K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2009, 10:16   #1
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Exclamation Inge Støjberg - Foghs "cleanup man" er nu beskæftigelsesminister.

Alle her på K10 ønskes nu enten en nådig død eller en mirakelhelbredelse.

Fogh Rasmussens "cleanup-man", Inge Støjberg har fået sin beløning i dag. En ministerpost.

Inge Støjberg har, gennem tiden, været den politiker, der har leveret flest direkte løgne, når der skulle ryddes op efter statsministeren eller når statsministeren skulle beskyttes mod nærgående spørgsmål eller den stygge kritik af hans dispositioner i hans statsministertid.

Som i visse kredse hvor man tegner kontrakt på et liv der skal tages - kommer "cleaningup man" for at fjerne liget og sporene af ugerningen - har Inge Støjberg haft tilsvarende opgaver at udføre for den afgåede statsminister.

Hver gang Fogh Rasmussen var under lup og hver gang havde han brug for et pusterum fra påtrængende spørgsmål - kom Inge Støjberg og ragede kastanjerne ud af ilden for ham, uden at vige tilbage for direkte usandheder, alt efter behov.

At Inge Støjberg var Venstres politiske ordfører passer meget fint med funktionen som Foghs "cleanup man". Et eller andet sted læste jeg en af disse dage, at Anders Fogh Rasmussen efterlader sig et parti "Fogh Rasmussen" og at der er meget lidt tilbage af de oprindelige Venstre, Fogh Rasmussen havde overtaget den gang Uffe Ellemand trådte tilbage. Set i dette lys - undrer det ikke længere, at partiet "Fogh Rasmussens" politiske ordfører er også partiets "cleanup-man" efter partiets gen-stifter Fogh Rasmussen.

Lars Løkke er enten ligeglad med eller uvidende om, at Inge Støjbergs kommer til at vogte nidkært over, at Lars Løkke opfører sig så det falder i hak med hendes prægning som en "Foghs mand" på posten.

Lige så uvidende er han om (mon), at udnævnelsen af Inge Støjberg skaffer ham ikke flere venner ude i samfundet og dette uanset hvem forholder sig til denne udnævnelse. Ethvert anstændigt menneske - blåt eller rødt - må nødvendigvis vige tilbage for en politiker, der havde affyret en udmelding som: "Tålt ophold skal være utåleligt".

Selvfølgelig skal det ikke være dans på roser, når man forbliver i et land, hvor man kun opholder sig på et tålt ophold. Men at sige direkte , at disse mennesker skal "tortureres" til at forlade landet "frivilligt" - vidner om et råddent menneskesyn, der får mig til at fælde bitre tårer over alle K10-ere og alle andre, ude i samfundet, der på en eller anden måde kommer i klemme med helbred og arbejdsløshed.

Elefanten-i-glasbutikken Claus Hjort Frederiksen er blevet udskiftet med et overgearet menneske, jagende frem i en evig adrenalinrus af det for høje stofskifte og de kirtel-antistoffer, som får øjnene til at stirre ud af øjenhullerne - Inge Støjberg.

Sidst redigeret af Tante Ana; 07-04-2009 kl. 10:29.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 11:01   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det tegner ikke godt Tane Ana... det skal jeg ærligt indrømme, men heldigvis peger alt i en retning af, at vi kun skal holde rapkæften ud i 1½ år, måske enda kortere tid.

Man kan sige, at selv om to af de nye ministre er skarpt kritiserbare, så kommer de begge i en meget varm stol... der skal nok blive sat øjne på deres gøren og laden... for Claus' nye post vil han nu ikke kun have os på k10 på nakken, men hele den danske befolkning...

Støjberg skal nok også gøre sig upopulær, hvis hun svinger for meget med et evt. umenneskeligt syn på ledige og syge.

Jeg skal i hvert fald gøre mit...
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 12:29   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Fogh Rasmussens "cleanup-man", Inge Støjberg har fået sin beløning i dag. En ministerpost.

Inge Støjberg har, gennem tiden, været den politiker, der har leveret flest direkte løgne, når der skulle ryddes op efter statsministeren eller når statsministeren skulle beskyttes mod nærgående spørgsmål eller den stygge kritik af hans dispositioner i hans statsministertid.
Hun har jo ikke for ingenting fået tilnavnet komiske Inger inde på borgen... navnet er inspireret af kemiske Ali som var den der i Irak under Saddam Husein ikke kendte forskel på sandhed og løgn...

Så ingen tvivl om at hun nok skal leve op til Claus Hjorts forventninger om at hun nok skal slette alle sporene og ellers fortsætte hvor han slap...

Jo jo... Fanden hytter sine
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 13:30   #4
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Jeg tror desværre at fremtiden ser endnu mere mørk ud med Inger Støjberg på posten som beskæftigelsesminister.

På mig virker hun en kold person uden den store empati for de mennesker hun nu skal sidde og administrere lovgivningen for.

Så en sorgens dag må man vel nærmest kalde det.

Personligt havde jeg håbet Karen Ellemann skulle have varetaget området da hun er en af de få borgerlige politiker som fremviser empati og en social forståelse og ansvarlighed. Men selv Karen kan drukne i rådenskab.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 15:01   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
http://www.inger.dk/

her fandt jeg under politik, et spørgsmål/opfordring til at gøre opmærksom på når vi støder på unødvendige regler.. det står under politik

her er et lille udpluk.:
Opgør med regler

27. august 2008

Venstre ønsker et opgør med alle overflødige regler. Støder du på en regel, du mener, er overflødig og besværliggør din hverdag, så giv Venstre besked.


ellers er der masser af hendes egne udtalelser igennem årene..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 10:02   #6
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Sjøjberg er Danmarks svar på Iraks tidligere informationsminister, ’Komiske Ali’

Sjøjberg er Danmarks svar på Iraks tidligere informationsminister, ’Komiske Ali’

Støjberg er regeringens 'Komiske Inger'
Støjberg bliver kaldt ’Komiske Inger’, fordi hun desperat har dækket over Anders Fogh Rasmussen forhandlinger med Nato. Nu er hun minister.

Hendes stædige kamp gav hende tilnavnet, som er en henvisning til Iraks tidligere informationsminister, ’Komiske Ali’, der afviste, at USA var ved at besætte Irak.
Læs mere
http://politiken.dk/politik/article685923.ece
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 14:24   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Alle her på K10 ønskes nu enten en nådig død eller en mirakelhelbredelse.

Fogh Rasmussens "cleanup-man", Inge Støjberg har fået sin beløning i dag. En ministerpost.

Inge Støjberg har, gennem tiden, været den politiker, der har leveret flest direkte løgne, når der skulle ryddes op efter statsministeren eller når statsministeren skulle beskyttes mod nærgående spørgsmål eller den stygge kritik af hans dispositioner i hans statsministertid.

Som i visse kredse hvor man tegner kontrakt på et liv der skal tages - kommer "cleaningup man" for at fjerne liget og sporene af ugerningen - har Inge Støjberg haft tilsvarende opgaver at udføre for den afgåede statsminister.


Hver gang Fogh Rasmussen var under lup og hver gang havde han brug for et pusterum fra påtrængende spørgsmål - kom Inge Støjberg og ragede kastanjerne ud af ilden for ham, uden at vige tilbage for direkte usandheder, alt efter behov.

At Inge Støjberg var Venstres politiske ordfører passer meget fint med funktionen som Foghs "cleanup man". Et eller andet sted læste jeg en af disse dage, at Anders Fogh Rasmussen efterlader sig et parti "Fogh Rasmussen" og at der er meget lidt tilbage af de oprindelige Venstre, Fogh Rasmussen havde overtaget den gang Uffe Ellemand trådte tilbage. Set i dette lys - undrer det ikke længere, at partiet "Fogh Rasmussens" politiske ordfører er også partiets "cleanup-man" efter partiets gen-stifter Fogh Rasmussen.

Lars Løkke er enten ligeglad med eller uvidende om, at Inge Støjbergs kommer til at vogte nidkært over, at Lars Løkke opfører sig så det falder i hak med hendes prægning som en "Foghs mand" på posten.

Lige så uvidende er han om (mon), at udnævnelsen af Inge Støjberg skaffer ham ikke flere venner ude i samfundet og dette uanset hvem forholder sig til denne udnævnelse. Ethvert anstændigt menneske - blåt eller rødt - må nødvendigvis vige tilbage for en politiker, der havde affyret en udmelding som: "Tålt ophold skal være utåleligt".

Selvfølgelig skal det ikke være dans på roser, når man forbliver i et land, hvor man kun opholder sig på et tålt ophold. Men at sige direkte , at disse mennesker skal "tortureres" til at forlade landet "frivilligt" - vidner om et råddent menneskesyn, der får mig til at fælde bitre tårer over alle K10-ere og alle andre, ude i samfundet, der på en eller anden måde kommer i klemme med helbred og arbejdsløshed.

Elefanten-i-glasbutikken Claus Hjort Frederiksen er blevet udskiftet med et overgearet menneske, jagende frem i en evig adrenalinrus af det for høje stofskifte og de kirtel-antistoffer, som får øjnene til at stirre ud af øjenhullerne - Inge Støjberg.


Ja det er næsten djævelsk...hver gang vi slipper af med en rædsel så kommer der en værre rædsel ...Komiske Inger er værre end Hjorten...det siger meget !!!!! Så forvent ikke noget bedre...det bliver tæsk og pisk som med Clauscesco.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 14:57   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Så forvent ikke noget bedre...det bliver tæsk og pisk som med Clauscesco.
Tror desværre det bliver værre... Claus Hjort er jo trods alt en ældre halvtræt gubbe... Støjberg har ambitioner i massevis og er skruppelløs hvad angår løgn og sandhed for at nå sit mål... en meget farlig kombination
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 15:40   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så må hun jo bare falde over sine egne ugerninger! ... hun kan piske og plage så meget hun vil, kan jeg gøre noget som helst for at få skovlen under hende, så gør jeg hvad der skal til! ... selv om jeg nok ik kan gøre den store forskel alene... kun ved at kæmpe tilbage får vi hende rystet af pinden igen.

Men lad os nu se hvad hun har med sig i kufferten til os... regner dog aldrig med at få et svar på min Email... men det er som sådan også svar nok i sig selv hvis jeg ikke gør.
  Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 15:47   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

Det der bekymrer mig mest er at de har sat de sociale grupper som førtidspensioner og andre ind under BM altså hendes ministerium ??? Fleksjobbere har hele tiden været under BM jeg skriver altså BM nu for ordet er sååå langt...

Hvorfor så en socialminister ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension