K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg har fået job.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg har fået job. Her kan dem der bliver ansat i job, skrive det til andre som en lille opmuntring og så vi alle kan se at det kan lade sig gøre.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2009, 13:40   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Jeg har fået flexjob bevilning.

Hej.
Allerførst , jeg har har fået flexjob bevilning i dag fra 1-03-09, det er jeg selvfølig meget glad for. Jeg overgår fra reva til ledighedsydelse pr, 1-03-09.

jeg er underbehandling på BBH, for traume og PTDS, min reva er indtil 1-05-09Jeg har ansøgt for 3 uger siden om forlængelse af min reva indtil 1-07-09.
Min behandling varer indtil 1-07-09 på BBH, altså 20 uger.
Jeg er altså ikke afklaret----behandlingen er et led af min jobplan forlangt af jobcenter
Jeg agter at klage på mandag til borgerådgiveren i KBH, mener ikke det er lovligt at sætte mig på ledighedsydelse når jeg er under behandling ?
Min arbejdsprøvning er afsluttet.
samtidig står der at jeg hører fra JSV, inden for 4 uger,
den behandling på BBH , er 2 dage om ugen hvor man er deltidssygemeldt, fra sit arbejde.
Jeg er bevilgiet flex til 15 timer om ugen.
Har jeg ikke ret i at det ikke er lovlit at tage min reva fra mig midt under afklaring, ved jo udemærket det er billigere at have mig på ledighedsydelse end reva. PU-ha, men jeg er ski glad over min flex beviling, vil nu kæmpe for at bevare mit forsørgelses grundlag som de selv har bevilgiet mig under behandling.
Mange hilsner thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 15:02   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det tror jeg, de gerne må, for din arbejdsevne er jo konstateret varigt nedsat, så du er kommet på fleksordningen.

Man kan sagtens visiteres til fleks, selvom man IKKE er afklaret. Betingelsen for visitering til fleks er, at arbejdsevnen er VARIGT NEDSAT osv.

Revalidering bruges primært til omskoling til andet fag, hvor man blive selvforsørgende på fuld tid.

Man kan også være under revalidering under fleksordningen, selvom det sjældent ses.

Men når du har en revalideringsplan, så skal du følge den, og det skal kommunen også, indtil der er truffet en anden afgørelse.

Din plan bør være den samme, indtil der er truffet en anden afgørelse.

Jeg tvivler på, at du får noget ud af at klage... men vent og se, om andre mener noget andet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 18:46   #3
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det tror jeg, de gerne må, for din arbejdsevne er jo konstateret varigt nedsat, så du er kommet på fleksordningen.

Man kan sagtens visiteres til fleks, selvom man IKKE er afklaret. Betingelsen for visitering til fleks er, at arbejdsevnen er VARIGT NEDSAT osv.

Revalidering bruges primært til omskoling til andet fag, hvor man blive selvforsørgende på fuld tid.

Man kan også være under revalidering under fleksordningen, selvom det sjældent ses.

Men når du har en revalideringsplan, så skal du følge den, og det skal kommunen også, indtil der er truffet en anden afgørelse.

Din plan bør være den samme, indtil der er truffet en anden afgørelse.

Jeg tvivler på, at du får noget ud af at klage... men vent og se, om andre mener noget andet.

Hej Zuza --tak for svar.

Jeg var ikke klar over at kommunen kunne lave planen om og visitere mig til flex midt under min plan som jeg følger til punkt og prikke.

Jeg er jo deltidssygemeldt fra BBh, 2 dage om ugen nu under min afklaring, derfor syntes jeg det er så en mærkeligt sag , at jeg kan afklares til flex midt i min behandling, for hvor kan jeg fx, få et flexjob nu, på 15 timer om ugen, og samtidig være deltidssygemeldt 2 dage om ugen.Men jeg er selvfølig glad over at kommunen har anerkendt at jeg har en nedsat arbejdsevne og visiteret mig til flex.
Jeg vil prøve at finde ud af med borgerrådgiveren på mandag om , jeg skal klage over afgørelsen angående mit forsørgelses grundlag lige nu hvor jeg følger min jobplan, og kommunen visiterer mig til flex midt i min behandlingsplan og jeg ryger på ledighedsydelse, for jeg står jo ikke fuldt til rådighed som deltidssygemeldt --.
hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 23:51   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thelma syntes at det er en god ide at gå ned og snakke med borgrådgivningen om hvordan du skal takle den, men du skal lige være opmærksom på at man kan være sygemeldt på ledighedydelse ....

Ligeledes skal du holde godt og grundigt fat i at du er i afklaring og ikke fit for fight til et fleksjob når du kommer til jobcenter ...

Og tillykke med din visitering så er du i det mindste ikke på så gyngede grund mere
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har fået Jøsses Dit og Dat 2 06-06-2012 18:25
Jeg har fået førtidspension. Mad Alt det andet 32 04-08-2011 04:35
Nu har jeg fået job! Enhjørning Jeg har fået job. 9 10-04-2008 21:58
Jeg har fået bevilget flexjob leneu Din historie 7 19-06-2007 17:37
Jeg har fået job DRAGEN Dit og Dat 17 12-02-2007 22:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension