K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2009, 08:49   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Københavnere behandles dårligt af kommunen

hvor længe skal der gå før kommunen stopper op og revurderer sig selv...der har nu været så mange klager over den måde de ikke behandler borgerne ordentligt... det kan godt være det er fordi der er for lidt personale men det kan ikke fortsætte !!!!

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyhede...=true&regional

Citat:
F.eks. har ombudsmanden givet en stor næse, fordi en klaustrofobisk mand blev beordret til at gennemføre en samtale i et lukket rum, fordi forskrifterne sagde, at det skal man i sager med personfølsomme oplysninger.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 11:08   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når der ligger svar om jeg får tilkendt førtidspensionen eller ej, så skal jeg også i gang med at klage over sagsbehandlingen i min sag!
Der er to sagsbehandlere jeg specielt vil trække frem i sagen. Hende der hemmligholdt svaret fra lægekonsulenten, og hende der indirekte truede med en børnesag og ville have uddybet mit sexliv.......

Får jeg afslag på førtidspension kommer det frem via anken. Og får jeg den tilkendt, så kommer det frem via almindelig klage til Omudsmand og Borgmester....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 11:34   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
»Selv en kværulant kan have retten på sin side«

angående brokrøve og kværulanter

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ht=kv%E6rulant

Citat:
»Selv en kværulant kan have retten på sin side«
http://www.berlingske.dk/article/200...avn/705140103/

Citat:
Skal betjenes godt

- Problemet er særligt udtalt for borgere, som af en eller anden grund ikke vil finde sig i de systemer, som en offentlig myndighed er nødt til at have. Man skal ikke tage specielt hensyn til psykisk syge, skæve eksistenser og kværulanter, men man skal selvfølgelig forsøge at betjene dem så godt som muligt. Og så skal man passe på med at stemple folk som kværulanter. Jeg har set mange eksempler på, at folk, der blev opfattet som kværulanter, havde retten på deres side, siger Johan Busse.
Tak for det og det ville være dejligt hvis vi borgere blev HØRT i københavns kommune uden at blive stemplet som kværulanter for tit har vi ret og det kniber det gevaldigt med at acceptere i KBHN...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 16:12   #4
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
96 næser for kritisable sager
Indsendt af : LSPT (IP Logged)
Dato: 15. May, 2009 16:04


Embedsmænd på Københavns Rådhus begår for mange fejl og glemmer medmenneskelighed, lyder kritikken fra ombudsmand.

Af Hans Larsen
Sidst opdateret Torsdag den 14. maj 2009, 21:47

Alt for mange københavnere behandles ubetænksomt af embedsmænd på rådhuset og udsættes for dårlig og langsommelig sagsbehandling. Det mener kommunens egen ombudsmand, borgerrådgiver Johan Busse, som sidste år uddelte 96 næser for kritisabel sagsbehandling på først og fremmest det sociale område samt integrations- og beskæftigelsesområdet.

Især ressourcesvage mennesker og psykisk syge borgere blev i 2008 udsat for et regelrytteri, hvor der ikke var plads til medmenneskelig omsorg, siger Johan Busse. F.eks. gav han en stor næse, da en klaustrofobisk mand blev beordret til at gennemføre en samtale i et lukket rum, fordi forskrifterne sagde, at det skal man i sager med personfølsomme oplysninger. Men manden blev så opskræmt, at han efterfølgende måtte have ekstra behandlingshjælp.

»Effektive rutiner er nødvendige i en moderne forvaltning

[www.berlingske.dk]


[www.google.com]
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 16:50   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, og her er Borgerrådgiverens rapport for 2008 som bekræfter hvad vi mærker på vores krop.
http://www.kk.dk/~/media/E8B68811B36...21DE2B13B.ashx
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 17:01   #6
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Tja, der er jo ikke noget nyt under solen, men man kan da håbe, at der sker bare lidt, når det nu kommer i medierne igen.
Videoklippet med Borgerrådgiveren, der kan findes på linket til Berlingske (kværulant-linket) er i øvrigt ret sigende: Han siger jo helt tydeligt, at det er et problem på ledelsesniveau, og at der er en ligegyldighed overfor borgernes retssikkerhed. Det burde få nogen til at vågne op eet eller andet sted.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 19:51   #7
Miz
Føler sig hjemme på K10
 
Mizs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 32
Styrke: 16
Miz er ny på vejen
Det var også i nyhederne på tegnsprog i dag. Et meget kort indslag, men det var der. Jeg håber, at der sker noget og at der kommer mere fokus på os mennesker, der ikke er, som kommunerne vil have os til at være.
Miz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 20:29   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Han har også lige været i Tv 2 Lorry og fortælle om det...

Det er da rart at det kommer ud rundt omkring...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 10:50   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

ja og der er mere om det i dag...NU må det være nok...det kan ikke være rigtigt at Københavns kommune kan behandle folk så grelt...

Det er godt at borgerrådgiveren er ude og gøre opmærksom på det ...for det er altså alvorligt og mange har klaget og bliver ikke hørt og overborgmester RITT Bjerregaard gør intet ved det fordi hun vil tro at det går så godt i hendes kommune.

http://politiken.dk/indland/article713220.ece

Citat:
Handicapcenter nægtede hjælp til handikappet
Sagsbehandlere i København nægtede at læse, besvare eller printe e-mails fra handikappet kvinde, som søgte hjælp.


Citat:
Mand fik angstanfald under samtale i jobcenter
Københavnsk sagsbehandlers hensynsløse krav fremkaldte angstanfald hos borger. Sagen er langtfra enestående.


http://politiken.dk/indland/article713165.ece

Hvad er det der er sket i samfundet siden sagsbehandlerne er blevet så magtfulde at de kan tillade sig at gøre overstående ting ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 11:37   #10
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Hvor er det fedt, at der kommer så meget fokus på det her for tiden. Jeg kan især godt lide der, hvor Busse siger:

Citat:
Borgmestre har ansvar
Navnlig den københavnske Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen og Socialforvaltning skal stramme op på sagsbehandlingen, påpeger borgerrådgiveren.

»Ansvaret ligger hos forvaltningernes direktioner. Borgmestrene har det overordnede ansvar for, at direktionerne trækker i den rigtige retning«, siger Johan Buss
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens borgmester er den Jacob Hougaard, jeg har sagt temmeligt mange ukvemsord om herinde efterhånden, og Ritt er ikke bedre. Hougaard er antropolog af uddannelse, og jeg tør vædde på, at han er hamrende ligeglad med alt andet end integrationsområdet, og så må vi andre betale prisen. Og Ritt lader ham køre sit eget løb, for hun er hamrende ligeglad med alt andet end sig selv og det, der giver umiddelbar popularitet. Men hvis det her fortsætter lidt endnu i medierne, så kommer hun jo nok på banen med et 'det er selvfølgelig for....øhm....dårligt...øhm....at forvaltningen...øhmmm...ikke har gjort det....øhm...optimalt....men vi har allerede...øhm...iværksat talrige ting, som vi allerede nu kan..øhm...se...giver en markant forbedring. Er der nogen, der tør vædde?
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
dårligt møde med kommunen - hjælp ønskes Gekko Alt det andet 24 21-07-2013 23:07
Primært til Københavnere:Et indkøbsfirma med fleksibel udbringning og rimelige priser L.S. Politik og Samfund 3 17-08-2012 12:48
mest til Københavnere - Region Hovedstadens Psykiatriplaner fremadrettet L.S. Politik og Samfund 0 31-05-2012 10:26
din sag behandles som førtidspensionssag frugammeljas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-02-2011 18:03
620 københavnere sat på gaden i år buster Politik og Samfund 2 06-12-2010 06:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension