?

De påstår jo også, at jeg skulle kunne gå længere. Men pågældende dag gik jeg kun 60meter, før jeg blev meget dårlig, og nær ikke kunne gå tilbage pga smerter. Hvorfor jeg jo ikke mener, at afstanden tilbage skal medregnes.

Er det iorden?
vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 22-05-2009 kl. 08:39.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 10:05   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det er

endnu grov behandling fra kommune og deres fusken....og trækken i langdrag....

Man skulle ikke tro at landets jobcentre har samme love og § at holde sig til......de bruger og bøjer dem som de vil i hver kommune....efter hvad der nu passer dem bedst.

Svineri....men de kan få alting til at se anderledes ud i deres akter end hvad virkeligheden i virkeligheden viser.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25

Sidst redigeret af Jøsses; 22-05-2009 kl. 10:06. Årsag: forkert ord,som ville give udtryk for medhold til kommunens behandling af en borger
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 23:24   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg overvejer, at gå til pressen, lokalt?
De fastholder, at jeg har gået til sidevejen, hvilket er usandt, og sagsbehandler dog indrømmede i anden berigtigelse.
Men det er nu lavet om, nu har jeg igen gået til sidevej, afstand 120meter.
Men på findvej.dk der er henvidst er medtaget 41meter ad sidevejen.

Jeg har opmålt med målebånd, den afstand jeg gik, fra hoveddør. den er på 57meter.

begrundelse er, at byrådet er orienteret, men ikke formår/vil sørge for at sagsbehandler retter ind til højre. Altså ikke fusker.
Dernæst skal det også være en advarsel om, at man tilsyenladende skal have vidne med, når der skal laves gangdistance samt erklæring, af kommunes ergo terapeut.
Hvad siger I, gode foreslag?
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 23:41   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Millimeter-demokrati får en helt ny betydning.

Det er så langt ude i hegnet - mindst 41 meter ude i hegnet.

Ja, optager, bisidder, videokamera, vejdirektoratet osv. osv.

Hvad med at holde kommunen beskæftiget?

Klag til Teknisk Forvaltning i kommunen over, at der er "fejl i deres gade- og vejsystem" og henvis til vedlagt kopi med kommunens "egne beregninger".

Med kopi til borgmester og diverse udvalg, social- og beskæftigelsesudvalg, teknik-udvalg... alle involverede parter.

Mon ikke de så snart finder ud af, at deres spareiver er for "fantasifulde".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 23:49   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har klaget til borgmester af flere omgange.

Har idag modtaget brev fra Borgmester, hvori hun fastholder, at min gangdistance vurderes til 120meter.
Derudover mener hun det er iorden, idet Nævnet er informeret om uoverensstemmelsen i forbindelse med vurderingen af gangdistancen.
Kommunen vil derfor afvente Nævnets afgørelse.

Så er det bare lige, at det må undre mig, hvordan en afstand fra A til B, kan blive en vurdering? Jo, jeg spørger bare, undrene?
Vh Den noget undrene Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 11:22   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Skriv et brev til Teknisk Forvaltning i kommunen og spørg dem om, hvor langt der er fra A til B.

Og send svaret til Borgmesteren efterfølgende.

Det er jo totalt til grin, når kommunen kan ændre en OBJEKTIV afstand.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2009, 09:31   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har fået godkendt handicap skilt.
Håber at dette fremmer min bilsag.
JUhuu.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 09:23   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nævnet har givet kommunen medhold i, at jeg IKKE er berettiget til afgiftsfritagelse, pga at nedsættelsen af funktionsevne ikke er af et sådan omfang, at det skulle forringe min evne til at færdes. Jeg skønnes også at kunne tage offentlig transport??????
Jeg kalder dette bedrageri og magtmisbrug, ovenikøbet af Nævnet!!

De tager gangdistance på 110-120 for gode varer???
Samtidig er det dog nævnt, fra anden funktionsbeskrivelse, at der er opgivet gangdistance på mellem 50-100meter, samt i speciallægeerklæring, til 75meter.
De giver kommunen medhold i, at jeg godt kan tage offentlig transport, trods at der i samtlige speciallægeerklæringer og fys. beskrivelser står atjeg IKKE kan.???
De skriver i samme afsnit om helbred at jeg har bindevævslidelse. Og længere nede at der er mistanke om dette????
Der er INGEN løsning af kørselsmuligheder???
Det er ikke nævnt at der er misforhold i, at kommunen selv bestiller transport, når jeg skal til undersøgelse, arbejdsprøvning, eller møde på kommune????
Sagen bygger på mangelfuldt grundlag, hvilket jeg også klagede over, men det er ikke nævnt.
Der er IKKE beskrevet at jeg gik med 2 stokke til gangtest, ej heller hvor dårlig jeg blev, ej heller er det beskrevet, træthed, lav udholdenhed, osv.
JEG ER DYDT RYSTET.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 09:43   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
det er da bare for meget med dem

hm, ja så er det jo lige at paranoiaen tager over igen igen, hmm, hvem spiller golf m hvem ?

Har ærlig talt ikke nogen gode forslag til dig, ville blot ønske jeg kunne trylle

PS: øhhh, var der ikke noget om at du har fået handicapskilt til bilen -øhh, kan man få det hvis ikke man har brug for det
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 30-08-2009 kl. 09:56.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Direktør fusk med fradrag i millardklassen! buster Politik og Samfund 2 29-02-2012 10:33
Flertal vil stoppe fusk med løntilskud Webmaster K10 Nyheder 0 14-11-2011 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension