K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2009, 13:15   #1
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Nye oplysninger

Der er kommet nye oplysninger i min kones sag, hun har været ved special læge og er blevet undersøgt mht hendes ryg, lægen har så fundet ud af at hun ikke har reflekser i højre achilessene samt bevægelses indskrænkning ved højre ben og nedsat kraft også i højre ben, der for skal hun have foretaget en MR scanning wee nu sker der noget!!!!

Nå men nu til mit spørgsmål disse nye oplysninger skal jo så sendes til kommunen, men da hun har en klage sag kørende ved beskæftigelsesankenævnet skal de så også have disse nye oplysninger tilsendt, da de jo er i gang med at behandle klagen som vi har indsendt og fristen for at indsende nye oplysninger er overskredet er jeg lidt i tvivl om det er godt eller skidt at sende dem de nye oplysninger, om det kan forhale sagen eller de skal til at starte forfra??

På forhånd tak Forsyg
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 17:10   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål.
Men når i afleverer de nye lægepapirer til kommunen, så bed om at få en kvittering på at de er afleveret.
Især hvis det er papirer som kommunen ikke selv har bedt om, så har de en tendens til at forsvinde.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 17:41   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved det faktisk ikke men jeg vil mene at man altid kan sende nye oplysninger til ankenævnet lige indtil der er truffet afgørelse ...

Hvis jeg var dig så ville jeg ringe ind til ankenævnet og sige at du er kommet i besiddelse af nye papir og om du kan sende dem til dem , samtidig ville jeg sende dem til kommunen og bede om at få lagt dem ind i sagen som nye oplysninger , nu kan jeg ikke huske hele din sag så kan ikke huske hvad det er anken går på ,men hvis kommunen får medhold i deres sag så¨vil de nye papir gøre at sagen skal op igen , og her er det jo vigtigt at de er i hendes sag ..

Husk så vidt det er muligt at bruge gammel tråd til samme sag, det er ti gange nemmere for os andre at komme med gode råd når vi kan se den samlet helhed
  Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 01:22   #4
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Hejdien: doh hvorfor har jeg ikke tænkt på det med den gamle tråd selv
Har tænkt lidt i samme retning som dig, hvilket så bringer mig til et spørgsmål mere gad vide om hun så får sygedagpenge hvis de nye oplysninger kommer med en diagnose?? nå jeg ringer ihvertfaæd til ankestyrelsen og hører hvad de har at sige.

Trold: Heldigvis har jeg kviteringer på alt hvad der er afleveret til kommunen både det de selv har bedt om og det vi selv er kommet med så der er vi dækket ind men godt råd hvis ikke andre lige har tænkt over det.

Ser lige om jeg ikke kan linke til min gamle tråd
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 02:08   #5
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Hejdien: doh hvorfor har jeg ikke tænkt på det med den gamle tråd selv
Har tænkt lidt i samme retning som dig, hvilket så bringer mig til et spørgsmål mere gad vide om hun så får sygedagpenge hvis de nye oplysninger kommer med en diagnose?? nå jeg ringer ihvertfaæd til ankestyrelsen og hører hvad de har at sige.

Trold: Heldigvis har jeg kviteringer på alt hvad der er afleveret til kommunen både det de selv har bedt om og det vi selv er kommet med så der er vi dækket ind men godt råd hvis ikke andre lige har tænkt over det.

Ser lige om jeg ikke kan linke til min gamle tråd.

Har nu fået kigget mig lidt om og tror nu egentlig aldrig jeg har fået beskrevet hendes sag i nogle tråde, så her kommer lige en lille smule.

Min kone er jo som sagt sygemeldt, først blev hun sygemeldt pga. en depression som de så heldigvis har fået styr på nu, men midt under hendes sygemelding begynder hun så at få rygsmerter, hvilket hendes egen læge og speciallæge mener kan skyldes en tidligere overvægt (hun har fået lavet gastric bypass) som har fået musklerne til at opføre sig underligt efter hun har tabt sig, speciallægen mener at der kan gå helt op til 2 år før hun kan træne sin ryg helt op så musklerne er ok igen.

Så starter det kommunale cirkus så for det første er kommunen over 5 måneder om at reagere på hendes sygemelding der må som jeg ser det maks gå 4-8 uger før hun har været til samtale ved kommunen og der er iværksat et forløb for hende, men som sagt gik der 5 mdr før der skete noget, dette har vi naturligvis klaget over, i den partshøring der blev lavet før de stoppede sdp gjorde vi opmærksom på dette men sagsbehandleren mente ikke at det havde nogen betydning for sagen.
hun har været i arbejdsprøvning en gang på kontor den viste at hun kan klare 20-25 timer om ugen, i den forbindelse skriver hendes egen læge at det må opfattes som en succes og som noget kommunen bør arbejde vidre med, endvidere skriver han at et højere timetal vil medføre et urimeligt højt forbrug af smertestillende piller, det vælger de ikke at gøre med den begrundelse at når der er en tidshorisont på op til 2 år så kan hun ikke få forlænget sdp. hun kan heller ikke blive godkendt til revalidering da kommunen skriver at det ikke er ovevejende sansynligt at der inden for en kortere periode kan iværksættes en revalidering der kan få hende tilbage på arbejdsmarkedet, dette har vi også klaget over da der ikke i lovgivningen er noget krav om at det skal være indenfor en kortere periode så vidt jeg lige husker er der slet ikke nogen tidsfrist på, envidere mener vi at hendes ressuceprofil er ulovlig da den ikke er lavet af hendes sagsbehandler men af en eller anden ukendt medarbejder ved et kommunalt projekt, desuden har min kone ikke selv underskrevet den og heller ikke blevet partshørt i den og har derfor ikke haft mulighed for at kommentere den, der for er den ulovlig, der er også en lov (lov om behandling af personoplysninger, afsnit 3, kapitel 8, § 28, nr. 1, skal det også fremgå, hvem på det pågælende kursus, der er kommet med udtalelser i ressourceprofilen) der siger at det skal fremgå hvem der har lave et givent dokkument, eller en given udtalelese, det fremgår heller ikke i hendes rp andet end ved at der står pitstop(dem der har lave rp) og så den eventuelle kommentar der er skrevet.
Det var sagen sådan ca. forkortet 50 sider he he he
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan får Jeg nye oplysninger ind i min sag? Wodpoulsen Din historie 21 23-02-2011 10:14
oplysninger fra g til psykologen ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 9 15-09-2010 23:29
nye oplysninger i en anke på en §17 MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-02-2010 10:20
forkerte oplysninger?? sørensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 28-11-2009 09:49
Oplysninger i sag ? LV. Alt det andet 1 22-11-2007 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension