K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2009, 20:00   #1
lbatiste
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
lbatiste er ny på vejen
Unhappy førtidspension "kun" 3 år, er jeg blevet rask?

Hej alle
Jeg fik førtidspension for 2½ år siden, der blev bestemt at de ville tage sagen op igen efter 3 år.
Jeg har talt med dem på kommunen for en måned siden de sagde:
Hvis du ikke tager medicin for din psykose eller går til psykolog så er du rask, og du vil så tabe din førtidspension den 01. juli 2009.

Jeg har prøvet at lægge min medicin for at se om jeg kan undvære den.
Jeg kan gå ind i en lille butik og købe cigaretter (det er stort), jeg har gået hos en psykolog, men kunne ikke lide ham.

Er det rigtigt at jeg nu er blevet "rask".

Er der nogen der har prøvet at få sat tid på.
Hvad sker der hvis de syntes at jeg er rask nu, hvad skal jeg gøre.

Hilsen
Ma

Sidst redigeret af lbatiste; 10-05-2009 kl. 20:03.
lbatiste er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 20:27   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
De skal naturligvis dokumentere at du er blevet rask , du skal have din egen læge med på sidelinjen og denne skal også have lavet en status attest omkring hvordan du har det nu ...

Du er ikke rask blot fordi du ikke længere tager din medicin eller går til psykolog det kan der jo være mange grunde til ...

Jeg ved ikke hvem det er du har snakket med på kommunen men sådanne udsagn skal du altid bede om at få på skrift med henvisning til lov og § hvor det fremkommer ...
  Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 23:04   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu lider jeg selv af psykotiske tilstande, og der er rigtig mange der dropper ud af medicinen, netop fordi mange mennesker med psykoser ikke synes de har brug for den! Det er jo en del af diagnosen at man gør ting der ikke altid er lige heldige!!
Så hvis du ikke tager medicin eller går til psykolog (en psykolog kan ikke afhjælpe en psykose, da det er et spørgsmål om signalstoffer i hjernen der kun kan omdirrigeres via psykofarmaka). Jamen så har de sådan set beviset på at du absolut IKKE er rask!!!!

Din læge, en psykiater mf, vil med det samme kunne skrive til kommunen og 'lukke kajen på dem'......har du tilknytning til en psykiater - eller kan du komme i kontank med ham/hende der i sin tid stillede diagnosen?
Hvis du kan (evt få hen henvisning fra din læge), så er det NU du skal bestille tid og fortælle at du absolut ikke har rykket dig siden sidst - psykiateren skal nok hjælpe dig!!!

Personligt har jeg efter 17 år droppet ALT medicin, også Nozinan (psykosemedicin) og søger nu førtidspension på mit glatte ansigt!
Min spykiater, læge, tja og endda lægekonsulenterne har skrevet, at langtidsmedicinering har vist sig ikke at hjælpe og der ikke findes andre former for behandling af mine sindslidelser.

Dette kan jo også være tilfældet for dig! Måske har du lige som jeg, mere styr på sindstilstanden når du ikke tager medicin. Det er legalt at medicin ikke hjælper, og hvis der er noget med psykose indover, så er det faktisk ikke ret mange medicinen hjælper på!!!!

Har du nogle af dine gamle lægepapir eller evt speciallægeerklæringer fra sidst du søgte førtidspension?
Hvis ja, så tag dem med til psykiateren.


Sidst redigeret af Ninja; 10-05-2009 kl. 23:08.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 11:05   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
hej Ibatiste

Jeg fik en midlertidig førtidspension, som skulle tages op efter 2 år, da man ikke kunne siger at min tilstand var varig. (traumatisk stress og depression)
Sagen blev taget op i okt. 08, hvor den blev gjort varig.

Der er ingen der kan komme og sige at du er rask fordi du ikke tager medicin eller går til samtale hos en psykolog. Da slet ikke kommunen, de ved ikke altid hvad det er der kommer ud af deres mund

Tal med din læge omkring dette og få evt. en anden psykolog. Det er jo formålsløst at gå hos en man ikke kan tale med eller har tillid til.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 15:40   #5
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Jeg ved ikke meget om tidsbegrænsede pensioner, men det er nok super vigtigt at man forsøger at gøre sig forståelig hos fagkundskaben på området.

Der kan muligvis være et større problem, hvis en psykiater anbefaler medicinsk behandling, men patienten af forskellige grunde ikke ønsker at følge denne. Det svarer måske rent juridisk til, at patienten nægter at medvirke til at blive rask og derigennem genvinde noget erhvervsevne. Derfor er det måske også sådan, at kommunen i et sådan tilfælde ikke er forpligtiget til at fortsætte med at udbetale førtidspension etc.?

Jeg har selv været plaget af flere overvejelser i disse retninger, da jeg i forbindelse med medicinsk behandling med psykofarmika desværre gentagne gange har oplevet kraftigt ubehagelige bivirkninger og sågar en psykose som lyn for en klar himmel.

Nu er jeg absolut ikke den, som på andres vegne vil anbefale medicin stop. Nogle bliver formodentligt godt hjulpet udover placebo effekten, men i mit tilfælde har man slet ikke haft styr på de kemiske eksperimenter som man har udsat mig for. Faktisk ville jeg ikke vide, hvad jeg skulle gøre hvis kommunen pressede mig ud i flere torturlignende behandlinger som forsøgsdyr i en modydelse for at modtage førtidspension.

I ligende tilfælde kan jeg kun råde folk til, at de gør sig mest muligt forståelige hos deres psykiater eller andre fagfolk. Alternativerne kan i værste fald være indespærring på "kz fabrikken" med tilhørende tvangsmedicinering og nedværdigende behandling eller at leve under jorden på kanten af samfundet, og det er heller ikke sport nemt skal jeg hilse og sige.

Men pas nu godt på dig selv ligegyldigt hvad.

Sidst redigeret af Gadefejer; 11-05-2009 kl. 15:46.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Langtidssyg/Nu "rask"?! can Alt det andet 15 27-11-2009 01:05
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension