K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2009, 19:54   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jobkrav til kontanthjælpsmodtagere strammes

Ved ikke om dette link har været på herinde men synes da lige det fortjener at blive set: http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=906

Der ligger ikke nogen analyser bag kravet om en skærpelse af 300-timersreglen. Det havde ellers været smart at være sikker på, at flere vil komme i job med et øget arbejdskrav. Vi ved heller ikke, hvad de ramte familier gør på længere sigt. Bevarer de jobbet? Søger de enkeltydelser? Laver de sort arbejde? Lader de sig forsørge af deres voksne børn? Bliver de skilt? Bliver de sat på gaden? Vi aner det ikke. Der er til gengæld ingen tvivl om, at vi vil se flere ledige med traumer, angst og andre helbredsproblemer blive frataget deres kontanthjælp, og det er helt urimeligt,” siger Bettina Post, formand for Dansk Socialrådgiverforening.

Hun opfordrer til helt at afskaffe reglen eller som minimum undtage alle ledige med problemer - altså både dem fra matchgruppe 4 og 5.

Jamen tak for venligheden -gad vide om de også får gennemført dette?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 20:35   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er da endnu værre...

Citat:
80 procent af indvandrerne i match 4 og 5 har helbredsmæssige problemer, men kun 15 procent af dem har fået diagnose, ressourceprofil eller sygeplan i jobcenteret.

Jobcenterchef i Esbjerg, Lise Willer, erkender, at det er ”meget bekymrende”, hvis kun 15 procent af gruppen inden for et år har fået en ressourceprofil, sygeopfølgningsplan eller er blevet udredt med speciallæge.



Ja, de får frataget deres forsørgelsesgrundlag UDEN ressourceprofil.

http://agenda.da.dk/default.asp

Ja, rapporten gælder indvandrere, men loven gælder for ALLE.




__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 20:55   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-kan det snart blive værre.

og så den sidste del af artiklen:

Ca. 2.700 fingerer sygdom for at undgå job, og over 3.000 er fiktivt syge, hvilket vil sige, at de har mindre sygdomme som f.eks. type 2 diabetes eller mangel på D-vitamin, men hvor personerne alligevel mener sig fritaget fra arbejde. 5.400 har ”ondt i livet”, hvilket vil sige, at der ingen diagnosticerbare fysiske smerter er, men de berørte har følelsesmæssige belastninger og bekymringer, som de selv har svært ved at overskue. Det giver sig udtryk ved voldsom træthed, manglende livslyst og skiftende smerter. Især kvinder har ondt i livet, viser LG Insights undersøgelse.

Hvor i aller videste verden får de det fra
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 21:03   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
TERM


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 16:22   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hjorten :Sanktioner får ledige i arbejde

Citat:
Sanktioner over for kontanthjælpsmodtagere, der ikke overholder rådighedsreglerne, har en positiv beskæftigelseseffekt
Det siger hjorten og tænk sig hvor er han er glad og STOLT af at have fundet ud af det...som om det var noget nyt eller særlig intelligent fundet ud af...

...sikke en indskrænket minister ...jeg bliver hele tiden overrasket over hvor langt han han får lov at gå af hans Boss Anders Fogh

Citat:
Undersøgelsen viser, at sandsynligheden for at komme i arbejde er 53 procent større blandt kontanthjælpsmodtagere, der har modtaget en sanktion, end blandt ledige, der ikke har modtaget en sanktion. I en given uge er sandsynligheden for at finde job for eksempel otte procent for kontanthjælpsmodtagere, der har modtaget en sanktion, og kun fem procent for dem, der ikke har modtaget en sanktion.


Milde sanktioner virker også...hohohoho Hjort er STOLT ...han har fundet ud af det ??? nøj hvor er du klog Claucesco...du kunne jo også give dem elektrisk stød...eller noget ...VAR DET NOGET DU KUNNE LI CLAUSCESCO ?

KAN DEN MAND KUN TALE OM TAL OG NUMRE og pine ledige...

http://www.bm.dk/sw34234.asp

MANDEN ER ALTSÅ GAL FORDI HAN GØR JO INTET FOR AT HJÆLPE LEDIGE OG HAR FJERNET ENHVER FORM FOR UDDANNELSEMULIGHED FOR UFAGLÆRTE.

Og så svinger han pisken over kontanthjælpsmodtagere med et stort stolt brev på hans hjemmeside.. fjerner dokumenter og LYVER.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 16:26   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hørt, stella, summa summarum -manden er og bliver kriminel, ingen tvivl om det
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 22:25   #7
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
En anden ting de også burde ændre på, er den med at kontanthjælpsmodtagere, også de syge, og dem i matchgruppe 4 og 5, der ikke bare kan søge job, skal beskæres i kontanthjælpen efter 6 . mdr.

Jeg har aldrig forstået den regel, og kommer nok aldrig til at forstå den.

Hvorfor skal syge borgere og andre straffes endnu mere efter 6. mdr.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 23:33   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror straffen ligger skjult - de gør det for at tvinge folk i knæ på en ydelse de reelt ikke kan overleve godt på. Tanken er så at se delv kommer ud og finder jobbet. Men fiaskoen ligger i, at der jo er nogen der simpelthen ikke KAN og derfor ryger under fattigdoms grænsen.....

Systemet er gennemsyret af tanken om at borgerne bare svindler og skal presses så meget som muligt - også økonomisk. De har slet ikke tanke for dem der reelt ikke kan.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 23:56   #9
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Åhh kære gud.. jeg bliver sq så depri!!! Gider ikke høre mer`om den satan til minister..

Springer tråden over og lægger mig under dynen!!

Nå nej..må jo følge med.. måske jeg bliver ramt igen igen, af en eller anden ny lov...

Nu vil jeg sq snart have bare en lille uges fred, uden nerver" og § ? o.s.v., men tør jo heller ikke gå helt glip af noget".. tænk nu hvis det rammer mit " område".. **** for et liv!!

K10 er GUD,.. hehe og jeg kan jo bare slukke min comp.!!

til Jer alle sammen. Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2009, 00:11   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror også jeg vil gå ind og gemme mig under dynen......

Underligt! Først skriver jeg et langt brev til Hjorten på hans hjemmeside, og to dage efter lukker han hjemmesiden...

I dag skriver jeg et langt brev til overborgmester Ritt Bjerregaard, og et par timer meddeler hun på et pressemøde at hun går af som over borgmester........hvor uheldig kan man være????????

Ok, hun kan jo nå at svare endnu, hun bliver vist til foråret.....sjove sammentræf. Gudved om min sagsbehandler også går af hvis jeg skriver til HENDE, kunne dét lige være genialt....det må næsten afprøves, hahahahahahaha
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægeregning for kontanthjælpsmodtagere ? Kio Alt det andet 20 20-02-2013 01:12
S: Nu strammes kursen over for de ledige andersmadsen Politik og Samfund 33 07-11-2011 15:34
Nu skal tommelskruerne strammes Ragdoll Politik og Samfund 1 05-02-2010 21:21
Tvangsmotion til kontanthjælpsmodtagere fiemie Det er da strengt ! 6 31-01-2008 01:18
Jobkrav kan føre til hjertesygdom-arbejdsskade zuza Politik og Samfund 0 30-01-2008 15:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension