K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2009, 03:13   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Spørgsmål vedr stop af sygedagpenge.

Hej derude

Har lige et hurtigt spørgsmål.

Københavns Kommune har stoppet min kærestes sygedagpenge, grundet at varighed.
Men han aftalte med sin daværende sagsbehandler at han skulle få på skrift fra hans behandler eller læge, at han snart kunne blive rask for fortsat at kunne få sygedagpenge.

De har nu stoppet dem, uden at følge op på sagen, min kæreste har åbenbart fået ny sagsbehandler hvilket han heller ikke vidste, og de har lavet aktindsigt fra en behandler som han slet ikke har været hos og intet ved om min kærestes sag, og brugt den aktindsigt som grundlag for stoppet.
De har ikke engang kontaktet den egentlige behandler som min kæreste har.

Det har vi så klaget over, og det tager jo noget tid for dem at svare på, og de skriver så at de har stoppet hans sygedagpenge pr d. 6/3. Må de det når der ligger en klage under behandling?

Eller skal han søge kontanthjælp imens?

Håber virkelig i kan svarer, så han kan ringe ind og evt klage eller få ringet til kontanthjælp's kontoret, inden det er for sent.

På forhånd tak
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 13:43   #2
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Er der slet ingen der ved det?
Kunne virkelig godt bruge en hjælpende hånd med dette spørgsmål.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 14:45   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gigipi' en klage har i sig selv ikke en opsættende virkning så de vil godt kunne stoppe hans sygedapgenge trods en klage , men når du skriver klage mener du så til kommunen eller mener du at i har anket den ?

Og ja han skal søge kontanthjælp igen og fortsætte med at klage og anke ...

Må indrømme at jeg ikke lige helt forstod dit indlæg derfor svare jeg kun lige med at klage ikke har opsættende virkning

Men kan du ikke lige forklare den her

Citat:
De har nu stoppet dem, uden at følge op på sagen, min kæreste har åbenbart fået ny sagsbehandler hvilket han heller ikke vidste, og de har lavet aktindsigt fra en behandler som han slet ikke har været hos og intet ved om min kærestes sag, og brugt den aktindsigt som grundlag for stoppet.
De har ikke engang kontaktet den egentlige behandler som min kæreste har.
Jeg er ikke helt med

For mig at se som jeg forstår det så er det en anke over sygedagpenge stop din kæreste skal i gang med
  Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 14:55   #4
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Altså først stoppede de sygedagpengene, så kunne han klage til sin sagsbehandler, hun afviste så klagen, og da hun afviste den kunne vi så klage anden gang, som er til Beskæftigelsesankenævnet, og det er der klagen ligger nu til afventning.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 14:59   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er der desværre ikke andet at gøre end at vente og håbe i får medhold, det at i har en anke gør ikke at sygedagpengene fortsætter desværre
  Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 15:03   #6
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Altså først stoppede de sygedagpengene, så kunne han klage til sin sagsbehandler, hun afviste så klagen, og da hun afviste den kunne vi så klage anden gang, som er til Beskæftigelsesankenævnet, og det er der klagen ligger nu til afventning.
Så skal han søge kontanthjælp NU !!

Min anke i beskæftigelsesankenævnet tog kun 3 mdr. de hjemviste sagen til Jobcentret fordi der var *væsentlige sagsbehandlingsfejl*, desværre betød det ikke at jeg fik sygedagpengene igen, blot at Jobcentret skulle indhente de oplysninger de manglede og som var af afgørende betydning, for at kunne behandle min sag efter lovens grundlag, men ja det skulle så også være første gang det ville ske, det har de så *knoklet* med siden januar 08.

Nu har de efter ombudsmandens henvendelse oppet sig og *forventer* sagen færdig indenfor 4 uger - men med samme resultat (har jeg kunne se udfra min opdaterede ressourceprofil fra 16/12-08) tænk at de skulle 16 mdr.

Så rul ærmerne op og støt din kæreste alt det du kan, desværre er *kampen* kun lige begyndt...
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 15:39   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nusli nå ja glemte lige den med kontanthjælp

Men kom så lige til at tænke på en anden ting, når de har stoppet dine sygedagpenge som i dit tilfælde og hvis det ender med at det bliver sådan at de er ulovligt stoppet får du dem så med tilbagevirkende kraft ?
  Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 16:31   #8
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nusli nå ja glemte lige den med kontanthjælp

Men kom så lige til at tænke på en anden ting, når de har stoppet dine sygedagpenge som i dit tilfælde og hvis det ender med at det bliver sådan at de er ulovligt stoppet får du dem så med tilbagevirkende kraft ?
Nu er jeg jo ret sikker på at det ikke går sådan at Jobcentret erkender de har begået fejl, men ja- så vidt vides skulle det være med tilbagevirkende kraft... men altså i min opdaterede RP kan jeg se de skriver 16/12-08 fra Baldersgade at de fastholder deres konklusion, sådan er det !! Hvorfor jeg så ikke har fået afgørelsen og det skal tage yderligere 4 (nu *kun* 3½) uge ekstra oven i de 3mdr der allerede er gået siden deres opdatering, forstår jeg ikke...

__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 19:55   #9
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg prøver lige at beskrive det lidt mere så det er forståeligt.

Min kæreste var oppe på sygedagpenge kontores Baldersgade København for at få lavet sin resourseprofil, der aftale han med sin daværende sagsbehandler at han skulle få dokumenteret at han snart ville blive rask og så skulle han vende tilbage til hans sagsbehandler.
Det gjorde han så, men uden held .. Vi ringede til hende omkring 10 gange, og alle gangene lagde vi beskeder ude hos sekretæren om at hun skulle ringe tilbage, og det gjorde hun aldrig!

Nogen tid efter, får min kæreste så et brev fra sygedagpengekontoret hvor de skriver at de stopper sygedagpenge grundet varighed.

Vi får så mulighed for at klage, og det gør vi så.
Og klagen bliver blankt afvist (Jeg kan så regne ud at hun slet ikke har kigget sagen ordentligt igennem da vi sender brevet mandag d. 2/3 og allerede torsdag d 5/3 har vi svar tilbage fra hende, så der er vist ikke gjort mange overvejelser der)
Vi får så mulighed for at anke sagen, og det har vi så gjort, derefter får vi så de aktindsigter som de har gjort sig, og begrundet ud fra.

Vi fandt så ud af, at grunden til vi ikke kunne få fat i hans sagsbehandler, var fordi at han åbenbart havde fået en ny, uden at han havde fået det afvide.
Og hun har heller ikke fulgt op på den aftale som min kæreste har lavet med hans daværende sagsbehandler.
Derudover har de lavet aktindsigt hos en behandler som hans daværende sagsbehandler foreslog, men som de blev enige om at han ikke skulle bruge, da han allerede havde en behandler som han har fået igennem hans forsikringsselskab. Men ALLIGEVEL har de brugt den behandlers udsagn som grundlag selvom hun intet ved eller har med sagen at gøre.
De har heller aldrig kontaktet den behandler som min kæreste faktisk er hos.

Så jeg vil da være noget overrasket over hvis de afviser sagen én gang til, når der er tydelige beviser på hvem der laver fejlene i denne her sag.

Vi har så ringet ind for at høre om de har fået klagen, og det bekræfter de at de har, men at det godt kan tage op til en måned at få den afgjort, og så var det jeg ville vide om han så skulle på kontanthjælp i mellemtiden og om de virker fra d 6/3 hvor hans sygedagpenge er ophørt.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 21:12   #10
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Ups ja, det er jo en anden sag, jeg har ingen viden om hvordan det så stiller sig, desværre er det jo bare ofte sådan at alt hvad man ikke har på skrift fra sin sagsbehandler det gælder ikke, uanset hvad der er blevet sagt i telefonen..

Men det burde bare være dem der har lavet fejlen der skal rette op på den, men et er sund fornuft, noget andet er Jobcenteret.
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr forlængelse af sygedagpenge Mørkøv Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 19-07-2012 19:28
Spørgsmål vedr: sygedagpenge Tassi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-03-2011 11:49
spørgsmål til sygedagpenge stop nilla Alt det andet 4 17-09-2010 14:38
Praksisundersøgelse vedr. stop af sygedagpenge - Retssikkerhedslovens §7a hnb Et godt link! 5 10-06-2010 13:26
Partshøring vedr. sygedagpenge stop. Neslo Alt det andet 2 30-09-2009 20:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension