K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2009, 14:56   #1
itte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
itte er ny på vejen
Sygemelding

Hej jeg hedder Itte og har et spørgsmål til jer vedr. sygemelding på ledighedsydelse.
Jeg er visiteret til fleksjob og har haft et i 6 år, men er blev fyret pga. min sygdom er blevet værre.
Fleksjobbet jeg havde fik jeg grundet diagnosen: Kronisk Smertesymdrom/Fibromyalgi.
Jeg er iøjeblikket i arbejdsprøvning, men kan ikke gennemfører den, da jeg har fået det meget dårligere.

Mit spørgsmål er: Kommunen siger jeg ikke kan sygemeldes for samme lidelse, er dette korrekt og i så fald hvad gør jeg så.
itte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 15:20   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.756
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Itte.
Velkommen til. Bliv her på DIN tråd. De må da være særdeles dygtige i din kommune.
Du får en sygemelding fra din læge, basta.
Men der kommer garanteret andre som byder ind.

Hvis du er visiteret til flex-job og er i arbejdsprøvning er det vel fordi kommunen tager din sag op påny? Der er noget helt galt. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 15:28   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Mit spørgsmål er: Kommunen siger jeg ikke kan sygemeldes for samme lidelse, er dette korrekt og i så fald hvad gør jeg så.
Hej Itte

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde....hvis du ikke kan arbejde på grund af dine smerter så skal du melde dig syg...din kommune siger noget forfærdeligt pladder ...

hvis du vil melde dig syg så har du ret til det også med den samme sygdom som du har...

Hvis jeg var dig ville jeg gå til din egen læge og melde dig syg og derefter ringe og melde dig syg til kommunen og det sted du er i arbejdsprøvning.


Eller meld dig syg ved at ringe til kommunen og arbejdsprøvning stedet...

Det var dog utroligt så dårligt kommunerne informerer borgerne om deres rettigheder.

det er jo ikke for sjov man melder sig syg og ikke noget lotteri om at det skal være en ny sygdom man skal have for at have ret til at melde sig syg vel...

Hold lægen tæt på dig.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 21:51   #4
Susana
Elsker at være her på K10
 
Susanas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: Haderslev
Indlæg: 56
Styrke: 16
Susana er ny på vejen
Jeg har på et tidspunkt fået samme besled at virksomhedskonsulenten, men jeg var jo syg, og de måtte godtage sygemeldingen!
__________________
Der skal et godt helbred til at være syg
Susana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 22:24   #5
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg er målløs. Det er jo helt sort. Mener de så, at du skal slide dig op i et smertehelvede, indtil du pådrager dig en ny lidelse? De skal vist hjem og læse lidt op på loven igen. Den udmelding skal du under ingen omstændigheder acceptere.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 11:50   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af itte Se meddelelser
Hej jeg hedder Itte og har et spørgsmål til jer vedr. sygemelding på ledighedsydelse.
Jeg er visiteret til fleksjob og har haft et i 6 år, men er blev fyret pga. min sygdom er blevet værre.
Fleksjobbet jeg havde fik jeg grundet diagnosen: Kronisk Smertesymdrom/Fibromyalgi.
Jeg er iøjeblikket i arbejdsprøvning, men kan ikke gennemfører den, da jeg har fået det meget dårligere.

Mit spørgsmål er: Kommunen siger jeg ikke kan sygemeldes for samme lidelse, er dette korrekt og i så fald hvad gør jeg så.

Serlvfølgelig kan du det, det er din kommune der er helt ude i skoven , du skal netop sygemelde dig og de skal lave en sygeopfølgning på dig, det er jo netop kendetegnet ved at man er så syg at man får fleksjob at det mange gange er sygdom der bliver værre med årene og ikke den modsatte vej så aner ikke hvad de snakker om ....

Det du skal gøre er at du skal bruge den her ...

Citat:
Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.
Også skriver du et brev til dem ....

Noget i stil med ....
Citat:
Jeg fik ved møde/telefonsamtale (skriv en dato) at vide at jeg ikke kunne sygemelde mig for den samme sygdom som jeg er visiteret til fleks for , dette har jeg nu fundet ud af ikke passer..

Hvis i vil vedholde denne påstand så bedes i skrive til mig at det forholder sig sådan jeg beder ligeledes om at der henvises til relevante love og § samt en ankevejledning .

Jeg kan oplyse at min sygdom (som jeg er visiteret til fleks for ) pt er forværret i en grad så jeg ikke engang magter min arbejds prøvning.

Jeg har taget kontakt til min læge for evt yderlig udredning og beder jer om at bemærke at der i loven står ...

Citat:
Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.
Som jeg har læst loven (og fået den forklaret ) så er der ingen problemer med at sygemelde sig for samme sygdom som man er visiteret til fleks for,og mange gange går sygdom jo så også kun en vej og det er forværring.

Derfor ser jeg frem til at få min sag behandlet og et svar fra jer med ovennævnet ting ..

Og jeg ser frem til at få opdateret min ressourceprofil samt i det hele taget at komme ind under den rigtige lovgivning ..

MVH

Noget i den stil (rediger det så det passer til din situation ) skriver du til kommunen og det vil sige at du sender det til din jobkonsulent , og din sagsbehandler reagere de ikke så tæppebomber du dem med mailen og rykker for svar og skriver i en af rykkeren at nu går du videre med den ...

Jeg kan trøste dig med at jeg var i samme situation som dig, blot hævde min kommune at man slet ikke kunne sygemeldes som flekser for man var jo allerede syg ....

Alt hvad de havde af udspil til mig (inkl en praktik som jeg måtte stoppe i utide fordi jeg gik ned på det ) fik de et skriftelig udspil fra mig på ...

Det vil sige jeg blev ved med at minde dem om loven jeg blev ved at minde dem om hvad de skulle nu , jeg blev ved med at sende dem irreterende jobdagbøger så de kunne se det gik helt galt , hvergang jeg var ved lægen så fik de lige et lille refaret (med besked om at lægge det i min sag ) og hvergang bad jeg om at få opdateret min ressourceprofil ...

Efter et år gav jobcenteret op (klagde også til borgmesteren ) og sendte mig til sygedagpenge området hvor de med det samme undskyldte og ikke vidste hvad der var sket og hvad der var gået galt og så begyndte min sag at køre som den skulle...

DOG var min kommune så uheldig at min sag blev hevet ud til stik kontrol af revisionen og grundet alle mine breve (så fremgik det jo tydeligt at det var kommune der lavede fejl og endda blev gjort opmærksom på hvordan det skulle forløbe) ja så mistede de deres refusion for mig og da det er grundet fejl i min sag, så har de mistet den til jeg har været i job i tre år ...

Det gavner selvfølgelig ikke mig men lidt hyggeligt er det nu alligevel ...

HUSK Også at bede om aktindsigt i det brev du sender , du finder formularen under nyttige link .. og fra nu ...KUN breve og mail .. ikke mere snak og møder med bisidder og optager ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sygemelding jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 27-10-2013 10:22
sygemelding FibroMcs Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-02-2013 13:25
Sygemelding under sygemelding Susanne2412 Alt det andet 16 08-12-2010 20:53
Sygemelding under sygedagpenge Miz Alt det andet 2 12-11-2010 12:10
Sygemelding rose Dit og Dat 7 29-01-2010 23:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension