K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2009, 10:53   #1
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Lægekonsulentens vurdering er kommet

Så kom dagen hvor jeg fik min kopi af lægekonsulentens vurdering.

Men vil godt have et par stykker til at læse det sidste, for at se om andre læser det sammen som jeg gør.

Hun skriver til sidst
Citat:
På det foreliggende synes der dog ikke at være noget til hinder for, at pågældende kan deltage i erhvervsrettede foranstaltniner med skånehensyn overfor bevægeapparatgenerne som anført og hvor man er opmærksom på eventuelle hukommelses og koncentrationsvanskeligheder.

Hvis ikke dette kan gennemføres, kunne man overveje yderligere belysning af de personlighedsmæssige og psykiske forhold med henblik på behandlingsmuligheder, prognose og eventuelle psykiske skånehensyn.

Dette kunne ske ved psykiatrisk speciallægeerklæring, hvis tidligere erklæring kan fremskaffes.
Der skal siges at jeg i 2004 fik konstateret PSTD(tidligere soldat i x-jugo, 1995).

Som jeg læser det, er det sivet ind at der er tale om fleks og ikke fuldtidsarbejde. Men det er de heller ikke helt sikker på kan lade sig gøre, derfor muligvis mere behandling af mit PSTD.

Eller læser jeg det helt forkert.?

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 11:30   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan også læse det som dig jsn (men det er ikke nogen garanti for at en sagsbehandler også gør det )

Citat:
På det foreliggende synes der dog ikke at være noget til hinder for, at pågældende kan deltage i erhvervsrettede foranstaltniner med skånehensyn overfor bevægeapparatgenerne som anført og hvor man er opmærksom på eventuelle hukommelses og koncentrationsvanskeligheder.
Læser det her at som det er nu og med de papir vedkommen har set på dig , så er der ikke noget til hindre for en evt praktik eller arbejds prøvning , men der skal tages hensyn til evt problemer af fysisk art (led, muskel smeret osv )og man skal være opmærksom på at du evt har hukommelses og koncentrationvanskeligheder, det vil igen sige at man ikke lige skal kaste dig igennem en masse stress ...

Citat:
Hvis ikke dette kan gennemføres, kunne man overveje yderligere belysning af de personlighedsmæssige og psykiske forhold med henblik på behandlingsmuligheder, prognose og eventuelle psykiske skånehensyn.

Dette kunne ske ved psykiatrisk speciallægeerklæring, hvis tidligere erklæring kan fremskaffes.

Hvis du kommer i arbprøvning eller praktik , og ikke kan klare det så vil vedkommen godt lige have dig ned og vende ved en psykiater , evt for at se om der er noget der gør at der skal tages skånehensyn til din psyke ...

Her er stress vel åbenlyst en mulighed, første gang jeg søgte fleks fik jeg afslag da jeg ankede det sendte kommunen det ikke videre men ændrede det til at jeg lige skulle til en arbpsykolog inden endelig beslutning ...

Det gjorde hele forskellen fordi at man indtil da godt mente at jeg kunne klare feks en revalidering (mht fysiske problemer ) ved arbpsykolog og ved demenstest fandt man ud af at min hukommelse og koncentration ikke var for god , og at hvis jeg blev udsat for udefrakommen pres deadline eller larm så blev både hukommelse og koncentration yderlig forringet og lige den udtale gjorde at man ikke kunne se mulighed for en revalidering ...


Så jo det kunne godt lyde som om det var der det bar hen af for dig nu , hvor langt er du kommet ?

Krydser fingere for dig og helst for at du ikke skal igennem alle mulige test først (du har jo trods alt en diagnose som ptsd så mon ikke de kan bruge de papir )
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 12:24   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Vi må håbe at hun også læser det på samme måde

Jeg ved min sag lige har været oppe på teammødet, men har endnu ikke fået at vide om det er reva eller noget som de kalder klinikprojektet jeg skal tilknyttes.

Jeg har først lige fået min ressourceprofil lavet færdigt, og ingen arbejdsprøvninger.
Så den er ikke kommet ret langt, men jeg presser på, for at er skal ske noget så der kan komme en afslutning.

Omkring mit PSTD har jeg selv bedt min læge om en henvisning til den psykolog som kender til mit PSTD, så jeg får lidt mere viden om hvordan det ser ud nu og noget behandling.
På den her måde regner jeg også at få styr på min stress.

Så forventer jeg at de ikke kunne finde på at sige de gerne vil have mig forbi Eva Blach.
Da jeg ikke vil i klørene af hende.!!

Så jeg der desværre ikke kommet så langt i min sag.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 00:02   #4
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Så har vurderingen været forbi et teammøde.

Citat:
Med udgangspunkt i lægekonsulentvurdering af xx.xx.xx og sagens øvrige oplysninger vurderes xxxxxx at have begræsninger i arbejdsevnen jf. LAS § 46, hvilket medfører, at han ikke på nuværende tidspunkt vurderes at kunne varetage et arbejde på ordinære viklår
Det vurderes nødvendigt at iværksætte en revalideringsmæssig indsats.
Så er det vist bare at klø på at finde ud af hvor mange timer jeg kan holde til.!

God Weekend

Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2009, 11:24   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Efter at have læst lidt mere på det hele er der lidt som det ville være godt at få et par øjne mere på
Nogen der ved hvad LAB § 42 og LAS § 46 indebærer.?

For mig lyder det som om de er meget i tvivl om det skal være fleks eller ftp.?

Citat:
§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.
Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er jeg også kommet på K10 Østergaard Din historie 1 06-08-2013 18:54
Uenig med lægekonsulentens vurdering, hvad gør jeg? Egeskov Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 27-05-2012 12:08
Så er jeg kommet så langt Dakota Dit og Dat 8 29-07-2010 21:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension