K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2009, 17:43   #1
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Brev til Inger Støjberg

Prøver lige igen. Tror ikke jeg fik det lagt ind første gang. Eller er der bare gået EDB mongol i den for mig ha ha

Som brokhoved af guds nåde har jeg sendt følgende brev til komiske Inger i dag efter jeg så debatten fra folketinget.

Kære Inger Støjberg
Beskæftigelsesminister

Vedr.: Behandling af B 167 tirsdag den 12 maj.

Jeg skriver til dig igen efter jeg i dag den maj sad som så ofte og fulgte debatten fra folketinget på DR2.

Jeg sad under din tale og kom i tvivl om hvor meget kendskab du har til hvordan det er at være sygedagpenge modtager. Tidligere har jeg skrevet om min oplevelser til din forgænger Claus Hjort Frederiksen. Men jeg synes du skal prøve at høre en beretning fra livet udenfor Christiansborg tykke mure.

Sommeren 2005 blev jeg ansat på en døgn inst for voksne senhjernskade. Desværre skete der en episode efter kun 2 ugers ansættelse som er gået hen og ændret mit liv.

På en vagt stod jeg og spillede billiard med en beboer og som et lyn fra en klar himmel slår han mig i hovedet med en billiardkø. Det har siden kostet en nedtur med depression, angst og stress.

I snart 4 år har jeg kæmpet en kamp med mig selv og forsøg på at få en hverdag hvor min depression, angst og stress ikke skulle styrende for mig. Men desværre er det en meget ulig kamp at kæmpe. Ved siden af har jeg kæmpet en kamp med et tungt system som sygedagpenge modtager.

Jeg har været arbejdsprøvet, forsøgt revalideret, været i virksomhedspraktik og her senest har REVA Odense opgivet mig. De har ikke kunne finde et egnet praktiksted som kunne tilgode se mine skånebehov og deres interne værksted blev også droppet da man vurdere jeg ikke ville komme til at profitere positivt af dette.

I 4 år har jeg oplevet at blive kaldet for små dum, hypokonder, fået krænket min retssikkerhed under sagsbehandlingen og blevet udsat for nærmest det man kunne betragte for psykisk tortur osv. Jeg vandt en anke sag over kommunen i sep 08 og selv der forsøgte man at løbe fra kendelsen og fra statsforvaltningen som rettede en skarp kritik af sagsbehandlingen i min sag.

Min sag er nu den REVA har afmeldt mig og sendt sagen tilbage på min sagsbehandlers bord med indstilling om der bør undersøges om mulighed for at der bliver rejst sag om førtidspension. Jeg afventer pt. at få skrevet en speciallæge erklæring som skal understøtte REVA`s indstilling.

Det der fik mig til tasterne var din udtalelse om at der er ingen som bliver slæbt igennem arbejdsprøvninger i flere år. Erling Bonnesen fulgt op med i sin ordfører tale at sige vi kunne være stolte over at bo i Danmark hvis man var syg.

Jeg kan henvise til jeg har kendskab til en lang række af sager der har taget langt over 2-3 år. Jeg har kendskab til personer som efter 52 uger er blevet sendt på kontanthjælp uden at være færdig afklaret. I har godt nok indgået forlig 1 april hvor man kan få forlænget 26 uger men jnf lov om sygedagpenge § 27 stk 1 nr 2 er der allerede lovhjemmel til at forlænge 26 uger.

Er du stolt over den sagsbehandling jeg har modtaget?

Er du stolt over at min sag snart har kørt i 4 år?

Er du stolt over at selvom jeg får skrevet speciallæge erkæring er jeg ikke sikker på at min sag ender med førtidspension men kan ende med jeg kommer på kontanthjælp for at blive trykket mere rundt?

Hvad vil du som minister gøre for at rette op på de lange sagsbehandlings tider i kommunerne så folk ikke ender på kontanthjælp?

Det eneste man høre fra regeringen når snakken falder på sygedagpenge modtager er at man skal have dem tilbage på arbejdsmarkede. Har du overvejet der faktisk sidder en del mennesker som ikke magter at vende tilbage på arbejdsmarkede og med den politik som der bliver ført kommer disse mennesker i klemme?

Mvh

Henrik B. Pedersen
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 17:51   #2
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
godt skrevet HenrikBPedersen

jeg har også siddet og fulgt med debatten på dr2 i dag, uha jeg får myrekryb når de siger at det er godt at være syg i Danmark.

bam
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 18:32   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Godt skrevet...glæder mifg til at læse hendes svar...de aner ikke hvad der foregår i deres glashuse...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 19:25   #4
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Tilslutter mig det de andre skriver, det er rigtig godt formuleret

Venter spændt på fortsættelsen.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 20:30   #5
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Også respekt herfra.

Hvor jeg selv tidligere var interesseret i næsten alle samfundsmæssige forhold, så har jeg efterhånden indset, at livskvaliteten bliver bedre ved helt at slukke for det politiske tv teaters kvalmende skuespil.

Det kan imidlertid forekomme komplet umuligt at trække stikket ud, hvis man selv er omringet af løgn eller uretfærdigheder, så når jeg læser om andre folks sager på disse sider, tænker jeg ofte, at der burde være organisationer eller eksperter der repræsenterede dem på bedste vis, så de IKKE blev drænet for deres aller sidste ressourcer ved at kæmpe imod et overbureaukratisk system, som vel egentligt skulle hjælpe dem videre. Det er ikke den mest optimale beskæftigelse fra nogen af siderne.
Desværre skal man nok ikke forvente noget af et eventuelt svar bortset fra den sædvanlige retorik, hvilket dog ikke gør brevet mindre væsentligt.

Held og lykke med selve sagen!

Sidst redigeret af Gadefejer; 12-05-2009 kl. 22:32.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Inger Støjberg!!! Gaaab Politik og Samfund 3 06-04-2011 09:21
Åbent brev til min chef beskæftigelsesminister Inger Støjberg mugge Politik og Samfund 4 15-09-2010 01:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension