K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2009, 18:09   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Lovforslag forkastet!

Kom desværre for sent ind i debatten men så da at Flemming Bonne(SF) var på talerstolen og det var noget om borgerens rettigheder udi sociallovgivningen.

Man ønskede at det havde en konsekvens for kommunerne når disse ikke overholdt lovgivningen samt -kunne jeg forstå- at SF sammenlignede det nuværende system med tiden da der var sognefogder til! (Lovforslag af K.J)

TA DA -gæt engang, lovforslaget fra SF(og oppositionen) blev forkastet.

Næ, havde jeg regnet med andet, havde jeg nær sagt

Kan desværre ikke finde ud af at finde lovforslaget inde på ft hjemmeside, kunne nu være rart at se i fulde ordlyd, men det kan være at søde, søde zuza, kan det(fedte fedte)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 19:57   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her kan du vælge, hvad det er.

Hvis du svarer, hvilket forslag det handler om, så kan vi een af de kommende dage finde det på skrift på www.ft.dk.

I morgen bliver det spændende... og lige nu siger de, at Fogh er NATO-kandidat. Dvs. ny statsminister i morgen... og hvad med dagsordenen.



Citat:
Torsdag den 2. april 2009 kl. 10.00

3. behandling af forslag til lov om statstilskud til visse renoverings- og bygningsarbejder og energibesparende materialer i helårsboliger. (Af økonomi- og erhvervsministeren)
(L 166) BOU

3. behandling af forslag til lov om ændring af lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse m.v. og forskellige andre love. (Udvidelse af udbuddet af International Baccalaureate (IB)). (Af undervisningsministeren)
(L 100) UDU

3. behandling af forslag til lov om ændring af lov om leje af almene boliger, lov om leje og forskellige andre love. (Initiativer for at forhindre udsættelser af lejere som følge af manglende betaling af husleje m.v.). (Af velfærdsministeren)
(L 92) BOU

Torsdag den 2. april 2009 fortsat:

2. behandling af forslag til lov om ændring af lov om social service. (Markedsføring af leverandører af samt servicebevis til personlig og praktisk hjælp). (Af velfærdsministeren)
(L 113) SOU

2. behandling af forslag til lov om ændring af lov om social service. (Familievejlederordning). (Af velfærdsministeren)
(L 115) SOU

2. behandling af forslag til lov om ændring af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område og lov om social service. (Præcisering af kommunalbestyrelsens ansvar, diæter, inhabilitet m.v.). (Af velfærdsministeren)
(L 117) SOU

2. behandling af forslag til lov om ændring af straffeloven og retsplejeloven. (Gennemførelse af Europarådets konvention om beskyttelse af børn mod seksuel udnyttelse og seksuelt misbrug m.v.). (Af justitsministeren)
(L 86) REU

Forespørgsel til udenrigsministeren af Villy Søvndal (SF) m.fl. om Gaza
(F 25)

Forhandling om udenrigsministerens redegørelse om Organisationen for Sikkerhed og Samarbejde i Europa (OSCE).
(R 8)

Forespørgsel til justitsministeren af Morten Messerschmidt (DF) m.fl. om genindførelse af grænsekontrol
(F 32)

1. behandling af forslag til lov om ændring af dyreværnsloven m.v. (Forbud mod udstilling af ørekuperede hunde, forbud mod reklame for og salg af visse genstande, hold og fremvisning af dyr i cirkus, påbudsordning, gennemførelse af veterinærforliget m.v.). (Af justitsministeren)
(L 162) FLF

1. behandling af forslag til folketingsbeslutning om at reducere tilbagefaldet til kriminalitet. (Af Morten Østergaard (RV) m.fl.)
(B 99) REU

1. behandling af forslag til folketingsbeslutning om styrkelse af indsatsen over for ofre. (Af Karina Lorentzen (SF) m.fl.)
(B 88) REU

1. behandling af forslag til folketingsbeslutning om skærpede krav til besiddelse af muskelhunde m.v. (Af Karina Lorentzen Dehnhardt (SF) og Ole Sohn (SF))
(B 111) REU
http://www.ft.dk/default.asp?ptag=pd...gep/200914.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 03:32   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det du ikke så Buster....omhandlede at nu skal kommunalbestyrelserne kunne gå ind i enkeltpersonsager...
Det vil sige at der skal sidde (nogle steder) imellem 31 - 35 mennesker og kigge på en sag...
Det kan jo så både være godt og skidt for folk med sager der skal der igennem...

Det Sf ville...det var at de ville have en revision på så man kunne tage loven om til overvejelse om et par år....men det forkastede alle de andre....også socialdemokratiet...

Det eneste som socialdemokratiet fik med i loven var at det hele skal forgår for lukkede døre når kommunalbestyrelsen tager disse sager op...

Sf brokkede sig også over at der ikke ville være nogen konsekvens for kommunerne når de ikke overholder de sagsbehandlings tider som de selv har sat op...
Her mener alle de andre åbenbart incl. socialdemokratiet at det ikke er nødvendigt at straffe kommunerne for denne overtrædelse....
Måske fordi de ikke selv har prøvet at stå i en situation hvor kommunen fuldstændigt sidder en overhørig...eller også ved de ikke hvor tit det rent faktisk sker at kommunerne bryder disse sagsbehandlings tider...

Hvad hjælper det at lave en lov uden at der er konsekvens bag....
Det vil være det samme som at sige til befolkningen at de ikke må slå hinanden ihjel og hvis de i øvrigt gør det...ja så vil der ikke ske noget ved dette...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 12:33   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK begge to

Jeg hader at løbe m en halv vind så dejligt at andre end mig er lidt kvikkere

-jeg var ikke klar over at socialdemokratiet også gik med på galejen!

Undskyld mig, men er der reelt nogen arbejdere tilbage i det parti? Kan sagtens forstå hvis arbejderen ikke længere stemmer rødt for det kan da være ligemeget.
Ja, undskyld mig, men det må altså lige ud.

Konsekvens, sikke et fint ord. Næ det eneste de tilsyneladende kan blive enige om er at det har konsekvens for den svage= sig nej én gang, også selvom du er døden nær ja, så lukker vi bare for kassen, dét hjælper!

PS: ser lige nu debatten om lovforslag nr 165, interessant! bemærker mig at SF og Enhedslisten er dejligt oppe på dupperne.

Jeg er rystet, endnu engang og stakkels vores næste generation, sikke en "regning" vi sender videre.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 03-04-2009 kl. 12:36.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lovforslag vedr. arbejdsskader østerbro Alt det andet 4 11-10-2011 14:03
lovforslag Fodfolket Politik og Samfund 6 14-11-2009 11:24
lovforslag om rådighedsbeløb maruus Politik og Samfund 3 24-05-2009 22:36
Langtidssyge og nyt lovforslag Smidt Politik og Samfund 4 24-05-2009 13:36
nyt lovforslag pr 1 feb 2008 kitter Nyt om loven 3 01-02-2008 15:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension