K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2009, 14:12   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Opfølgning klage over aktindsigt

Jeg Klagede jo til borgmesteren over manglende aktindsigt og har i dag modtaget følgende mail, naturligvis med censur:

Citat:
Kære LUM

Borgmester xxx har videresendt din henvendelse om aktindsigt til mig med henblik på en besvarelse.

Jeg har i den anledning undersøgt sagen og må konstatere, at der er sket en misforståelse, som vi beklager.

Vi vil venligst opfordre dig til - igen at rette henvendelse på Jobcentret - og gerne til xxx (sagsbehandler)

Når man er part i en sag - har man en udvidet ret til aktindsigt - det betyder ganske enkelt, at du har ret til at se din egen sag.

Derfor vil vi bede dig om påny at kontakte Jobcentret eller Ydelseskontoret.

Her kan du spørge efter din sag og du kan på stedet gennemgå sagen og se hvilke oplysninger der ligger heri.

Med venlig hilsen

xxx
Leder af Borgmesterkontoret
Ledelsessekretariatet
Specielt dette afsnit: "Jeg har i den anledning undersøgt sagen og må konstatere, at der er sket en misforståelse, som vi beklager." Sammen holdt med at sagsbehandler, til trods for at hun burde være klar over at jeg ikke tager telefonen, har kimet mig ned, gør at jeg FRYDER! mig. Hun har snakket med manden, han fortæller at hun ikke rigtigt ville sige noget om hvad hun ville, andet end at høre hvad det var for noget.
Hvaaa er det bare mig, men hvad er der lige ikke at forstå? jeg vil have min aktindsigt, slut prut færdig.

Noget andet er så at jeg nu skal have nyt mobil nr, det gamle har hun fået fat på et eller andet sted fra (manden har ikke givet hende det, og det står i hans navn) det er år siden jeg har frabedt at de ringer, fordi jeg ikke kan kaprere det, jeg får angst. Sidder nu og har det af H til, ikke et anfald, men "huld" i maven hænderne ryster tør i munden og sveden står ud af mig, ikke værre end jeg kan kontrollere det, så jeg ikke sætter mig med et anfald.

Men at hun har forsøgt at ringe, hvilket hun altså har fået af vide direkte af min mand, ikke vil nytte, og det ligger i et brev i min sag, det beviser endnu en gang hvor lidt hun har sat sig ind i min sag, jeg er ved at få SPAT af det. En ting er at hun ikke går i detaljerne med hvad der ligger i min sag, altså hun er jo sikker presset som alle andre sagsbehandler, noget andet er F at hun ikke en gang har styr over de mest overordnede ting og ikke kan/vil huske de vigtige detaljer hun har fået af vide.

Jeg føler mig STÆRKT provokeret af at få besked på at møde op og se mine akter, for det ved sagsbehandler udmærket at jeg ikke kan, så skal lige have smidt en mail til leder dimsen, så det ligesom er slået fast med 7 tommer søm også på det plan (men også for at komme med et mindre bevis på at jeg har ret når jeg siger at sagsbehandler ikke har sat sig ind i min sag)

Jeg påtænker at skrive noget alla:
Citat:
Kære xxx

Tak for svar.

Det er sådan at jeg lider af angst og derfor ikke er i stand til at møde op på kommunekontoret, hvilket xxx udmærket er klar over, derfor føler jeg mig meget provokeret af at få besked på selv at møde op og se det jeg vil se.

Men sender en ny aktindsigts begæring til xxx, og går ud fra at den sag så er på plads.

Hilsen
LUM
Men vil gerne have et eller andet med omkring det at sagsbehandler ringer, altså ikke at hun ikke må (jo min mobil vil jeg F have i fred, for der ringer ind i mellem nogle jeg skal og gerne vil snakke med som har hemmeligt nr) for jeg tager den alligevel ikke, jeg er bare i tvivl om hvordan jeg skal formulere det uden at komme med en lang smøre som er irrelevant.

Hvad siger I?

Sidst redigeret af LUM; 27-02-2009 kl. 15:11.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 14:32   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lige hurtigt....

Måske du skal overveje, om du ønsker at vedkommendes navn skal stå her.

Du kan bruge rediger-funktionen og ændre det, hvis du vil.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 14:35   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Du behøver såmænd heller ikke at skrive så meget LUM, og din begyndelse er også udmærket. Du kan f.eks. skrive sådan:

Kære xxxx

Tak for svar.
Nu er det sådan at jeg lider af angst, og derfor ikke ser mig istand til at møde op på kommunekontoret for at få agtindsigt, hvilket min sagsbehandler xxx burde være bekendt med, hvorfor jeg i stedet påtænker at fremsende en ny anmodning om aktindsigt.

Af samme årsag, nemlig min angst, er jeg heller ikke i stand til at samtale pr. telefon med kommunen, hvorfor jeg heller ikke forstår at min sagsbehandler ringer, når der i mine sagsakter ligger et brev om jeg ikke er i stand til at tale med hende pr. telefon, og det har ligget der i et år.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 27-02-2009 kl. 15:07.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 15:09   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Lige hurtigt....

Måske du skal overveje, om du ønsker at vedkommendes navn skal stå her.

Du kan bruge rediger-funktionen og ændre det, hvis du vil.

Hvor har jeg overset et navn? jeg kan ikke finde det, sys jeg havde taget det inden jeg postede, men der kan jo være en svipser.


FANDT DET! *s*

Sidst redigeret af LUM; 27-02-2009 kl. 15:11.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 15:10   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Af samme årsag, nemlig min angst, er jeg heller ikke i stand til at samtale pr. telefon med kommunen, hvorfor jeg heller ikke forstår at min sagsbehandler ringer, når der i mine sagsakter ligger et brev om jeg ikke er i stand til at tale med hende pr. telefon, og det har ligget der i et år.
Tak for det *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 15:11   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det har du skrevet to gange i det brev, du ønsker tilbagemelding om.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 15:24   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det har du skrevet to gange i det brev, du ønsker tilbagemelding om.

Ja fandt det jo så, men glemte at sige tak for at du "råbte" højt, så tak *gg*

Og nu vil jeg gå ind og hvile mig lidt inden den store tøs skal hentes.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 16:04   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jeg Klagede jo til borgmesteren over manglende aktindsigt og har i dag modtaget følgende mail, naturligvis med censur:



Specielt dette afsnit: "Jeg har i den anledning undersøgt sagen og må konstatere, at der er sket en misforståelse, som vi beklager." Sammen holdt med at sagsbehandler, til trods for at hun burde være klar over at jeg ikke tager telefonen, har kimet mig ned, gør at jeg FRYDER! mig. Hun har snakket med manden, han fortæller at hun ikke rigtigt ville sige noget om hvad hun ville, andet end at høre hvad det var for noget.
Hvaaa er det bare mig, men hvad er der lige ikke at forstå? jeg vil have min aktindsigt, slut prut færdig.

Noget andet er så at jeg nu skal have nyt mobil nr, det gamle har hun fået fat på et eller andet sted fra (manden har ikke givet hende det, og det står i hans navn) det er år siden jeg har frabedt at de ringer, fordi jeg ikke kan kaprere det, jeg får angst. Sidder nu og har det af H til, ikke et anfald, men "huld" i maven hænderne ryster tør i munden og sveden står ud af mig, ikke værre end jeg kan kontrollere det, så jeg ikke sætter mig med et anfald.

Men at hun har forsøgt at ringe, hvilket hun altså har fået af vide direkte af min mand, ikke vil nytte, og det ligger i et brev i min sag, det beviser endnu en gang hvor lidt hun har sat sig ind i min sag, jeg er ved at få SPAT af det. En ting er at hun ikke går i detaljerne med hvad der ligger i min sag, altså hun er jo sikker presset som alle andre sagsbehandler, noget andet er F at hun ikke en gang har styr over de mest overordnede ting og ikke kan/vil huske de vigtige detaljer hun har fået af vide.

Jeg føler mig STÆRKT provokeret af at få besked på at møde op og se mine akter, for det ved sagsbehandler udmærket at jeg ikke kan, så skal lige have smidt en mail til leder dimsen, så det ligesom er slået fast med 7 tommer søm også på det plan (men også for at komme med et mindre bevis på at jeg har ret når jeg siger at sagsbehandler ikke har sat sig ind i min sag)

Jeg påtænker at skrive noget alla:


Men vil gerne have et eller andet med omkring det at sagsbehandler ringer, altså ikke at hun ikke må (jo min mobil vil jeg F have i fred, for der ringer ind i mellem nogle jeg skal og gerne vil snakke med som har hemmeligt nr) for jeg tager den alligevel ikke, jeg er bare i tvivl om hvordan jeg skal formulere det uden at komme med en lang smøre som er irrelevant.

Hvad siger I?
LUm, jeg har direkte bedt både arbejdsmarkedsekretariatet, cheferne og sagsbehandleren selv om at sagsbehandleren skal holde inde med telefonisk henvendelse og bedt dem foretage kontakten pr. Email... det kan de SAGTENS, og det er lige så gyldigt som at skrive et brev.

Mit råd er: Skriv en klage til dit JOBCENTER (sådan at chefen får det), over at din sagsbehandler bliver ved med at ringe, når hun godt ved du ikke kan håndtere det. Skriv at du FORVENTER det bliver fulgt hver gang, og at ellers er du nødt til IGEN at klage til borgmesteren.

Det tager nogle klager... i mit tilfælde en 4-5 stykker før der kom andre boller på suppen, men de KOMMER! ... før eller siden bliver en chef, overvhef eller borgmester træt af henvendelser, som de udmærket godt ved er lovgivning der skal følges... så bare klem på.
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 21:47   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu var det chefen der modtog det jeg sendte tidligere i dag.

Jeg kan nu også bedre lide at gå den anden vej altså gå direkte til borgmester (og reagere han ikke videre til kommunalbestyrelsen) Endnu har det fungeret ganske upåklageligt at gøre det sådan (men vi har nu også en genial borgmester, trods han er fra det forkerte parti) Jeg springer ligesom en klage over på den måde.

Jeg har besluttet at jeg vil lave en samlet klage over sagsbehandler, derfor har jeg også begrænset mine klagepunkter over hende rigtig meget i denne omgang, jeg vil først og fremmest have min aktindsigt, for jeg er ikke i tvivl om at der står noget i hun ikke syntes jeg skal se, hvorfor skulle hun ellers være dum nok til at nægte mig aktindsigt??? Når jeg når så langt, vil jeg da lige indskyde episoden med at hun har nægtet aktindsigt, den er så grundlæggende og så... ingen er i tvivl om at man har ret til det, at den vil blive nævnt i tide og utide, så snart lejligheden bydder sig.

Men jeg har nu en gang skrevet at jeg kun kan kontaktes pr brev, kan bare ikke huske hvornår for det er længe siden, men mener nu også at det er ligegyldigt, for det er en af de ting jeg mener er rimelig, automatisk går videre fra sagsbehandler til sagsbehandler, lige som de da må have et eller andet, notat tam tam hvor de kort har ridset hovedpunkterne i sagerne op, som bla hvorfor klienten er hvor denne er i systemet, andet er da totalt gak.... eller det er måske bare mig?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 22:55   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
lige som de da må have et eller andet, notat tam tam hvor de kort har ridset hovedpunkterne i sagerne op, som bla hvorfor klienten er hvor denne er i systemet, andet er da totalt gak.... eller det er måske bare mig?
Det er mit indtryk, at de eneste notater, som de skriver til hinanden ang. borgeren, som den næste sagsbeh. starter med at se, det er de interne notater (som vi ikke har ret til aktindsigt i).
For mit eget vedkommende bliver jeg mere og mere overbevist om, at der står noget om, at jeg er usamarbejdsvillig, noget af en mundfuld, besværlig at have med at gøre o.s.v.
Min nuværende sagbehandler (som indtil nu har været helt ok) startede med at fortælle, at "der står jo mange ting om dig her", og at en kollega havde tilbudt at gå med som hendes bisidder.
Det værste er bare, at jeg aner ikke hvor det kommer fra, jeg har altid opført mig ordentlig, og har været yderst samarbejdsvillig.
Den eneste "forbrydelse" jeg har begået er, at jeg har sagt fra når jeg ikke kunne mere (veldokumenteret ryglidelse), selvom de har behandlet mig som om at jeg var fuld af løgn.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktindsigt - klage? - til hvem? saksen Spørgsmål ang fleksjob 2 29-04-2013 18:57
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Kan man klage over overskredet frist for udlevering af aktindsigt? Jupiter Alt det andet 17 20-07-2011 07:22
Klage vedr. aktindsigt Frøken_J Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-10-2008 10:59
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension