K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2009, 19:30   #1
Kimmo89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2009
Indlæg: 11
Styrke: 16
Kimmo89 er ny på vejen
Unhappy Min Sag står Stille

hej jeg er en ung mand på 20 år som søger førtids pension
jeg lider af simpel skizofreni og en svær depression
jeg har boet alene i lidt over 2 måneder da mig og min kæreste gik fra
hinanden..jeg startede med og søge FP da vi flytte ind i næstved kommune
det er 3 måneder siden jeg har haft et møde med min sagsbehandler
hvor jeg fortalte jeg har det vildt skidt og kan ikke tage bus og tog
det skal lige siges at jeg bor 20 km fra næstved..
hun sagde til mig at jeg skulle snakke med en UU-vejleder
før vi kunne komme videre men det er en umulig opgave for mig da jeg ikke
kan tage bussen ind til næstved fordi jeg bliver bange og skidt tilpas
sagsbehandleren sagde også til mig at jeg skulle have en anden sagsbehandler
da hun var inde for arbejds området.. men der er gået 2 måneder og jeg har ikke
fået den nye sagsbehandler.. min far siger at det er sagsbehandlerens opgave at hjælpe mig men det syntes jeg bestemt ikke hun gør
aner ikke rigtigt hvad jeg skal gøre.. jeg sidder fast..
Kimmo89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 20:11   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kimmo89 Se meddelelser
hej jeg er en ung mand på 20 år som søger førtids pension
jeg lider af simpel skizofreni og en svær depression
jeg har boet alene i lidt over 2 måneder da mig og min kæreste gik fra
hinanden..jeg startede med og søge FP da vi flytte ind i næstved kommune
det er 3 måneder siden jeg har haft et møde med min sagsbehandler
hvor jeg fortalte jeg har det vildt skidt og kan ikke tage bus og tog
det skal lige siges at jeg bor 20 km fra næstved..
hun sagde til mig at jeg skulle snakke med en UU-vejleder
før vi kunne komme videre men det er en umulig opgave for mig da jeg ikke
kan tage bussen ind til næstved fordi jeg bliver bange og skidt tilpas
sagsbehandleren sagde også til mig at jeg skulle have en anden sagsbehandler
da hun var inde for arbejds området.. men der er gået 2 måneder og jeg har ikke
fået den nye sagsbehandler.. min far siger at det er sagsbehandlerens opgave at hjælpe mig men det syntes jeg bestemt ikke hun gør
aner ikke rigtigt hvad jeg skal gøre.. jeg sidder fast..
Hej Kimmo... jeg bor selv i Næstved kommune og kender udmærket til deres praksis på FP området. Jeg skal prøve om jeg kan hjælpe med at forklare lidt:

For det første tyder det jo på, at du ikke kun har skizofreni (jeg formoder at det er Skizotypi du lider af, da det tit kaldes simpel skizofreni... altså skizofreni uden direkte længerevarende psykoser). Hvis du er bange for bus og tog, kunne noget tyde på en ledsagende Social Fobi også... har du diagnose på det? ... ellers er mit første tip til dig, at bede om at få en gennemgående udredning hos psykolog eller psykiater.

Hvad angår din sagsbehandlers udtalelse om at du skal have en anden sagsbehandler er at du sansynligvis skal over i syge-teamet... altså dem der har med afklaringer osv. at gøre... altså dem i Match 4 og 5 som du sikkert er matchet til (altså dem med anden årsag til ledighed end ledigheden selv... du er jo syg!).

Når du er kommet til at tale med din NYE sagsbehandler, så skal du gøre det MEGET KLART, at du er seriøst syg! ... og sig til hende at du søger FP, og at du forventer han/hun starter en afklaringssag op på dig... der skal udarbejdes en resourceprofil på dig før du nogensinde kommer videre med en FP, så sørg for at bede om at den bliver sat i gang.

Hvis du ikek magter at komme til Næstved, så ved jeg at de meget snart opstarter et projekt der hedder "godt i gang"... her er der mulighed for at sagsbehandlerne kan komme ud i hjemmet og følge op, når den syge ikke magter at komme til dem... for nogen er dette noget direkte lort, for andre som dig kan det måske være løsningen?

Du er kun 20 år, så du må ruste dig med tålmodighed, hvis du ønsker en FP, for det er svært nok for os der er godt oppe i årene... en ung som dig er det et mareridt at komme igennem nåleøjet for desvære... i har om ikke andet endnu mindre ret til at være syge end os andre, og det siger IKKE så lidt!

Ved godt at det hele kan virke fuldstændig uoverskueligt lige pt... og der ER også meget du skal have styr på, hvis du vil glide så hurtigt igennem en afklaring som muligt, for du skal IKKE forvente, at Næstved kommune gør deres... i deres øjne kan det opfattes som en retsag imellem dig og dem, om hvor vidt du skal have FP eller ej... du skal kæmpe. Jeg ved det, jeg står stadig selv midt i det... i Næstved Kommune!

Så skal jeg gøre det kort så:

1. Vent til du hører fra din nye sagsbehandler... og forklar så evt. via brev, email eller telefon, at det er umuligt for dig at møde op pga. angst. Se hvad hendes/hans udspil bliver af dette... skriv så her efter hvad resultatet af dette blev her i tråden, så skal jeg og andre prøve at se hvad vi så gør derfra...

Vi er nødt til at tage det bid for bid, ellers bliver det totalt uoverskueligt. Du kan også skrive det til mig i en privat meddelelse, hvis du ønsker dette. Hovedsagen er, at du IKKE skal sige ja til at gøre noget du mener vil forvære dit helbred, og du kan roligt nævne for en evt. sagsbehandler hvis du mener det vil gøre dette, og true dem med at klage over at de forværer dit helbred med deres krav.

Jeg har selv klaget over helbredsforværing, og har fået medhold hele vejen igennem ind til nu, men det KRÆVER, at du kæmper konstant hele tiden, for sagsbehandlerne i Næstved Kommune er der ikke for din skyld, men for kommunekassens skyld... det er i hvert fald hvad JEG har oplevet!

Sidst redigeret af Razmo; 25-02-2009 kl. 20:14.
  Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 20:11   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Kimmo89.

Hjertelig velkommen her på k10.

Både du og din far har ret. Du nævner selv en diagnose skizofreni, som du vel har fået stillet af en psykiatriker? Godt du trods alt er kommet så langt at du har vedkendt dig dette. Det er desværre ikke alle der kommer så langt. Dejligt.

Når du, eller din far, har flere spørgsmål skal du/i bare vende tilbage her på DIN tråd.

Med læs lidt på www.sind.dk

Kontakt, Sind Ungdom tlf 35240750
eller Roskilde afdeling tlf 46755921 eller 46362372 så hurtigt som muligt.

De vil sikkert råde dig korrekt her og nu. Håber du vil vende tilbage hvis du løber ind i yderligere problemer. Held og lykke. Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 23:34   #4
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Yo Razmo,
Du skriver at man kan klage over at ens kommune forværre ens helbred, men hvor?
jeg har forsøgt at finde ud af det men man har bare sendt mig fra det ene til det andet sted?? jeg mener at man har kvajet sig mht. min mors helbred, boede på en lukket vej i rækkehus fik depression skulle have ro og fred og kom et sted hen med masser af støj hun har aldrig fået lov til at komme oven på,
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 00:10   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af calamityjane Se meddelelser
Yo Razmo,
Du skriver at man kan klage over at ens kommune forværre ens helbred, men hvor?
jeg har forsøgt at finde ud af det men man har bare sendt mig fra det ene til det andet sted?? jeg mener at man har kvajet sig mht. min mors helbred, boede på en lukket vej i rækkehus fik depression skulle have ro og fred og kom et sted hen med masser af støj hun har aldrig fået lov til at komme oven på,
Tjaa... jeg skrev til borgmesteren, 8 andre byrådsmedlemmer (sørg for dem fra A, SF og EL) samt arbejdmarkedssekretariatet og jobcenteret... der er en paragraf der beskriver, at kommunens tiltag ikke må gøre sygdom værre, men kan ved gud ikke finde den lige pt... måske andre kan finde den?

Hovedsagen er, at brokke sig ind til man får dem til at acceptere, at det er læge, psykolog eller psykiater (altså fagfolkene med lægeløfte) der skal komme med vurderingen af om det er helbredsskadeligt.

Det gjorde jeg, og det har virket... for mig... ind til videre...

Sidst redigeret af Razmo; 26-02-2009 kl. 00:18.
  Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 04:13   #6
Kimmo89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2009
Indlæg: 11
Styrke: 16
Kimmo89 er ny på vejen
stadig ikke nogen ny sagsbehandler

hejsa igen jeg har prøvet og ringe til kommunen omkring en ny sagsbehandler
men får kun svaret fra min nuværende sagsbehandler at der går lang tid
det syntes jeg ikke er et rimeligt svar og burde det ikke være sådan at det bare er at overføre papirene over til en ny sagsbehandler der er næsten gået 3 måneder ? da jeg er meget syg og stort set ikke kan klare mig selv syntes jeg jeg bliver behandlet som en ja jeg ved ikke hva.. er der slet ikke noget jeg kan gøre selv for at jeg får en ny sagsbehandler ? skal kommunen ikke tage det alvorligt det virker ikke som om de tager noget alvorligt..

med venlig hilsen kimm
Kimmo89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 12:25   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kimm mon ikke det er på tide at gøre noget og tage næste skridt ...

Hvis jeg var dig så ville jeg søge en § 17 altså førtidspension på fortliggende grundlag , jeg ville sende ansøgningen til den sagsbehandler som siger at du skal have en anden sagsbehandler og jeg ville skrive noget ala det her ...


Citat:
Til (sagsbehandlers navn )

Jeg har tidligere snakket med dig om at jeg pga min helbredsmæssige tilstand ville søge en førtidspension , du oplyste mig da om at jeg skulle snakke med en uu-vejleder og at jeg skulle have en ny sagsbehandler ...

Men intet er sket endnu ....

Derfor vil jeg nu søge en førtidspension efter § 17 altså en førtidspension på fortliggende grundlag , som du ved så lider jeg af simpel skizofreni og en svær depression,dette gør at jeg ikke kan komme ud da jeg ikke tør at tage offentlig transport eller kan være nogen steder andet end i hjemmet ...

Da der nu intet er sket i min sag i tre måneder og jeg kun møder en for mig ligegyldig sagsbehandling (og meddelesen om at der kan gå lang tid inden jeg fik ny sagsbehandler ) ser jeg mig nødsage til at søge en pension på fortliggende grundlag og forventer snarest muligt at høre fra dig ang hvornår den vil blive behandlet.

Denne skrivelse er afleveret oppe på kommune og der er kvitteret for modtagelse, samtidig gør jeg opmærksom på at jeg har fået hjælp til at lave denne skrivelse samt at jeg har fået hjælp til at finde ud af hvad jeg nu skulle gøre , da jeg ikke har fået hjælp fra kommunen og ej formoder at få noget hjælp heller ...

Denne mail er samtidig sendt til borgmesteren som en klage over sagsbehandlingen , det er ikke ok at ignorere mennesker i nød, travlhed eller ej ...

Med venlig hilsen

Og så dit navn
Du skal selvfølgelig kun sende den hvis du har mod på det, men jeg er af den bestemte mening at du vil høre fra din sagsbehandler meget hurtigt (enten den ene eller den anden ) hvis de modtager en sådan ansøgning fra dig , ellers har du også muligheden for at kort og godt sende en klage til borgmesteren , en ting er helt sikker du skal ikke finde dig i det ....
  Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 18:21   #8
Kimmo89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2009
Indlæg: 11
Styrke: 16
Kimmo89 er ny på vejen
hejsa igen

hejsa igen tak for det fine svar det tror jeg jeg vil prøve
men jeg har et enkelt spørgsmål til hvordan klager man til borgmesteren

venlig hilsen
Kimmo89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 19:28   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Kmmo89.

Det brev som du sender til din sagsbehandler tager du et ekstra kopi af og sender til din borgmester. Eller hvis du sender det via E-mail så finder du på kommunens hjemmeside borgmesterens personlige E-mail adresse. Så kan alle også se at han får et kopi.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-03-2009, 22:34   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan også lave en skriftlig klage som du evt kan bede din far tage med ind til kommunen..
Øverst på klagen skal du huske at skrive borgmesteren´s navn...

Husk at sige til din far at han skal få en kvittering for at den er afleveret..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvem må stille diagnoser MTVRV1 Politik og Samfund 19 19-05-2014 03:55
Hvad kan vi stille op ? Birkes-musen Politik og Samfund 8 02-01-2012 11:14
Stille protest fra Svendborgensere buster Politik og Samfund 4 21-03-2011 10:49
Kan man stille flexjob i bero Moneypenny Spørgsmål ang fleksjob 2 03-04-2010 00:58
Tiden står godt nok stille.. Cat 72 Er det overhovdet til at få fleksjob? 30 25-09-2008 16:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension