K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2009, 09:53   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Exclamation arbejdsskade anmeldelse

tillader mig lige at lægge et link ind til jobnets side hvor man her kan finde specielle blanketter til at udfylde når en arbejdsskade skal anmeldes:

http://www.jobnet.dk/blanketter

Måske der er andre der heller ikke vidste dette, jeg var i hvert fald ikke klar over at disse fandtes.

Uanset hvad og hvorfor så vil jeg klart anbefale at når en sådan skal udfyldes(hændelsesforløb mm) ja, så er det godt at have sin fagforening med i processen eller evt sin lokale arbskadeforening, de har alle stor erfaring, blot vores oplevelse.

Sætter også lige svaret ind fra sagsbehandleren til arbskadeforeningen:

Kære Kurt A. Nissen
Du har spurgt om anmeldereglerne ved anmeldelse af skade på en person, som er sendt i aktivering.
Du henviser til Ankestyrelsens principafgørelse, om en person som af sin bopælskommune var sendt i tilbud om virksomhedspraktik efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
Der findes to aktiveringsforløb efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, hvor borgerne via en særlig erstatningsordning i aktivering, kan få erstatning efter arbejdsskadelovens regler:
- Tilbud om vejledning og opkvalificering
- Tilbud om virksomhedspraktik
Det påhviler aktuelle aktiveringssted at anmelde en skade på en borger til kommunen, som så anmelder til Arbejdsskadestyrelsen.
Anmeldelse skal ske på de særlige anmeldelsesskemaer, der er udfærdiget, og som findes på vvv.jobnet.dk; henholdsvis AF (40) 1 – tilbud om vejledning og opkvalificering og AF (40) 2 – tilbud virksomhedspraktik. Dette fremgår af Bekendtgørelse nr. 1590 af 13. december 2007, Bekendtgørelse om erstatning m.m. ved deltagelse i tilbud om vejledning og opkvalificering og tilbud om virksomhedspraktik.
Du er velkommen til at ringe til mig, hvis du har yderligere spørgsmål. Sagen er registreret under journalnummer 2009-0003138, som vi beder dig oplyse ved henvendelse hertil.

Venlig hilsen

Susan G. Carlsen
Sagsbehandler
Fastholdelsescentret

Hmm...mon diverse kommuner mfl er klar over disse regler?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 04-03-2009 kl. 10:16.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 10:01   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Min psykiater udfyldte min, og de praktiserende læger har dem også liggende til når de skal anmelde, dem på jobnet er til man også selv kan anmelde arbejdsskader og/eller erhvervssygdomme. Lægerne har pligt til at anmelde entydige arbejdsskader, ellers skal man SELV huske at gøre det. Derfor er det rigtigt godt buster gør opmærksom på det her.


mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 10:20   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja, jeg synes også det er vigtigt at gøre opmærksom på en af de få rettigheder vi har endnu

MEN nøvsen, vidste du så at igennem alle årene styrelsen har eksisteret har de ALDRIG modtaget en "klage" over manglende anmeldelse af en en arbskade - tankevækkende!

Især når man tænker på at arbejdsgiveren/lægen har PLIGT til at anmelde
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 10:49   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Åh ja, den tanke har jeg også haft, f.eks. blev min astma på sygehuset vurderet som måske? arbejdsmedicinsk relevant, men alligevel ikke anmeldt i 1991 med akut astma anfald der var så voldsomt jeg lagde til oberservation for hjerteinsufficiens indtil svar på blodprøver og røntgen viste det var noget mindre voldsomt. Da jeg ingen allergier har, var det jo nærliggende at se på arbejde mht. støv men intet...dengang var jeg så dum jeg ikke vidste man selv kunne anmelde derfor roser jeg dig også for at bringe det op .

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 11:31   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nøvsen, præcis også hvad vi fandt ud af: Du kan selv anmelde

Ak ja, hele 3 gange i min mands sag fremgår det ganske tydeligt at det er en arbskade og ikke en eneste gang er de blevet anmeldt !

Det er generelt princippet jeg mener, ikke fordi man skal tro at fordi skaden er anmeldt ja, så er den anerkendt MEN fordi -tænk engang hvis vi alle der bliver skadede anmeldte pr automatik(næsten).

Mon ikke det kunne få nogen op af stolene og blive sig bevidst om sit ansvar, det kunne man jo håbe.
Forestiller mig skrivebordet derinde være fyldt op m sager helt til loftet
-og hvad m sagsbehandlerne i kommunerne, de ville sikkert også drukne i papirer!

Må da tilstå at pt lurer jeg på hvordan man egentlig kan gribe en sådan klage an vedr manglende anmeldelse til styrelsen hm...........
Er ikke i tvivl om at det er svært men igen, det er jo princippet

Føj for en omgang du har været igennem og så kan jeg ikke lade være m at tænke -hvad skrev lægen i dine papirer dengang!
Måske var det en sag for arbskadeforeningen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Falsk (anonym) anmeldelse Pophår Politik og Samfund 96 19-05-2012 11:20
Arbejdsskade jyttels Alt det andet 2 29-10-2011 19:12
Anmeldelse fra en "med"-borger!!! mette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 120 22-09-2010 20:25
Anmeldelse af arbejdsulykker - bliver de det ? buster Alt det andet 1 10-07-2010 22:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension