K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2009, 08:40   #1
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Question Fleksjobber - kontanthjælp - pensionsopsparing- tvangsudbetaling før tiden ?

Første gang jeg skriver på K10 - og håber jeg er landet på den rigtige side med mit spørgsmål

Kender nogle af jer andre svaret

Jeg er nyledig fleksjobber- og falder nu for aldersgrænsen for at modtage ledighedsydelse- fylder nemlig 60,5 år.( hvilken straf - og hvorfor mon - dette har jeg for nylig spurgt S - Mette Frederiksen og Adelskov om men endnu ikke modtaget svar.
Så i den forbindelse har jeg travlt med at ansøge om kontanthjælp.

de 2 år jeg har været i fleksjob optjente jeg pension- indbetalt som kapitalpension - der er bundet til jeg bliver 65 år. Kan kommunen nu med lov i hånden forlange at jeg skal " spise resterne "af denne pension- hvis tvangs udbetaling trækkes der jo 60% i skat - eller kan de kræve at jeg mod udbetaling af kontanthjælpen gøres tilbagebetalingspligtig når pensionen udbetales i 2013 ??

På forhånd tak - maruus
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 08:59   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej og velkommen til siden

Der skal nok komme nogen som ved en hel masse.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 09:32   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Maruus.
Hjertelig velkommen. Der skal nok komme svar.

Jeg kaster lige et spørgsmål ud: hvis en kapitalpension bliver gjort til et ratepension med løbende udbetalinger, kan den så reguleres=røres=gøres krav for?

Foreligger muligheden i forhold til din nøjagtige fødselsdag konta reglerne?

Kan du hente viden ved at spørge i din bank?

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 10:20   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det er hamrende vanvittigt at fleksere ryger ud i kulden som 60 årige medmindre de har et fleksjob.... søg pension .
Det ville jeg gøre i dit sted.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 14:46   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
de 2 år jeg har været i fleksjob optjente jeg pension- indbetalt som kapitalpension - der er bundet til jeg bliver 65 år. Kan kommunen nu med lov i hånden forlange at jeg skal " spise resterne "af denne pension- hvis tvangs udbetaling trækkes der jo 60% i skat - eller kan de kræve at jeg mod udbetaling af kontanthjælpen gøres tilbagebetalingspligtig når pensionen udbetales i 2013 ??
Nej de kan ikke tvinge dig til at tvangsophæve din kapitalpension hvis det er en normal oprettet pension i forbindelse med dit arbejde...
Og nej de kan ikke kræve tilbagebetaling når du får din pension udbetalt...

Så der burde ikke være nogen problemer
og hvis der bliver skal du klage omgående...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 15:55   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
tusind tak for svaret Hexi - trøster mig lidt - så nu afventer jeg slagets gang
tror jeg nok
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 16:46   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvis du er på kontanthjælp, så kan de godt tvinge dig til, at opsige din kapitalpension.

Jeg var nemlig i arbejdsprøvning med en, hvor de fratog ham hans revalidering, og satte ham på kontanthjælp.

Kommunen krævede så at han opsagde sin pensionsordning, før han kunne få kontanthjælp. Han skulle så betale 60 % i skat, og tog banken til hans lån, tilbage var et beløb som passede med at han fik lov at købe ny cykel. Han fik så lov at købe ny cykel for de sidste tusinde kr.

Så der var ingen kontanthjælp, før kapitalpensionen var hævet, og brugt.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 18:09   #8
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Åhh nej supersus - nu står tårerne mig i øjnene igen:

Håber ikke det er sandt- men det vil jo vise sig.... jeg kridter skoene af til kamp............Nu hvor jeg er blevet velsignet med kontanthjælpen og jeg skal i clinch med diverse sagsbehandlere igen ..... hvor har det været godt at være i job- så længe det varede. ( nyledig)

dobbeltstraf : fyldt 60,5 = 0 ledighedsydelse = kontanthjælp
måske : spise den opsparede pension

maruus
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 19:09   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Hvis du er på kontanthjælp, så kan de godt tvinge dig til, at opsige din kapitalpension.

Jeg var nemlig i arbejdsprøvning med en, hvor de fratog ham hans revalidering, og satte ham på kontanthjælp.

Kommunen krævede så at han opsagde sin pensionsordning, før han kunne få kontanthjælp. Han skulle så betale 60 % i skat, og tog banken til hans lån, tilbage var et beløb som passede med at han fik lov at købe ny cykel. Han fik så lov at købe ny cykel for de sidste tusinde kr.

Så der var ingen kontanthjælp, før kapitalpensionen var hævet, og brugt.
Det lyder meget mystisk... og helt sikkert en sag han ville vinde i retten hvis han tog den så langt...mener da også at det er fastslået at en formue op til 10.000 kr er fredet så lyder lidt forkert at han kun måtte ha til en cykel... ja altså cykler kan selvfølgelig være dyre ... men.....

En kapitalpensionsordning i forbindelse med arbejdet kan de altså ikke råde over på nogen måde...hverken nu eller som tilbagebetaling af kontanthjælp...

der kan være tilfælde hvor de kan røre en kapitalpension men det er kun i de tilfælde hvor borgeren selv har oprettet den og i de fleste tilfælde gør de det kun hvis der er indsat beløb som er over det normale...


Tilføjelse:
Har selv været på kontanthjælp og havde en kapitalpension som de ikke kunne røre... og de forsøgte nu heller ikke at røre den da jeg fik den udbetalt i forbindelse med min førtidspension... men det havde de nu heller ikke kunnet for de kunne ikke kræve noget kontanthjælp tilbagebetalt...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 27-04-2009 kl. 19:25. Årsag: Tilføjelse
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2009, 20:33   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Velkommen her på siden

Ja, det kan vi da hurtigt blive enige om, er det rene galimatias at man ikke kan få lov at have flexjob når man når en vis alder.
-hm, det var så det for al den snak om det grå guld

ang kapitalpension ja, så skal man skelne, netop mellem en privat tegnet fx via banken eller en arbejdsgiver betalt pensions ordning.

Vi har begge dele.
Den vi selv har indbetalt på via banken ja, den skulle kommunen have bevis på at denne IKKE kunne opsiges før vi er 65 år ELLERS skulle denne opsiges og ganske rigtigt bruges til at leve for(efter 60% skat) INDEN man kan få kontanthjælp, det er ganske rigtigt.

Prøv altid at læse det der står på kontrakten. På vores står fx også at den kun kan tilbagekøbes hvis man bliver ftp(-må tilstå at lige præcis dette ærgrede kommunen noget så gevaldigt!)

Den arbejdsgiver betalte pensionsordning er som regel IKKE til at tilbagekøbe medmindre der står andet på kontrakten. Der er enkelte ved jeg, der har mulighed for at tilbagekøbe/udbetale summen men det er vist ganske få.

Vil anbefale dig at du kigger på din kontrakt og hvis den IKKE kan opsiges, ja så gælder det om at have kopi m på kommunen i tilfælde af at de beder dig om først at spise din pension op
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionsopsparing ? Humlebi07 Spørgsmål ang fleksjob 12 04-02-2013 14:19
Sygemeldt afskedet fleksjobber kontanthjælp Poeppel Spørgsmål ang fleksjob 20 02-03-2012 01:59
Pensionsopsparing som fp? flora Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 07-02-2012 14:20
Tvangsudbetaling af efterlønsbidrag Pingu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 13-01-2012 19:20
fleksjobber på kontanthjælp aktivering ?? anitas Spørgsmål ang fleksjob 3 27-03-2011 10:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension