K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2009, 11:46   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Aktiverede på kontanthjælp

Jeg faldt lige over denne artikel, som ser ret god ud:

http://www.fagligtansvar.dk/index.ph...34&data_id=159

F.eks:

Handlingsplaner

Alle på kontanthjælp har ret til en individuel handlingsplan, der med udgangspunkt i deres evner, interesser og muligheder opridser en vej frem til selvforsørgelse. Nogle kommuner venter halve og hele år, før de laver en handlingsplan. Det er grotesk al den stund, at handlingsplanen netop kan bruges til at give aktiveringen retning og indhold.
*******

Jeg ejer ingen handleplan, så når min RP kommer tilbage med de tilføjelser, der SKAL i, før jeg sætter min underskrift, kan den vel passende sendes retur med krav om den handleplan??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 12:02   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tak for link maj-britt det kan godt nok bruges til alle jer flekser på kontanthjælp så husk lige at i også har de samme krav som alm kontanthjælpsmodtagere , ergo forlang jeres handleplan .

kommunerne har en grim vane med at give flekser på kontanthjælp de samme forpligtigelser og slå dem oven i hovdet med de samme regler men når det kommer til rettigheder så er man pludseligt ikke kontanthjælpsmodtager , men flekser men sådan går den ikke man kan ikke være både og .....

Så forlang de handleplaner hvis du er flekser på kontanthjælp ...

tak for citat maj-britt det var lige det jeg havde ledt efter ....
  Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 12:23   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fedt citat....

Godt, at det også blev præciseret vedr. kontanthjælp.

Det er jo min kæphest.

Husk, at der SKAL være planer i ALLE ressourceprofiler - sygedagpenge, flekser, kontanthjælp.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 15:59   #4
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Ledige stemples som syge dyr

Ledige stemples som syge dyr
Tonen over for de Syge/arbejdsløse er skærpet. Nu omtales de næsten som slaver. Fjendebillederne legitimerer indgreb, mener HK og en professor.
Dovne, snu, syge dyr.
Læs mere
http://www.hk.dk/www/aktuelt/nyhedsa...s_som_syge_dyr


Center for alternativ samfundsanalyses rapport om Aktivering - disciplinering til arbejde

Hvorfor kom der i Danmark aktivering med disciplinering og nedskæringer – når alle var enige om, at vi havde en af verdens bedste velfærdsstater? Og hvorfor fortsætter aktiveringen med at dominere, når der er så få, der kommer i arbejde fra aktivering? Det er blandt andet disse spørgsmål bogen søger at besvare.

Hvor bla. ledig og syge er offer for regningens politik om tvangsaktivering, hvor der kun er 3,7 % der kommer i ordinær arbejdet efter en tvangsaktivering. En succes???

Download bogen her http://www.casa-analyse.dk/3358/2960
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 17:03   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Nu har jeg smidt et indlæg på BT debatten, bare vent, om lidt kommer der en del, der også mener at ledige er snu og dovne dyr.

http://debat.bt.dk/index.php?id=1&vi...d=17769#561754
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 17:53   #6
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Kanon, godt rigtigt godt!!! Maj-britt
Lad os bare få en debat udover det ganske land om tvangsaktivering

Der er også denne her Maj-britt

Ledige får en uanstændig behandling
Vi mishandler ledige medborgere med mistænkeliggørelse og meningsløs tvangsaktivering. Konsekvensen er blandt andet et voksende antal hjemløse, mener antropologen Anders Holm, der arbejder med at få særlige grupper af ledige ud på arbejdsmarkedet.

http://www.ugebreveta4.dk/2008/20083...ehandling.aspx

Sidst redigeret af Webmaster; 14-03-2009 kl. 18:03. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 20:16   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
bla-bla skrev:

Citat:
Hvorfor kom der i Danmark aktivering med disciplinering og nedskæringer – når alle var enige om, at vi havde en af verdens bedste velfærdsstater?
Ja, se DET er jo et interessant spørgsmål.

Jeg har hele tiden troet, at et velfærdssamfund handlede om gode sygehuse, god offentlig service, omsorg for de svage.

Men så hørte jeg Lene Espersens forklaring på, hvad HUN mener er definitionen på et godt velfærdssamfund i DR2 Debatten den 12. marts. http://www.dr.dk/DR2/Debatten/progra...3/11110548.htm

Det er, når borgerne får flere penge i lommerne.


Så forstår jeg bedre, hvorfor skoler, veje, togskinner, sygehuse og ALT forfalder. Det er jo logik for burhøns.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 13-03-2009 kl. 20:18.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2009, 11:06   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Man må da sige at det er godt, "de" har os nassere at afreagere på:

-------------------------------------
Tekst slettet
-------------------------------------

Jeg håber, han fik det bedre efter den svada, som preller TOTALT af på mig, men som nok skal gøre mange andre dybt kede af det.

EDIT af Web
Jeg har slettet det quote som der var lagt på fra BT debatten...
Det er sagt før og jeg siger det gerne igen...
Har man lyst til at deltage i BT debatten, så kan man gøre det derover...
Det skal ikke hives herind på K10..

Sidst redigeret af Webmaster; 14-03-2009 kl. 18:10. Årsag: BT debat quote slettet
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2009, 13:32   #9
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
var lige inde og læse lidt på bt. tråden. Det var dog fantastisk så modbydelige folk er, og man kan tydeligt høre at de aldrig har prøvet hvad det vil sige at miste sit job og dermed sit liv pga. ens helbred er af H. til. Men det bekræfter jo bare hvad der står i linket om jøder og fæstebønder.
FØJ FOR S....! Siger jeg bare. Folk køber i den grad aflad ved fx. at støtte div. indsamlinger til fx. Afrika. Fint nok, men hvad med lige at åbne øjnene og sørge for sin egen lille andedam først. Mage til intolerance og blindhed over for livets realiteter skal man da lede længe efter.
Hvis det er den almene befolknings holdning, så kan det da undre mig at der endnu ikke er oprettet internerings-lejre til folk som os.
Men det kommer nok hvis claucesco hjortesvin får sin vilje. Så ham på tv igår og sad virkelig og tænkte på om han var fra en anden planet. Han virker jo helt død, der er intet på ham der bevæger sig. Men det er jo klart, manden har jo ikke noget hjerte.
Og han gentager sig selv, for det er vel begrænset hvor mange sætninger man kan lære en primitiv genstand som ham.

Hvor jeg dog hader den mand, som er ophavsmand til en stor del af den herskende holdning overfor samfundets svage i dagens Danmark.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobfirmaet HKI udnytter aktiverede som gratis arbejdskraft. ekseleven Politik og Samfund 29 11-05-2011 12:59
Butik har 8 aktiverede som personale ekseleven Politik og Samfund 17 11-05-2011 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension