K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2009, 10:52   #1
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Klage til hvilket ministerie?

Hejsa.

Jeg ønsker at klage over kommunens brug af lægekonsulent i min sag - hvor skal jeg klage? Har klaget til borgmester, som ikke tager det videre seriøst.

Jeg har desuden en læng række §'er som kommunen har overtrådt i min sagsbehandling - og her har jeg klaget til formanden for beskæftigelsesudvalgt, borgmester m.m. - men hvilket "overordnet" sted skal jeg klage???
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 11:13   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ang lægekonsulent...så er det kun hos borgmester og hele evt hele kommunalbestyrelsen hvor man kan klage...

Tager de det ikke seriøst....jamen så må du blive ved med at klage...gør det helst på papir og få en kvittering hver gang...

Man kan også politianmelde lægekonsulenten...i svære tilfælde...da de skal optræde samvittighedsfuldt osv....
Jeg kan ikke lige huske ordlyden eller hvor det står henne...men det kan andre måske hjælpe med...

Men da de er en del af kommunen og vel at mærke ikke ansat som læger...ja så skal de opfører sig på samme måde som alle andre ansatte på kommunen...

Man kan også hive fat i de alm politikere i ens kommune...og se om ikke man kan påvirke dem...

Ang de §'er som kommunen har overtrådt i din sagsbehandling...der er det som regel beskæftigelses nævnet..som skal tage sig af det...

Du kan læse mere om det her http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=562

Man kan klage når kommunen træffer en afgørelse i ens sag...og så skal man huske at få aktindsigt http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt både hos kommunen og hos nævnet...så man kan se hvad og hvilke papirer der er kommet af sted...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 11:22   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du spørger, hvilket ministerium.

Jeg tror, du får en sludder for en sladder, hvis du kun klager til ministerierne. Og sender man kun til det ene, er det ofte beskeden, at det andet ministerium har ansvaret.

P.t. tager Karen Jespersen sig kun af integrationssager, selvom hun ikke er integrationsminister.

Derfor drop ministrene... de tager ikke ansvar for deres eget område.

Hvis jeg var dig, ville jeg sende det til Arbejdsmarkedsudvalget OG Socialudvalget, da begge udvalg har med k10-sager at gøre.

Andre kan sikkert råde dig om, hvordan man skriver til dem.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 11:42   #4
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Super! Tak for det.

Men hvilket udvalg skal så have hvad? Eks. klagen over lægekonsulenten er jo allerede sendt til borgmester m.m. - men er det socialudvalget? Og resten af sagen er så Arbejdsmarkedsudvalget?
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 11:48   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Begge udvalg, så kan de selv slås om, hvem der tager sig af hvad.

Din sag handler om at komme på arbejdsmarkedet... derfor Arbejdsmarkedsudvalg på Christiansborg... eller i kommunen (alt efter, hvem du beslutter dig for at sende til.)

Det, der handler om lægekonsulent, er Socialudvalget.

Men da din tilknytning til arbejdsmarkedet afhænger af lægekonsulenten, så kan man ikke i mine øjne skille tingene ad.

Derfor begge udvalg.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 14:09   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
akizuri der er forskelige måder at gøre det på , den nemmeste og mest effektive er nok at gøre det via den elektroniske postkasse hvor du via rullebånd i siden vælger det udvalgt du vil skrive til ....

adressen er her
http://www.folketinget.dk/default.asp?id={A38552C6-FA46-462C-95A2-1396C0379C59}

Du skal nok prøve at omforme det så det både er en klage men også et spørgsmål vi har flere gange fået dem til at stille spørgsmål om sager her på K10

du kan også læse mere om socialudvalget her ...

http://www.folketinget.dk/default.asp?ptag=visUdvalg&tval={8E8338E9-BA2B-4DAC-93B0-BE29517988B9}

Lad os vide hvordan det går ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilket ordinært job Nullemusen Alt det andet 25 18-08-2010 16:10
Hvilket ben skal jeg stå på? lola44 Alt det andet 8 03-06-2010 09:10
Hvilket fleksjob har du? Simmer Spørgsmål ang fleksjob 16 24-02-2010 23:42
Hvilket ministerium? Risa At søge førtidspension 2 29-11-2008 17:27
Hvilket kinesisk stjernetegn er du?? Maj-Britt Dit og Dat 6 18-06-2008 23:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension