K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2009, 21:09   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
TV2's teksttv

kan man læse at kommunerne bryder loven ved at lade sygemeldte opererer hvis det kan spare kommunerne penge.

Det er kun hvis de mener at folk så hurtiger kan komme tilbage på arbejdsmarket de bliver tilbudt operation....andre der ikke menes at komme hurtiger tilbage til arbejde får ikke samme hjælp.

Det er ret grotekst.....at der er den forskel på hvordan kommunerne forskelsbehandler folk.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25

Sidst redigeret af Jøsses; 16-03-2009 kl. 21:11. Årsag: glemte at fortælle hvilken side det kan ses...side 154
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 21:27   #2
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Kommuner bryder sundhedsloven
Indrømmer blankt
En af de kommuner, der sender sygemeldte borgere på privathospital er Middelfart.
"Der er en klar økonomisk fordel. Jo hurtigere vi får den enkelte ud af sygedagpengesystemet, desto flere penge sparer kommunen. Det er meget enkelt," siger Morten Weiss-Pedersen (K), der er formand for Beskæftigelsesudvalget i Middelfart Kommune.

http://nyhederne.tv2.dk/politik/arti...-21088300.html
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 09:20   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Rart at der

kommer mere og mere fokus på hvad kommunerne render og laver bag facaderne....

Det må da snart få åbnet nogle øjne inde på Borgen....skulle man mene
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 12:05   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er lidt underligt at ikke flere råber op , jeg er ved at prøve at samle en masse forskellige ting hvor jeg mener at man må kunne sige at de overskrider menneskerettigheder (vores som syge ) desværre ser det ud til at være pløk umuligt at finde ud af at få hul igennem til nogen der vil hjælpe til eller vise vej (den er halv stor at sluge alene ) nå men det må jeg finde ud af hen af vejen hvordan jeg gør det ...

Men det er i det er at jeg da kan se omkring menneskerettigheder at der står

Citat:
Forbud mod diskriminering
for Art. 14

Nydelsen af de i denne konvention anerkendte rettigheder og friheder skal sikres uden forskel på grund af køn, race, farve, sprog, religion, politisk eller anden overbevisning, national eller social oprindelse, tilhørsforhold til et nationalt mindretal, formueforhold, fødsel eller ethvert andet forhold.
Så er det at jeg ikke fatter hvordan man kan have et a og et b menneske ...

tænk på det .. en med samme familie struktur baggrund sygdom fortid og det hele , kan have to helt forskellige forløb .. den ene er så uheldig at være arbejdsløs og bang ned i rækken med dig , så skal Jensen der er nøjagtig som dig på nær lige at han har arbejde , have din plads i køen ...

og minsandten om ikke den går igen i flekssager ....

fuldstændigt ens liv , familie, arbejde, fortid , sygdom og ALT , den ene kommer fra en dårlig kommune som er for læge om at behandle deres sag og bang du er på kontanthjælp , så bliver du visiteret til fleks lige efter og du er under kontanthjælps loven §7 stk 2 og du har ikke de samme rettigheder som ham ved siden af dig , som fejler og har det samme liv som dig ... foreskellen ligger i at han når at få sin fleks inden kommune stopper sygdagpenge og derfor har vedkommen et helt andet liv og er undelagt helt andre regler og har flere rettigheder ...

Hvad er forskellen på disse mennesker ? det eneste jeg kan se der er forskel på dem er deres sociale præferencer har jeg ret ?

Nå men før man kan gå til menneskerettigheds domstolen med noget sådan her så skal man have prøvet alle andre instanser først og det er så det jeg er ved at prøve at finde ud af nu , hvordan man bedst gør det og om der overhovedet er noget i det ...

Og ikke mindst kan jeg overhovedet selv gøre noget når jeg ikke er en af de omtalte grupper ?


Nå bare lige en ide .. og syntes lige i skulle se art 14 jeg mener sq at vi handler i strid med den ....

Syge skal åbenbart ikke have rettigheder, er der ikke mere arbejdskraft i dem så ud med dem , se det er et rigtig brug og smid ud samfund
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 18:55   #5
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Kan kun give jer ret i, der forskelsbehandles godt og grundigt i DK.

Har dog altid undret mig over, at min mand der havde problemer med begge knæ siden 16 års alderen skulle vente til han var 55 år før han endelig kunne få et nyt knæ.

Mener da det havde være smartere at give ham det som ung og han dermed også kunne yde sit for samfundet som arbejdende.

At han så døde samme år som han havde fået det nye knæ er lidt ironisk og spild af ressourcer, i sammenhold med alle de år han gik med smerter og fik beskeden: Du er for ung endnu til et nyt knæ

Jeg fatter sgi ikke systemet.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 20:44   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hejdien

du har helt ret.

Finde hullet så der kan komme helt hul på "bylden" bliver svært...da de dækker over hinanden og deres fejl ( og direkte beviste "fejl" )

Men men....en skønne dag må "Bylden" da revne....kan ikke passe at de kan blive ved at få lov at gøre som de vil og omgåes lovne som de så bevist gør.

Art 14 siger rigtigt meget og er i strid med det kommunerne går og laver ....


Phönix...Ja det er sq ironisk....din mand skulle vente så mange år i smerte.....og så endelig få nyt knæ....og ikke få lov at opleve glæden ved det.

Systemet er ikke lavet så vi almindelig dødlige kan hitte ud af det....det vil sige...det var før k10 kom på banen........så nu får de kamp til stregen...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 15:10   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er faktisk en rigtig god grund til at man ikke kan få nye knæ i en tidlig alder..

Jeg skal have 2 nye knæ....og jeg kan heller ikke få dem med den alder jeg har...under 50 år...

Grunden til at man ikke laver det er...at nye knæ ikke holder så lang tid...
Man skal så have dem udskiftet når de ikke holder længere....og det kan man kun gøre et par gange...

Min speciallæge siger at man kan gøre det 2 gange...og så er det slut...

Så hvis et knæ holder ca 5 - 10 år...og man kan lave indgrebet 2 gange...ja så vil det kun holde i maks 10 - 20 år...og det er kun hvis man er så heldig at de holder i maks tid...

Mange oplever at de kun holder i et par år...

Det er grunden til at de mener at man skal holde ud så lang tid som man overhoved kan med de knæ man nu har...

Alt dette havde jo nok været anderledes hvis Hjorten havde været ens speciallæge...for så ville han jo kun tænke på hvad man kunne yde på arbejdmarkedet...og ikke tænke på ens helbred...slet ikke på det liv man ville få når man har opbrugt sin kvote af nye knæ...

Så der er stor forskel på om man vurdere ud fra ressourcer på arbejdsmarked eller på folks helbred...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 19:24   #8
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Alt dette havde jo nok været anderledes hvis Hjorten havde været ens speciallæge...
Ja! Men det er vel nok godt han ikke er blevet knæ-kirurg, for det kræver dygtige folk.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 20:08   #9
R.Harder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
R.Harder er ny på vejen
Til Webmaster
Der ramte du lige et svar på et spørgelsmål jeg har fået stillet det sidste halve år.
Jeg er selv slidt i mine knæ pga. at jeg har kørt som chauffør i mange år, nu er jeg så så uheldig at jeg faldt på mine knæ sidste år og derhar man opdaget grunden til at jeg har haft mange smerter og gangbesvær de sidste 5 år.
Så mange tak for det.
Hav det godt alle i skønne mensker der ude.
Mvh R. Harder
R.Harder er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension