K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2009, 22:31   #1
jbm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2009
Lokation: ballerup
Alder: 60
Indlæg: 4
Styrke: 0
jbm er ny på vejen
flytte til ny kommune ?

hej alle
Min datter har søgt om at flytte til københavnsområdet grundet studier, men
kan det være rigtigt at man først får tildelt en sagsbehandler (og dermed først får sine bevillinger på plads )i den ny kommune når man ER flyttet til kommunen ?

Hun har søgt i flere kommuner men har pt kun hørt fra københavn, hvor de meddelte ovenstående, men jeg mener at have hørt at man skal sørge for at ha sine bevillinger på plads INDEN man flytter.

Syns også jeg fornemmer herinde at København og Gladsaxe ikke er de aller nemmeste kommuner at ha med at gøre.

min datter har døgndækning efter en lang opslidende kamp, der endte op i en principafgørelse fra den sociale ankestyrelse før hendes nuværende kommune gav sig. Kan en ny kommune omgøre sådan en afgørelse ?

gode råd efterlyses.

venig hilsen
jbm
jbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 23:24   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jbm Se meddelelser
hej alle
Min datter har søgt om at flytte til københavnsområdet grundet studier, men
kan det være rigtigt at man først får tildelt en sagsbehandler (og dermed først får sine bevillinger på plads )i den ny kommune når man ER flyttet til kommunen ?

Hun har søgt i flere kommuner men har pt kun hørt fra københavn, hvor de meddelte ovenstående, men jeg mener at have hørt at man skal sørge for at ha sine bevillinger på plads INDEN man flytter.

Syns også jeg fornemmer herinde at København og Gladsaxe ikke er de aller nemmeste kommuner at ha med at gøre.

min datter har døgndækning efter en lang opslidende kamp, der endte op i en principafgørelse fra den sociale ankestyrelse før hendes nuværende kommune gav sig. Kan en ny kommune omgøre sådan en afgørelse ?

gode råd efterlyses.

venig hilsen
jbm
Det er korrekt, at en kommune først kan behandle en sag, når en person ER flyttet til kommunen, dvs. man er registreret i systemet, at man har en adresse i den nye kommune.
Nu ved jeg ikke, hvad døgndækning betyder helt konkret, men hvis der skal søges på ny i den nye kommune, er det en kæmpe fordel at vedlægge kopi af sagsakter/dokumenter/lægelige oplysninger, evt. sagsakter fra tidligere kommune. Henvis måske også nr. til principafgørelsen. Det vil give en langt hurtigere sagsbehandling.
Nej den nye kommune kan ikke altid omgøre den tidligere afgørelse, men det kommer an på, hvordan den nuværende situation er. Hvis de skønner, at den skal vurderes igen, så gør de det, ellers afgør de og godkender næsten med det samme.
Du kan se sagsbehandlingstiden i Københavns Kommune her:
http://www3.kk.dk/Borger/SocialeTilb...gsfrister.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 00:11   #3
jbm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2009
Lokation: ballerup
Alder: 60
Indlæg: 4
Styrke: 0
jbm er ny på vejen
hej Curls

døgndækning vil sige at hun har en hjælperordning 24 timer i døgnet da hun er fuldstændig afhængig af hjælp pga hendes fysiske handicap.

I det øjeblik hun fraflytter nuværende kommune ophører deres bevillingspligt og så står hun jo uden hjælpere. Dvs hun kan ikke spise, komme på toilettet, stå op, komme på universitetet.... osv.

så hvis ikke hun har en eller anden ordning på forhånd, sidder hun i en elkørestol og kan ingenting.

Hva gør man ??

venlig hilsen
jbm
jbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 10:31   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jer mener, at fraflytningskommune, skal finianisere i 2 år.
Ring til DUKH 76 30 19 30.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 10:46   #5
jbm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2009
Lokation: ballerup
Alder: 60
Indlæg: 4
Styrke: 0
jbm er ny på vejen
hej pia
tak for det. har prøvet at kontakte dukh. de har desværre først tider sidst i marts.
ak ja - tålmodighed er en dyd
jbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 10:52   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv SR-bistand 35 39 71 97
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 12:12   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mener også som pia at det er gammel kommune der skal finlancere i to år men det er godt nok også en problematik man skal være meget varsom med at svare på da din datter er så afhængig af hjælp...

Nu skriver du ikke hvad det er hun fejler men mon ikke hun er medlem af en eller anden patient forening ....

de har mange gange socialrådgivere til rådighed sådan at du kan ringe til dem og ellers som pia skriver ring til sr-bistand ...
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 21:16   #8
jbm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2009
Lokation: ballerup
Alder: 60
Indlæg: 4
Styrke: 0
jbm er ny på vejen
Tusind tak.

Vil prøve at gå videre ad de veje i foreslår.

Jeg mener gdt nok også at ha hørt at det er fraflytningskommune der skal betale i et stykke tid. Men nu begynder vi jo så også at tænke : Hva så efter de 2 år...
Derfor ville det jo være rart med en tilkendegivelse fra tilflytningskommunen om hvordan de stiller sig.
For godt nok kan en bevilling der ændres (gøres ringere) ankes, men men men det tar tid - og imens er det den ny bevilling der gælder..

men igen - tak for hjælpen
jbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 17:28   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære jbm.

Har sendt dig en PB omkring invalidebil-ekstraudstyr.

Fandt lige dette hos vores "kollegaer" i Scleroseforeningen.

http://www.scleroseforeningen.dk/Sp%.../Flytning.aspx

Lad os hører hvordan det kommer til at gå. Håber også at du/I vil dele ud af jeres erfaringer. Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 17:41   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen du.

Ifbm flytning håber jeg din datter har alt på plads ellers læs dette.:

http://www.dukh.dk/viden/rad-om-ret/...ligandring.pdf

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte kommune Daniel09 Alt det andet 0 10-09-2012 15:36
Flytte kommune Lykkefod Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 31-08-2011 09:14
Flytte kommune. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-11-2010 10:03
flytte kommune viviras Alt det andet 4 12-01-2010 09:22
flytte kommune jomfruen Alt det andet 4 06-09-2008 16:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension