K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2009, 23:36   #1
donella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2009
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
donella er ny på vejen
Exclamation hjælp mig

jeg kommer fra en kommune hvor de kunne give mig noget hjælp men den kommune jeg er kommet til kan ikke give mig noget hjælp. jeg er på kontanthjælp og jeg har dårlig ryg og ben jeg har også ADHD jeg har sagt til dem at de bare kan give mig pangsjon men det vil de ikke. jeg har brug for noget hjælp til at komme vidre i mit liv. jeg har været på kontanthjælp i næsten 22 år og nu er jeg ved at være træt af det for de smider mig ud i noget jeg slet ikke kan bruge til noget. hvad skal jeg gøre for at få pangsjon?
donella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 23:46   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvad har du været i gennem af afklaring?

Jeg tænker på speciallægeerklæringer, arbejdsprøvning osv osv? (og hvor gamle er de?)
Er du sygemeldt eller raskmeldt?

Nej de giver ikke bare lige FP, det må de slet ikke, det er udpenslet ret tydeligt i loven, og når det kommer til at de kan spare, så bliver den fulgt til punkt og prikke, når de skal hoste op med penge, så omgåes loven hellere end gerne.

Sådan mere af, ja jeg ved ikke... interesse: hvor tung siger de kloge din ADHD er, mild middel eller i den helt hårde ende? og har du sekundanter til den diagnose... mange har også Angst ol oven i.
Lige for en god ordens skyld, så er jeg selv ADHD´er, i mild til middel grad, så jeg ved lidt for godt hvad det er for en størrelse.

****** redig****

Forresten hvad med ressourceprofil, har du sådan en, og hvor lang tid siden er det at den sidst er opdateret?

Sidst redigeret af LUM; 25-03-2009 kl. 00:05.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 08:41   #3
donella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2009
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
donella er ny på vejen
Thumbs up hjælp mig

hej jeg har været hos min læge for at blive undersøgt og de siger at der ikke er noget at gøre med min ryg og mine ben. jeg har været ude som post men ellers har jeg ikke været ude i noget.
donella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 08:52   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Donella.

Velkommen til. Du skal fortsætte med at stille dine spørgsmål her på DIN tråd. Det gør det let for os andre at få overblik i din situation.

Læs lige følgende indlæg: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7730

At du har været på kontanthjælp i så mange år viser at noget er galt.

Har du nogle papirer på dine diagnoser?
Det vil sige om du har søgt aktindsigt fra lægerne eller din kommune?

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 10:12   #5
donella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2009
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
donella er ny på vejen
Thumbs up hjælp mig

hej ja der ligger papir på det hos min læge og lommunen har fået lov til at inhendte oplysninger hos min læge. De vil bare have at jeg kommer ud på arbejdsmarkedet men som jeg siger til dem hvad vil de have at jeg skal arbejde med. jeg har problemer med at stave og jeg kan kun fastholde et arbejde ½ år og jeg har ikke nogen uddannelse og jeg får ikke nogen uddannelse da jeg ikke ved hvad det skal være for en for jeg har problemer med at være sammen med mange mennesker og jeg kan heller ikke side stille i længre tid så jeg kan ikke se hvor problemet er til at få pangsjon.
donella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 10:13   #6
donella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2009
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
donella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Donella.

Velkommen til. Du skal fortsætte med at stille dine spørgsmål her på DIN tråd. Det gør det let for os andre at få overblik i din situation.

Læs lige følgende indlæg: http://www.k10.dk/showthread.php?t=7730

At du har været på kontanthjælp i så mange år viser at noget er galt.

Har du nogle papirer på dine diagnoser?
Det vil sige om du har søgt aktindsigt fra lægerne eller din kommune?

Hilsen Peter
hej peter

jeg vil meget gerne skrive sammen med dig om det her har du en email adresse eller har du msn?
donella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 11:25   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
donella, du kan klikke på Peters navn (phhmv), så kommer du automatisk ind på hans brugerprofil. Og derinde står der KONTAKT, hvor du så kan maile Peter eller sende en besked.....bare et tip, i tilfælde af han ikke kommer herind de næste par dage og se din besked.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 12:26   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ok... Du kan nu gøre flere ting, jeg vil vælge at anbefale det der umiddelbart er lettest for dig at overskue, hvor du også (forhåbentlig) vil få noget ud af det

Gå til din egen læge bed om at at denne laver en statusrapport på dig (altså en det og det fejler min patient, og jeg ser de og de mulighedder for behandling de og de ressourcer og mangel på samme) den rapport beder du om at få tilsendt en kopi af. Samtidig med beder du om at blive langtidssygemeldt (du skal ikke få lavet en lægeerklæring for så risikere du selv at komme til at betale, du skal vente til kommunen selv beder om en)

Når det er på plads, skriver du et brev til kommunen hvor du fortæller at du er blevet langtidssygemeldt på baggrund af de ting der står i den raport som din læge har lavet på dig (du medsender en kopi) Og så skriver du at du ønsker at få afklaret din job fremtid, og at du forventer at kommunen i snarest mulige fremtid sætter gang i tiltag med henblik på at få afklaret din situration, skriv evt at du ønsker at få en tid til at få lavet en ressourceprofil.
Så skriver du at du forventer at høre fra sagsbehandler inden for 14 dage (hvis du ikke gør det til trods så råb op her inde)

Der næst udskriver du følgende formular, og sender den med http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html



At du har sagt at de kan indhente oplysninger hos din egen læge *ss* det er de da ligeglade med, så længe du ikke er sygemeldt, de er IKKE forpligtede til at indhente oplysninger, de henter kun dem de mener har relevans.

Jeg ville aller helst at jeg bare kunne bede dig søge en § 17 FP (ansøgning om førtidspension på det forandliggende grundlag, dvs de ting kommunen har liggende på dig) men det vil ikke være noget ved, for de har LANGT fra nok til at du vil få noget ud af det, du vil få afslag, det kan du være sten sikker på.

Hvis du har modet på det, vil jeg anbefale dig at søge § 100 merudgifter, du kan finde mere om det på adhd.dk, spørge til råds der inde.... kan du få sådan en i hus, er du nået et godt stykke i retningen af en afklaring, for så har kommunen selv godtaget at du har funktions nedsættelse, men vær opmærksom på at det er en anden afdeling og en anden sagsbehandler du skal søge hos, se på din kommunes hjemmeside og send ansøgningen til selve afdelingen (ikke en sagsbehandler) og skriv til rette vedkommende, og gentag den der med at du forventer at høre fra dem inden xx dage.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 12:42   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Noget andet er så at du altså godt kan få en udd, trods du har vanskelighedder, der findes massere af udd´er hvor der er støtteordninger, min fætter er bla ansat som mentor, på en landbrugsskole, netop for de unge med vanskelighedder, de fleste af dem er sjovt nok ADHD´ere.

At du ikke kan stave, kan der også gøres noget ved VUC har et hamrende godt undervisningsprogram (FVU hedder det) netop til at forbedre den evne, og SÅ dårligt staver du altså heller ikke. Jeg har taget det forløb, og jeg lover dig det er genialt, da jeg tog det sad der mennesker, som stavede og læste dårligere end en 3. klasses elev (og du er altså mange gang bedre end det) på et undervisning år gik de flere klassetrin op, det kan meget varmt anbefales, også selv om at du ikke skal bruge det i udd øje med.

Jeg staver for øvrigt langt dårligere end her ses, fordi jeg bruger firefox i stedet for internet eksplore, i firefox er der indbygget stavekontrol *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 13:26   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
At du har sagt at de kan indhente oplysninger hos din egen læge *ss* det er de da ligeglade med, så længe du ikke er sygemeldt, de er IKKE forpligtede til at indhente oplysninger, de henter kun dem de mener har relevans.
Jeg har altid gjort det, at jeg selv har bedt lægen om kopi af div. røntgenbeskrivelser, og så har jeg taget en kopi af dem, som jeg har afleveret på kommunen, og jeg har (selvfølgelig) bedt om at få en kvittering på at de har modtaget dem.
Så kan de ikke løbe fra at de har mine lægepapirer.
Og hvis lægepapirerne skulle risikere at "forsvinde" på kommunen, så får de da bare en ny kopi.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension