K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2009, 16:11   #1
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Talking Ekstra Bladet tier hvor andre... også tier?

I Dagens Leder skriver Ekstra Bladet i dag:

"EKSTRA BLADETS mission i 1987 var at turde, hvor andre tier. Og det er det stadig. Vi er vagthunden, som magthaverne elsker at hade.

Der bliver ingen leflen for læsernes ømme punkter i Ekstra Bladets nye søndagsavis.

Ingen bliver fredet. Men det bliver ikke ondskabsfuldt; det bliver i den nødvendige oplysnings navn."


Jeah right! Hmmmm.... hvor mange (hundreder) gange det nu var, at tips fra K10s brugere til Ekstra Bladet gav et stort, rundt NUL? De sidste to år eller tre? Hundreder af tips Ekstra Bladet gav os en stor finger som tak?

Skulle det nu lige pludselig blive anderledes? Når det kommer til at skrive om alvorligere problemer, end hvem har taget fly til 180.000 eller har kørt ministerkortet gennem betalingsterminalen for at betale for et pakke smøger osv. - er Ekstra Bladet lige så meget en kylling, som alle andre aviser!

Der er ingen grund til (for "magthaverne") at hade en kylling!

Og der er heller ikke brug for en ny forside, til at lokke læserne med, hvis det der kan læses INDE I avisen betyder og flytter noget!

Sidst redigeret af Tante Ana; 26-04-2009 kl. 16:13.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 19:48   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja de fleste journalister minder i disse år mere om gule små påskekyllinger der har mere travlt med at skrive af (næsten ordret) fra det der bliver udsendt officielt...

Citat:
DER ER ganske enkelt gået for meget spin i journalistikken. Journalisterne vil hellere kloge sig som politiske kommentatorer på tv end grave. Det er den dovne journalistik. Men vi journalister bør være magthavernes vogter.
Ja det med at vogte på magthaverne drejer sig vist om bilag og jagtture... mens de virkelig tunge svinestreger kører upåagtet med større og større hast... en gang imellem er der en ihærdig journalist der prøver at grave i tingene men bliver straks begravet i al den middelmådighed der ser ud til at være uendelig overflod af...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 20:14   #3
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Skriv!

Orker I så skriv (!) til EkstraBladet. Brug deres egen formulering. Jo flere jo bedre.

Her er mit skriv;

Citat:
To: [email protected]
Sent: Sunday, April 26, 2009 6:43 PM
Subject: "If they knew what I know!!!"


Kære Webmaster på EkstraBladet

Jeg har læst Jeres leder på nettet i dag, og bliver fyldt med et stort og inderligt håb. Et håb om at EkstraBladet vil være den vagthund, som mange syge i Danmark mangler!

I Danmark er det efterhånden blevet helt legalt at drive klapjagt på syge og handicappede - det synes at være en sejr, når syge mennesker opgiver ævret, og ender på kontanthjælp - gerne med loft!

Utallige er de historier om syge der presses ud i økonomisk, social og familiær ruin, og ender i en hverdag med skilsmisse, fallit og måske endda på fattigdommens rand. Alt sammen blåstemplet af en regering, som nu vælger at køre forsøg med syge, uanset dette måske ikke er lovligt. En beskæftigelsesminister der forholder sig alternativt til, hvorvidt kammeradvokaten har lovliggjort omtalte forsøg.

Læger er ansat i kommunerne, officielt for at oversætte eksterne lægepapirer, officielt vælger disse læger at tilsidesætte samme speciallægeerklæringer, og diagnostisere borgerne selv. Vel og mærke uden at være underlagt lægeløftet, og borgerne har derfor ingen klageinstanser indenfor det lægefaglige skøn.

Retssikkerhedsbrud på retssikkerhedsbrud, - uden nogen griber ind!!!!


I min sag kan jeg blandt andet dokumenterer;
  • Sociallægeerklæring udfærdiget på baggrund af lægepapirer der ikke er mine!
  • Sociallægen fremkommer med egen diagnose - hvilket er ulovligt! Samtidig er diagnosen faktisk slet ikke lægefaglig mulig, hvilket ekspert efterfølgende bekræfter!
  • Mine lægepapirer forsvinder
  • Der ligger uofficielle dokumenter fra kommunen som bekræfter hvad vi hævder - men disse indgår ikke i sagsbehandlingen.
Kommunen fastholder deres fortolkninger mv. INDTIL Datatilsynet går ind i sagen, så får jeg flere siders indrømmelser. Desværre er min sag på det tidspunkt passeret samtlige klageinstanser, uden der studses over ovenstående.

Efterfølgende har jeg fået tilkendt førtidspension, dog uden kompensation for 12 måneder uden indtægt.

Trods ovenstående er jeg en af de heldige i system Danmark - jeg hang der "kun" sammenlagt i 4 år og "kun" 12 måneder uden indtægt!

Min sag kan læses på http://sites.google.com/site/lenamichelsen/

Senest har jurist fra Den Sociale højskole bekræftet at min sagsbehandling er problematisk, og at Retssikkerhedsloven er overtrådt. Uanset dette er det mig - altså den syge borger - der bærer hele det økonomiske tab for denne sagsbehandling.

http://www.tv2fyn.dk/video/20409 - sagen bliver kommenteret af jurist fra Den Sociale Højskole
http://www.tv2fyn.dk/video/20432 - kommentar fra Christiansborg - interview med Erling Bonnesen (V), Ellen Ryg Olsen (tidl. sociallæge), Betina Post (Dansk Socialrådgiverforening)
http://www.tv2fyn.dk/video/20456 - kommentar fra Karsten Hønge (SF) og Erling Bonnesen (V)

Et kig på hjemmesiden www.k10.dk bekræfter desværre, at jeg langt fra er den eneste der oplever manglende retssikkerhed. Vi er flere der gerne står frem, således at de der kommer efter os ikke mødes af samme retsløse behandling!

Vedhæftet Socialministeriets brev fra 2005, vedr. sag fra Glostrup. Trods skrivelsen er over 3 år gammel, er kritikken stadig aktuel, idet sociallægerne fortsat diagnostisere, sår tvivl om diagnoser mv.

Et kig på Foketingets hjemmeside afslører, at blandt andet Line Barfod gennem mange år har rejst spørgsmål omkring lægekonsulenternes virke. Det til trods er der fortsat ikke udarbejdet en egentlig lov om lægekonsulenters virke, ej heller en lov der fritager dem for deres lægeløfte. Lægekonsulenternes virke er alene præciseret i vejledningsskrivelser, som ingen retsvirkning har, og derfor ikke kan kræves efterlevet!
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 22:18   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen jeg tør da godt men syntes ikke de er så kære ...

Odenseaner skal vi se om en af os får svar he he he


Citat:
Kære Webmaster på EkstraBladet

Jeg har læst Jeres leder på nettet i dag, og bliver fyldt med undren og vantro !

Hvor har Ekstra Bladet været henne de sidste 8 år , hvor er Ekstra bladet henne i sager som borger der i desperation vil begå selvmord fordi de har fået taget den mest basale hjælp og er endt i økonomisk ruin..
Syge mennesker der bliver frataget deres rettigheder på ulovlige og falske grundlag

Hvor er Ekstra Bladet henne i forhold til retssikkerhed der trædes under fode den ene gang efter den anden ...

Hvor sover Ekstra Bladet henne når vi høre om vores beskæftigelseminsiter (nu finansminister ) som lyver for folketinget ang forsøg med syge mennesker ...

Hvor er Ekstra Bladet henne når vi ser at levende mennesker syge mennesker bruges som forsøgs objekter af en regeringen

Hvor er Ekstra Bladet henne når de syge borger skriver den ene historie efter den anden til dem ang mangel på retssikkerhed for syge medborgere

folk mister hus og hjem , syge mennesker behandles som forsøgsdyr syge mennesker bliver drevet til selvmord

den ene gang efter den anden ved jeg at historier er blevet serveret for jer også med oplysninger om at alt kan dokumenteres ...

Ikke så meget som en kvittering har man fra EB side sendt til de borger det drejer sig om...

MEN nu er i vågnet af dvalen eller hvad ?

Skal vi til at kæmpe for den lille mand få sandheden på bordet eller er der noget i kan få i klemme ? er der økonomi med i det her , for det er slående som i ikke gider at tage sager om borgeres retssikkerhed op , det kan være at vi syge er nederest i hierarkiet og i hakkeorden men vi har sq ikke altid været her, vi har været lønmodtager vi er forældre , ægtefælle , venner og familie og sygdom gør ikke at vi ikke kan læse en avis eller protestere det gør ikke at vi ikke siger til vores familier

EB tør hvor andre tier ?? naaaj læs du lokal avisen for den kære sig lige så meget om bunden som EB gør og den er lige så oplysenden når det kommer til historier ...

EB tør sige det alle vil høre , de tør (gider) ikke at tage de store besværlige sager op som kræver stor og gennemgribende reasche det har vi da set gang på gang...

Så godmorgen EB jeg vil da følge jer og se hvad det er i kan finde på ... for fornyelse det ville det være hvis EB turde hvor andre tier ...

Hilsen
xxxx
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 12:20   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er fordi at der hvor regeringen laver numre og "laver og tisser" borgerne op og ned ad ryggen der har Ekstra Bladet en anden taktik og et slogan burde i stedet være:

Ekstra Bladet - Tørrer hvor Venstre Tisser...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tv2 og Ekstra-bladet Birkes-musen Politik og Samfund 1 22-05-2013 15:00
"Min Sag" på Ekstra Bladet Ragdoll Politik og Samfund 14 23-01-2012 11:47
Artikel om Term i Ekstra Bladet Ricky M. Politik og Samfund 23 03-01-2012 08:35
Enhedslisten TØR hvor andre TIER! Razmo Politik og Samfund 27 29-08-2009 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension